Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Monday, October 31

Boleh percaya ke Zahid ni

Menteri Pertahanan Malaysia Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan adanya penyelewengan dalam perbelanjaan Kementerian Pertahanan.
Katanya lebihan sebanyak RM6.5 juta seperti yang dilaporkan Jabatan Audit Negara adalah disebabkan pembelian aset luar yang melibatkan pertukaran wang asing.
"Perjanjian pembelian dengan negara luar dibuat mengikut harga dalam mata wang mereka dan bukannya dalam Ringgit Malaysia.

Ye ke Rm6.5juta je cuba tengok ringkasan laporan Jabatan Audit Negara halaman 12, 13, 14 sini .

Berjuta2 kementerian pertahanan belanja dari negara luar, Gua tengok tak secanggih mana pun peralatan tentera, kalau lu jalan dari perlis sampai johor gua pasti lu akan jumpa trak tentera yang tersadai rosak, tu belum lagi pesawat perang yang tersadai tak boleh guna sampai enjin pun kena rembat kena jual macam besi buruk. Cerita kapal selam pun belum habis2 sampai sekarang, kapal selam yang tak boleh selam. belum cerita beberapa kapal KD ntah apa nama terbakar ada yang terbakar sampai dua kali.

Jadi bijak ke tidak sebenarnya kementrian pertahanan belanja duit rakyat ni. Ok la kata kan la Zahid salahkan pertukaran matawang cuba kita check nilai tukaran wang asing Malaysia dengan negara luar sini. ada banyak ketara ke nilai ringgit tu.

Gua bab ni tak berapa faham mekanisma harga yang diguna pakai oleh kementerian Pertahanan untuk belian aset luar ni, kalau ikut kata Zahid ni seolah2 kementerian beli terus dengan pembekal luar ni yang gua susah nak percaya ni. sebab setahu gua belian aset atau peralatan biasanya dibuat secara tender, jadi datang mana pulak tukaran wang asing ni berlaku.

Read more...

Datuk pa jangan kencing la

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri mendapati suasana kurang kondusif di Kelantan melemahkan usahanya untuk menarik pelabur asing membuat pelaburan ke negeri ini.

Menterinya Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata pihaknya telah melakukan pelbagai usaha promosi bagi menarik pelaburan ke negeri Serambi Mekah itu, namun hasilnya tidaklah memberangsangkan.

"Saya sentiasa berusaha untuk tarik pelabur tetapi ada terlalu banyak halangan... masalah air, infrastruktur, pelabuhan dan kekurangan sumber manusia," katanya

Kenapa la Bn ni tak habis2 nak menipu je, sana sini kencing, demi kuasa menipu da jadi mainan hudup diorang, kenapa gua kata begitu, Lu orang nilai la sendiri kata2 si tapa ni, gua tak pernah nampak pun usaha kerajaan BN untuk membantu rakyat kelantan malah dianak tirikan ada la, dek kerana politik kelantan dipinggirkan, siapa sebenarnya mejoriti penduduk kelantan ni bukan ke orang melayu, dan siapa pula yang berkuasa di peringkat pusat, bukan melayu ke. tapi kenapa Melayu sanggup menhancurkan masa depan melayu kelantan.

Gua bukan kata omong kosong, kalau tak masakan royalti minyak kepada Kelantan dinafikan, kemudian disabotaj pula kerjaan negeri yang memerintah disana dengan berbagai tomahan dan fitnah. Kemudahan lebuhraya pula hanya sampai terengganu sahaja, bagaimana nak ada infrastruktur yang baik untuk kelantan.


Pembinaan pelabuhan bukan ke kerja kerajaan pusat, kenapa tak buat kemudiannya mengambarkan kerajaan kelantan pula yang tidak berjaya mentadbir negeri, cuba bagi wang royaliti kepada kerajaan kelantan bukan setakat jalan raya sahaja yang boleh dibina malah pelabuhan atau infrastruktur lain juga mampu disediakan kerajaan kelantan.

 Masalah bekalan air pula kan dah ada Suruhajaya perkhidmatan Air Negara dan Perbadanan Aset air Berhad yang menguruskan segala bentuk kemudahan air, jadi tak pandai2 lagi nak perbetulkan kemudahan air dikelantan

Yang paling gua tak tahan ni adalah alasan kekurangan sumber manusia, apa hal ni beb, mana ceruk kat malaysia ada orang kelantan yang bekerja beb, apa ke jadah nya kurang sumber manusia. kalau di negeri johor ni lu pergi je la mana2 kilang besar kat sana pasti ada warga Kelantan yang bekerja, nak kencing apa beb. lu kalau ikhlas nak bela Melayu buat la kilang dikelantan tak payah import warga asing macam di Johor pun bilangan sumber manusia di Kelantan dah mencukupi la beb.

Jadi Setapa jangan nak dok kencing rakyat Malaysia dengan beri alasan dangkal, bodoh dan bangang.

Read more...

Sunday, October 30

Tiada pilihan lain hanya BN

Rakyat tidak mempunyai pilihan kerajaan yang lebih baik selain daripada Barisan Nasional (BN), kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.
Katanya, rakyat di negara ini lebih terpelihara, malah bertuah berada di bawah pentadbiran BN berbanding kebanyakan negara lain.

APA TERPELIHARA??????
Mukaaaahhh kah kah, lawak paling bodoh diabad ni. mari kita lihat kejayaan BN ni:

1.Meskipun dengan usaha-usaha kerajaan itu, prestasi Malaysia telah jatuh merudum – kedudukan negara dalam Indeks Persepsi Rasuah, Transparency International (TICPI) yang berada pada kedudukan ke-23 pada tahun 1995 telah jatuh ke tangga ke-56 pada tahun 2009.

2.Kalau pada tahun 2004, hutang negara berada pada paras RM217 bilion. Walaubagaimnapun, baru-baru ini sehingga tempoh Jun 2011 sahaja, hutang negara Malaysia telah meningkat 2 kali ganda sehingga menyebabkan hutang kerajaan persekutuan mencecah RM437.2 bilion atau 52.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK).

3. Kenaikan harga petrol telah dinaikkan sebanyak 20 sen setiap liter pada tahun 2011. Begitu juga akan berlaku dua kenaikan harga petrol sebanyak 20 sen bagi setiap liter pada tahun 2012.

4. Kenaikan Harga bahan makanan
Harga barang makanan yang telah mencanak naik akibat kenaikan minyak gula dan sebagainya.

5.Kenaikan Tarif Elektrik :
Kenaikan tarif elektrik dengan purata 7.12 peratus bermula 1 Jun 2011.

6.Kenaikan Harga Gula :
Harga gula akan meningkat sebanyak 20 sen untuk setiap kilogram. Kenaikan harga gula akan berlaku pada setiap 6 bulan sehingga tahun 2012.

7.Kenaikan Harga Tepung :
Harga Tepung akan meningkat sebanyak 20 sen/kg pada tahun 2010 manakala kadar kenaikan sebanyak 25 sen setiap kg pada tahun 2011

8.Kenaikan Harga Minyak Masak :
Harga minyak masak telah naik sebanyak 15 peratus untuk setiap kg pada tahun (2010) dan 2011. Selepas itu kadar kenaikan minyak masak adalah 5 % sehingga tahun 2014.

Dan dengan ini diistiharkan bahawa BN sahaja yang dapat memerintah Pakatan tak pandai, walaupun berjaya bayar hutang, kurangkan belanja dan meningkatkan pendapatan. kenapa pakatan tidak bijak perintah sebabnya pakatan tak pandai strategi songlap duit tidak seperti BN. kah kah kah

Read more...

Papagomo kantoi Koh kecut teloq

Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon hari ini menafikan bahawa beliau ada ditemu bual oleh blogger yang memuatkan artikel dalam sebuah laman blog yang menyebut bahawa beliau bersedia mencabar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng pada pilihan raya umum akan datang.

Sambil menepis laporan itu Koh menyifatkan penulis blog sebagai golongan yang suka menulis apa sahaja walaupun ia tidak benar.

Koh yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri diminta mengulas tulisan dalam blog PapaGomo yang menyebut bahawa beliau bersedia mencabar Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng di mana-mana kawasan untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

Ada 2 senario kelakar yang gua dapat dari berita ini, kedua2nya boleh buat kita semua pecah perut.

Senario pertama, kaki fitnah si haramjadah papagomo kantoi lagi dengan kerja fitnahnya, kalau selama ini dia cuba fitnah orang Pakatan maka bebodong2 pengikut dajal ni akan kegembiraan menelan fitnahnya. dan dengan cepat dan pantas akan disambut pula oleh paper fitnah aula Malaysia, Utusan sex.

Kali ni si dajal ni cuba kantoikan pencacai najib dengan berita fitnahnya samada dengan harapan untuk melihat Koh kantoi atau nak menunjukan BN berani menghadapi LGE. kah kah kah. Gua sikit pun tak heran kalau dajal haramjadah ni cuba kantoikan Koh sebab tu memang kerja dia, cari makan dengan berita fitnah.... nak buat macammana perut dah penuh najis tu yang seronok je buat kerja haram.

Senario kedua, Koh betul2 ketakutan dengan cepat2 menafikan beliau mencabar LGE dengan mengatakn tak pernah buat statment macam tu, Ok la katakan la sidajal gomo sengaja buat fitnah nak laga kan antara LGE dengan Koh kenapa koh tak cakap je gomo kencing dan kemudiannya kata walaupun berita itu tidak benar koh memang bersedia lawan LGE kat mana2 pun, Apa koh memang da ketakutan ke menghadapi LGE.


Read more...

Saturday, October 29

Sistem pendidikan negara kucar-kacir

Keputusan kerajaan untuk memperkenalkan dasar Memartabat Bahasa Melayu dan Memperkukuh Bahasa Inggeris (MBMMBI) dan memansuhkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) harus dihormati dan diterima baik semua pihak, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata ini kerana sistem pendidikan negara akan menjadi kucar-kacir sekiranya kerajaan memberi kebebasan kepada ibu bapa memilih bahasa pengantar untuk anak-anak mereka mempelajari sains dan matematik di sekolah.

Ini la hasil dasar BN yang hancus, dan menhancurkan anak bangsa sendiri, buat sesuatu tanpa kajian kukuh main syok sendiri, akhirnya anak2 bangsa sendiri yang susah. nampak sangat bangangnya siapa yang buat keputusan untuk melaksanakan PPsmi ni dulu, kerajaan BN ni bukan sekali buat dasar yang merugikan rakyat tapi dah banyak kali, kemudiannya bila tak berjaya atau dah cukup menyusahkan rakyat baru sibuk nak mansuhkan.

Rakyat yang da terbiasa pula dengan PPsmi kini menjadi mangsa pula kebodohan kerajaan ni.pada mula nya memang susah tapi bila da terbiasa ramai juga yang mula serasi dengan ppsmi, bila da serasi, balik semula kepada asal. ntah apa yang kutu2 kat kememntrian pelajaran ni fikirkan pun tak tahu la. Pada gua la mansuh atau tak mansuh PPsmi ni sistem pendidikan memang dah kucar-kacir. kan lebih baik kalau dari mula dibuat kajian yang teliti bukan da parah baru nak diubah

Sebenarnya dosa kementrian pelajaran kepada rakyat dah lama da terutama kepada orang melayu, mungkin sekarang anak muda tidak ingat tentang penghapusan tulisan jawi,yang dilakukan kementrian pelajaran dan kesannya buta jawi kepada anak muda sekarang gua rasa agak parah.

Yang gua heran kenapa bila tukar menteri je tukar dasar, kemudiannya menjadikan rakyat semakin keliru. yang paling teruk pada gua adalah semasa Hisam jadi menteri pelajaran, habis kelam kabut dibuatnya budak2 sekolah. Gua tak nampak pun kejayaan hisham ni yang paling ketara yang telah bejaya melonjakan institusi pendidikan negara malah gua tengok semakin jadi haru biru pulak.

Sekarang ni pulak mat sembab jadi menteri, mula2 tu nampak macam ada la sikit berubah rupa2nya 2x5 je. Buat dasar tnapa ketelitian, terlalu banyak pilih kasih di kalangan warga pendidik. yang paling gua tak berkenan penganugerahan wang tunai kepada pengetua dan gurubesar yang sekolahnya cemerlang. sekarang semua sekolah berlumba2 nak jadi cemerlang kesannya ada sekolah menghalang murid ambil periksa.

Kesan yang paling jelas nanti adalah kepada anak murid, mengikut kajian 80% pelajar tidak mampu menanagi stress. dek kerana berlumba nak cemerlang kadang2 atau mungkin selalunya guru2 lupa bahawa anak didiknya bukan semua boleh tercapai akal dan secara tak langsung akan memberi kesan stress kepada murid.

Read more...

Friday, October 28

BN dah gila ke apa

Kementerian Dalam Negeri (KDN) sedang mengkaji Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2010 dan akan mengambil tindakan susulan jika didapati wujud salah laku, kecuaian dan sikap tidakbertanggungjawab membabitkan aspek pengurusan kewangannya.
Ketua Setiausaha KDN Tan Sri Mahmood Adam berkata pada masa sama, pelbagai inisiatif penambahbaikan juga telah dan sedang giat dilaksanakan selari dengan sasaran kementerian untuk mencapai penarafan empat bintang menerusi Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2011.

KDN cuma dapat 3 bintang je kalau jumlah yang paling cemerlang bermakna KDN ni cuma setakat baik je la agaknya, atau da hampir dekat buruk la tu. Gua suka dengar cita2 murni TS Mahmood ni cuma gua macam tak yakin je kalau KDN ni mampu ambil tindakan jika wujud salahlaku, kecuaian. bukan setakat KDN je gua tak percaya kementerian lain pun sama, yang gua lebih tak caya dan gua tak percaya ialah jabatan perdana menteri dan kementerian penerangan. Dua kememnterian ni paling ramai kaki belit dan pengampu.

Kementerian lain gua malas nak ulas sebab, bloger2 lain da banyak ulas, kes bela lembu la, kes beli kereta perisai la, kes beli vanicular la, kes beli kuda la dan macam2 lagi kes yang melibatkan duit rakyat. samada kena kapur atau kena songlap atau kena tibai ke gua da tak heran, sebab semua kementerian dalam kerajaan BN ni memang bermasalah, sebab diaorang ingat duit rakyat tu macam harta tebusan diorang aja, senang nak diperabis.

Gua cuma berminat nak tahu pasal apa berlakunya perbelanjaan melebihi peruntukan bagi bayaran perkhidmatan dan bekalan, aset serta pemberian. kita lihat ada 6 kementerian yang belanja lebih dari sepatutnya. gua tak faham kenapa ini boleh berlaku, alasan yang diberikan juga tidak menyakinkan, kemana kah duit rakyat ni pergi sebenarnya, apakah kerajaan BN begitu lemah dalam pengurusan sehingga lebih rm300juta dibelanjakan lebih dari peruntukan. Atau kakitangan dalam kerajaan ni tidak cekap membuat kira2 semasa memohon peruntukan. Dibawah ni gua senaraikan kementerian tersebut:

1.kementerian kesihatan lebih belanja 173.04 juta- yang ni gua boleh faham sebab nak agak kos kesihatan memang sukar tapi macammana pun kenapa jumlahnya terlalu tinggi.

2.Kementerian Dalam Negeri lebih belanja 56.83juta- yang ni gua tak faham kenapa begitu tinggi sangat apa Hisham tak pandai ke atau terlebih pandai. Kepada siapa sebenarnya lu bayar lebih ni Sham.

3.Kementerian Luar lebih belanja 52.68juta- yang ni lagi gua tak faham apa sebenarnya yang dibayar oleh kementerian luar sehingga lebih 52juta dari peruntukan asal, apa perkhidmatan dan bekalan atau yang kementerian ni bayar sebenarnya. apakah sewa hotel RM 120ribu yang dikecohkan sebelum ni termasuk dalam bayaran kementerian ni, kenapa byak sangat belanja lebih dari peruntukan.

Pelik betul gua tengok. lagi beberapa kementerian gua malas nak ulas gua cuma nak tanya Najib, Muhyidin, Hisham, Anifah apa semua ni. Terangkan kepada rakyat mana perginya duit rakyat ni semua.

Read more...

Muhyiddin lagi

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa menyerahkan kepada budi bicara rakyat untuk membuat penilaian terhadapnya pada pilihan raya umum.

"Kerajaan bantu selesaikan masalah, terserah kepada budi bicara rakyat. Serah kepada rakyat untuk menilai," katanya
Muhyiddin berkata kenyataan pemimpin kerajaan BN supaya rakyat menyokongnya kadang kala disalah tafsir oleh media tertentu sebagai "memaksa" rakyat.

Beliau berkata demikian semasa menjelaskan kenyataannya sebelum itu bahawa pentadbiran kerajaan negeri Perak oleh BN akan memudahkan program pembangunan negeri kerana BN juga menerajui kerajaan Persekutuan.

Ayat biasa yang digunakan mamat ni media salah tafsir kenyataan, dah terang2 sana sini bila bercakap budaya menakut2kan rakyat, kononnya kalau tak de BN seolah2 Malaysia ni akan hancur, rakyat akan sengsara, pembangkang tak pandai perintah la dan macam2 lagi kata2 menakutkan rakyat, kalau bukan memaksa rakyat untuk menyokong apa namanya tu, jangan kencing la beb.

Kalau kita lihat kejayaan antara kerajaan pakatan rakyat dengan BN dalam memerintah negeri satu perkara yang paling jelas adalah kerajaan pakatan telah berjaya mengurangkan hutang manakala kerjaaan BN pula menambah hutang, tengok sahaja penang hutang yang ditinggalkan kerajaan BN yang mencecah 600juta lebih mampu dibayar kerajaan pakatan cuma tinggal 30juta sahaja. satu pencapaian luar biasa. pendapatan kerjaan kedah juga meningkat pada kadar tertinggi.

Jadi jelas kerajaan pakatan berjaya mengurangkan beban rakyat tidak seperti kerajaan BN yang menambahkan hutang rakyat. Lu kata serah kepada rakyat untuk menilai ok cantik la tu tapi jangan main bangsat lak beb, import pengundi, alih pengundi, dan tektik biasa lain yang lu gunakan dalam pilihan raya
nanti. Tu pun kalau lu cukup jantan untuk bertanding secara adil nanti

Read more...

Thursday, October 27

La mengelak lagi Muhyiddin

Kerajaan negeri yang dikuasai pakatan pembangkang PKR, Pas dan DAP juga perlu menjawab beberapa teguran dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 kerana laporan itu mencakupi prestasi semua kementerian, agensi dan kerajaan negeri seluruh negara, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Apa hal mamat ni meroyan ni yang perlu menjawab bukan pembangkang  beb. kerajaaan pusat yang perlu jawab banyak persoalan dalam laporan ketua audit negara. berapa banyak pembaziran yang dilakukan jabatan dan agensi kerajaan lihat sini.

Rata2 laporan audit ini menunjukan kegagalan kementerian atau agensi dalam melaksanakan tender, hampir semua kementerian menhadapi masalah yang serupa, jadi kesimpulannya bila melibatkan duit yang dibelanjakan kerajaan mesti ada masalah, ketirisan, tak ikut sepesifikasi tapi bayar penuh, pengagihan tender dan perbelajaan tak munasabah. jadi kenapa lu tak sibuk jawab sebelum suruh orang lain jawab.

Lu ingat duit rakyat tu duit senang2 je pungut tepi jalan, pas tu boleh punahkan sesuka hati, mana tanggunjawab kerajaan, atau memang da jadi budaya bagi kerajaan untuk mengalih perhatian rakyat dengan menuding jari kepada orang lain, sedangkan kain yang dipakai kerjaan belubang sana sini.

Hello.... beb, jangan lu fikir dengan mengelak dari menjelaskan kepada rakyat duit yang dibazirkan tu lu akan selamat selamanya, jangan sampai di yamulmasyar nanti seluruh rakyat Malaysia menuntut. mana lu nak lari beb.

Hari ni lu boleh mengelak menepis dan menutup kelemahan kerajaan tapi bila sampai disana, apa lu boleh buat beb,

Read more...

Aik seratus je

Timbalan Speaker Perak Datuk Hee Yit Foong Khamis gagal dalam rayuannya untuk mengetepikan keputusan saman berhubung kes botol penyembur serbuk lada semasa Persidangan Dewan Undangan Negeri Perak, pada 7 Mei, 2009.
Mahkamah Rayuan membenarkan bayaran RM100 sebagai ganti rugi nominal kepada Yew. Mahkamah turut memerintahkan Hee membayar kos RM20,000 kepada Yew.

Seratus pun seratus la, da keputusan mahkamah kena akur je la, kalu kata lebih2 nanti boleh dituduh hina mahkamah pulak, jadi sebagai mentimun, Yew jangan banyak cekadak terima je la.

Gua tak nak ulas pasal hukuman mahkamah ni, gua cuma nak cerita pasal Hee yit foong ni, ok mari kita kenal siapa katak ni:

Hee Yit Foong ialah seorang ahli politik dari negeri Perak, Malaysia. Beliau berkhidmat sebagai Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Perak mulai Mac 2008 hingga Februari 2009. Beliau ialah ahli Parti Tindakan Demokratik sejak penghujung 1980an hingga 2009. Hee merupakan anggota Dewan Undangan Negeri untuk Jelapang dan adalah wanita kurang upaya pertama menjadi speaker suatu badan perundangan di Malaysia. Hee tempang berikutan satu kes polio yang dialaminya pada usia 4 tahun.

Pada 4 Februari 2009, beliau adalah salah satu daripada empat wakil rakyat yang menarik balik sokongan terhadap kerajaan Pakatan Rakyat terdahulu. Beliau mengumumkan bahawa beliau akan menyokong Barisan Nasional sebaliknya. Ini telah mendorong satu krisis politik di negeri itu.

Apa yang gua nak komen adalah kebal juga minah ni da sebur biji mata orang, ciput je kena bayar, penderhaka ni pun lepas paling tadah tak lama je dapt pangkat datuk, dapat pulak jadi timbalan speaker.

Yang ajaib adalah bila keluar je Pakatan tak kira la si Yit Foong ni ke, Zaharin ke, Zul kulim ke, Ezam sesumpah ke, atau rakan sewaktu dengannya tiba2 je jadi kebal, terus je jadi maksum tak lut di saman.

Entah la, penghianat2 amanah ni macam tak de perasaan malu la pulak, selamba je. Tak terasa ke dalam hati diorang sekelumit rasa besalah, atau hati diorang ni dah jadi batu.

Apahal pun lantak la diorang cuma gua harap jangan pulak lepas ni ada kutu2 bangang pangkah pengkhianat2 ni kalu jadi calon. tu pun kalau jadi calon.

Read more...

Wednesday, October 26

badut2 perkosa

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) akan kekal sebagai Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) dan tidak berhasrat menyaingi atau mengatasi peranan Umno sebagai tunggak pemerintahan negara ini.


Memang tak yah tukar pun orang da tahu perkasa tu umno, cuma ada sikit je perbezaaan dalam umno dan perkasa ni. perkasa dipimpin oleh badut2 buangan yang da tak diterima orang, mahluk perosak buangan ni la yang beria2 menjadi pencacai penjilat najis umno,

Manakala Umno pilak dipimpin perompak2 duit negara, tu je perbezaan dua kumpulan spesis perosak negara ni.


Hari ni pulak kita semua mendapat berita yang sungguh melucukankan perkasa alias perkosa telah mendapat pemimpin yang diidam2kan selama ini untuk melengkapkan badut2 srkis melayu, kalau tengok hari ni, barisan pemimpin perkosa telah lengkap melengkapi.


Barisan kepimpinan perkosa:


Presiden: katak gemuk takut bini
Naib presiden: kambing munafik
                      Dr Gila yang sokong minyak naikAJK: Bomoh mimpi
         Dr Gila yang sokong minyak naik
Pemerhati: mantan kaki fitnah yang jaga tv
                 Ketua pengarang paper fitnah
                 produser filem lucah aka bapa ayam china doll

Maka dengan ini lengkaplah kumpulan perkosa dengan manusia2 jijik. sumber sini



Read more...

Muhyiddin belit ke tak ni

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kenyataan beliau berhubung isu dakwaan beberapa blog bahawa anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mencabul kehormatan seorang gadis berumur 16 tahun, telah diputar-belit oleh beberapa media alternatif.
Muhyiddin berkata, beliau tidak berniat untuk mengheret hal-hal berkaitan keluarga dan anak Guan Eng ke dalam kancah politik sebaliknya hanya menyarankan bahawa pihak berkenaan membuat laporan polis bagi menamatkan segala tohmahan berhubung isu itu.
Yang ni gua cilok dari utusan


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sudah menjadi kecenderungan parti pembangkang untuk meletakkan semua kesalahan ke atas UMNO dan Barisan Nasional (BN).
Beliau merujuk kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang menyalahkan penulis blog pro-UMNO yang mendakwa anak lelakinya itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanita berusia 16 tahun dan cuba melepaskan diri dari hukuman.
 Yang ni pula gua cilok dari bernama


Lu orang nilai sendiri siapa yang kaki belit, mengaku je la beb lu dah salah cakap, susah sangat ke nak minta maaf pada LGE. Siapa yang main politik kotor heret budak sekolah yang tak bersalah dalam mainan politik korup lu, Siapa yang tuduh anak orang buat tak senonoh sedsngksn lu cuma dapat cerita fitnah kemudian terus tuduh orang lain.

Lu kata  lu cuma sarankan LGE buat laporan polis untuk menamatkan tuduhan tapi dalam masa sama lu pulak kata cuba melepaskan diri dari hukuman. tu bukan nasihat beb tapi tuduh orang yang tak bersalah beb seolah2 bersalah. Macam mana seorang pemimpin no3 negara (selepas Rosmah kemudian Najib) boleh buat kenyataan hanya berdasarkan fitnah beb, satu Malaysia dengar pulak tu, mana budak sekolah tu nak letak muka beb, bila pemimpin besar boleh tuduh dia macam tu.

Tak ke tu namanya mengheret keluarga dan anak2 LGE dalam permainan politik keji lu. Dehhh jangan belit2 cakap la beb....

Read more...

Tuesday, October 25

BN tempah kubur

Kementerian Belia dan Sukan sedang mengenal pasti tapak untuk membina 30 padang bola sepak berumput tiruan di seluruh negara, yang akan dilaksana tahun depan.
Menterinya Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata pembinaan setiap padang itu dianggar bernilai RM1.6 juta dan mampu bertahan sehingga 10 tahun dengan penjimatan daripada segi kos penyelenggaraan.
"Kos pembinaan sebuah padang rumput biasa menelan belanja sekitar RM500,000 dan penyelenggaraan untuk padang rumput agak susah kerana cepat rosak jika berterusan terkena cuaca," katanya kepada pemberita di sini Selasa.
Pada pembentangan Belanjawan 2012 baru-baru ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan peruntukan RM50 juta bagi membina 30 padang bola sepak berumput tiruan itu.
Dalam pada itu, Ahmad Shabery berkata kementeriannya akan membina 150 gelanggang futsal sebagai tambahan kepada gelanggang sedia ada bagi memastikan setiap mukim mempunyai sekurang-kurangnya sebuah gelanggang.
Sehingga kini terdapat 1,200 gelanggang futsal di seluruh negara dan 500 lagi sedang dibina, katanya.
"Gelanggang futsal serba guna meliputi pelbagai kemudahan sukan akan dibina di kawasan luar bandar dan kos untuk membinanya dianggar sekitar RM100,000. Namun kita kira harganya boleh dikurangkan lagi kerana dibina di luar bandar," katanya.


Kerja gila dari pemimpin gila buat padang boleh sampai 50juta kan gila namanya tu, apa dia ingat duit rakyat tu duit mak bapak dia je, suka2 campak sana sini, membazir betul patut la belanjawan tiap tahun difisit.


Gua nak tanya apa pentingnya padang ni kepada rakyat. apa tak cukup ke padang yang ada sekarang ni, apa sumbangan padang ni dalam memartabatkan sukan di malaysia, gua tengok setiap tahun rangking Fifa Malaysia tak naik pun jatuh adalah, jadi kenapa nak membazir macam ni. dah gila ke apa.

Nak buat padang kena duit sampai Rm1.6juta, mahal nak mampus la siot, baik lu buat jalan untuk rakyat, sana sini jalan berlubang, Rm1.6juta tu boleh buat jalan bertar  dikampung berapa panjang beb. kalau kos buat jalan bertar siap dengan crusher run sekarang ni dengan lebar 4 meter. setiap meter run Rm 140. bermakna dengan duit sebanyak Rm1.6 tu boleh dapat 11.5 kilometer beb. panjang tu. kalau guna duit sebanyak Rm50juta boleh buat jalan sepanjang 357kilometer beb. Itu baru gua bagi contoh buat jalan je. banyak lagi yang rakyat perlukan siot.

Gelangang futsal yang dibina sebelum ni pun banyak yang jadi gajah putih, gua nak tanya berape gelanggang je yang digunakan, gua boleh bagi bukti banyak yang cuma jadi gajah putih je. Lu bayangkan sebelum ni Orang2 gila ni buat 1200 gelanggang dalam pembinaan pilak 500 jadi jumlah semua 1700 kalau satu kosnya Rm100000 bermakna Rm170juta telah dan akan digunakan beb, kan gila namanya tu membazir duit rakyat.

Berapa banyak duit sebanyak itu boleh digunakan untuk membina rumah orang miskin beb, berapa banyak pula rumah perlindungan atau rumah warga tua tak berwaris, atau rumah anak yatim yang boleh dibina. Kenapa nak membazir buat sesuatu yang tak memberi manafaat maksimum kepada rakyat.

Kalau tak nak membantu rakyat ok la kan lebih baik duit2 yang dibazirkan tu bayar hutang negara atau sekurang2nya tak buat hutang baru, kan ni semua kerja gila beb. kan BN ni macam tempah kubur beb, BN ni kira bernasib baik lagi la beb sebab masih ramai lagi manusia bangang yang jadi penyokong, dan masih ramai lagi orang yang sudi diperbodohkan kalau tak da lama da BN ni mampus.



Read more...

Monday, October 24

Rosmah lagi

Malaysia memerlukan golongan belia yang mapan dalam akademik, kemahiran, sahsiah dan jati diri untuk menyumbang secara positif kepada kecemerlangan dan pengukuhan ekonomi serta masa depan negara, kata isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.
"Untuk tujuan itu, belia perlu melengkapkan diri dengan kemahiran yang diperlukan bagi memudahkan penglibatan mereka dalam usaha membina nusa bangsa selain menghadapi cabaran globalisasi," katanya ketika merasmikan Festival Islam Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIIF) di sini Ahad.Rosmah menarik perhatian bahawa hasrat Malaysia menjadi sebuah negara Islam contoh yang toleran serta progresif memerlukan penyertaan belia sebagai peneraju pembentukan masyarakat Islam yang ampuh, berdaya maju dan berdaya juang.

Lu orang dengar tak apa yang Ostazah ni katakan, jangan nak membantah dengar dengan taat tau tak....
Walaupun minah Ostazah ni...

Baca Alquran pakai tudung nampak jambul.
Berpeluk dengan bukan muhrim.
Cium angin dengan bukan muhrim.
Tiap2 hari tayang rambut gerbang.
Tunjuk isyarat gila pada orang ramai.
Pakai baju sarung nangka.


Lu semua kena dengar, mak andeh PM tu. Ostazah hebat ni contoh terbaik dalam kumpul duit dari kecil menabung la tu. Seorang yang jimat cermat bila belanja, tak caya mana dia guna duit sendiri masa g negara2 arab, masa g negeri yang ada hujung stan2, g australia. Dia guna duit negara bukan duit sendiri kan jimat namanya tu.


Orang lain susah2 nak glamor berhabis duit sendiri, dia ni pulak jimat gila beb, buat permata pintar tak yah guna duit sendiri, minta dengan laki, laki bagi pun bukan duit sendiri duit negara tu, jadi penaung misi kemanusiaan ke somalia pun tak yah guna duit sendiri, semua duit negara, kan jimat namanya tu, guna air dan eletrik cecah ratus ribu pun tak yah guna duit sendiri, peh betul2 jimat beb. sebab tu gua tak heran bila dia boleh beli beg tangan jenama birkin sebab di ni kan penjimat birkin


Bukan senang nak jadi ikon negara islam acuan UMno ni beb lu kena ambil Ostazah ni sebagai contoh baru boleh jadi beb.

Read more...

Sunday, October 23

Celaka betul UMNO

Hari ni gua hantar sepupu gua jadi pengantin, bila sampai sana kompang da siap sedia, bila diarak pengantin sepupu gua la tu gua follow kat belakang, gua bukan jenis suka ikut jadi pengiring pengantin ni, gua kalau g kenduri kawin suka g bangsal masak, kalau kat johor ni memang yang masak biasanya group lelaki, gua suka buat kecoh kat bangsal masak, pas tu saja je tengok2 cara diorang masak, kalau gua rajin gua tolong sikit2, tolong makan keh keh keh.

Kali gua tak terus kedapur gua kena jadi tukang buka tol pengantin, bab ni yang paling gua malas, nak kena melayan, ramai tu yang kepung nak rasuah kalau tak pengantin tak boleh duduk, kalau satu tol je tak pe ari ni kena tiga tol, pertama kat tempat pengantin lelaki disambut, kedua kat muka pintu, ketiga kat pelamin.

Kat muka tempat pengantin disambut  tol tak banyak gua ayat sikit sattle, kat muka pintu ramai sikit tapi cepat sattle, kat pelamin mak datuk ramai nya orang gua sattle kan juga, cuma gua ingat la walaupun adat tol ni cuma nak meriahkan majlis gua cuma kurang berkenan kalau yang tahan tol ni lebih2 kadang2 sampai memalukan pengantin lelaki, sebab kehabisan duit tol, kena faham2 la beb, nasib gua baik duit tol cukup2 je gua bagi2 td,

Masa gua nak jalan iringi pengantin td sorang dari sepupu gua, ketua pemuda pas bahagian ada cerita pasal kerja2 kotor puak haramjadah UMNO ni dah mula main kotor tempat gua, dia kata di baru je tanya seorang mamat indon ni pasal macam mana boleh dapat Ic, mamat ni cerita la puak haramjadah yang bagi tapi dengan syarat kena undi Barisan, mamt ni kata nak balik indon tapi tak dibenarkan lepas pilihan raya baru boleh. Gua tanya sepupu gua betul ke cerita ni, dia kata betul dia sendiri yang tanya mamat indon ni, bukti pun ada dalam tangan dia.

Pehhh angin satu badan gua dengar cerita ni, yang gua angin ni sebab tempat gua ni kalau letak calon barang pisang tapi guna lambang BN pun boleh menang pun diorang nak main bangsat, ni kan pulak tempat yang diorang menang sikit atau bungkus terus masa pilihanraya yang lepas. Memang celaka betul.

Gua ingat la PR kena hati2 puak haramjadah ni akan buat apa saja untuk menang, Pr kena fikirkan macam mana nak sattlekan perkara ni, kalau setakat menjerit guna celup dakwat masa pilihan raya ni pun tak guna. Memang patut la kata mat sembab, Osk research buat kajian bahawa  BN akan menang pilihanraya kali ni.

Yang gua semakin tak faham ni semakin dekat pilihanraya semakin ada kutu PR yang bertindak umpama penyokong umno, sedar la beb da berapa kali lu kena kencing dengan si celaka umno ni, masih tidur lagi ke beb, tka gitu Hasan Ali......

Read more...

Saturday, October 22

Muhyiddin cermin diri lu

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sudah menjadi kecenderungan parti pembangkang untuk meletakkan semua kesalahan ke atas UMNO dan Barisan Nasional (BN).
Beliau merujuk kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang menyalahkan penulis blog pro-UMNO yang mendakwa anak lelakinya itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanita berusia 16 tahun dan cuba melepaskan diri dari hukuman.
Muhyiddin juga meminta Guan Eng membuat laporan polis dan membiarkan polis menjalankan siasatan bagi menjelaskan keadaan sebenar.


Mat sembab ni tak sedar diri ke, memang lu salah, lu yang buat dasar, lu yang kontrol pentadbiran, lu yang kontrol polis, lu yang kontrol majlis agama, lu yang kontrol ekonomi, lu yang kontrol duit rakyat, lu yang kontrol polis, habis kalau dah salah lu nak suruh pembangkang salahkan siapa takkan nak salahkan kambing, katak, babi atau anjing. Mesti la salahkan lu orang.


Gua naik malu pulak ada pemimpin yang bangang yang tak nak lihat salah sendiri, satu lagi gua terguling2 gelak bila baca contoh yang lu bagi pasal anak LGE, dah terang2 cerita tu fitnah lu nak orang tu mengamuk tak tentu pasal apa hal, LGE bukan macam lu bila kena kritik kelam kabut tak tentu pasal, suruh balaci2 lu cepat2 tepis, angkat sepaduk, buat laporan polis, habis lu gunakan si bangang balaci lu tu meroyan.

 Lu jangan nak menyebuk cerita pasal anak orang la beb, anak lu bagus sangat melalak sana sini jual suara, dengan pakaian aurat terbuka mengharap tontonan orang ramai, bagus sangat ke, weeeiiiiii cermin la diri sendiri beb sebelum sibuk mengata orang lain.


Selama ni pun bukan ke balaci2 lu yang tiap2 hari merapu cipta fitnah kemudian sibuk suruh orang lapor pada polis la, saman la, apa lu lebih percaya pada si syaitan gomo atau memang lu yang suruh dia buat isu.
Semua orang tahu betapa kebalnya bloger2 upahan lu, dan bertapa taatnya polis kepada tuan nya, semua orang tahu kalau pemimpin Pr buat laporan tak kemana pun.


Lu sendiri boleh tengok apa da jadi hari ni bila balaci2 lusibuk nak buat Himpun, bertapa menyampahnya rakyat dan betapa rakyat sekarang sudah mula cerdik tidak mahu terperangkap dengan mainan licik lu, cuma kaki2 bodek tegar lu dan pengikut UMpas je yang termakan tektik lu. Baru2 ni gua tengok berita di TV1 balaci lu Najib pun da mula mengaku silap menanagi perhimpunan bersih. Lu pulak keanapa susah nak mengaku UMno memang banyak buat silap.


Gua malas cerita banyak2 nanti kalau gua cerita lebih2 ada pulak van putih tunggu depan rumah gua pulak,

Read more...

Friday, October 21

mari membodek

Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan meneruskan rancangan untuk mendirikan Muzium Sejarah Balai Bukit Kepong, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar.
Beliau berkata projek itu tertangguh sejak diumumkan 10 tahun lepas berikutan keadaan tapak yang sering dilanda banjir.

Siapa yang pernah pergi kebukit kepong pasti tahu mana letaknya tempat ni, dengan dikelilingi kampung dan estet dan kalau dari muar memerlukan 1 jam untuk sampai ke sana, jika ikut jalan pagoh lenga jalannya penuh dengan selekoh tajam, jalan yang agak mudah ikut gombang, pekan kecil yang gua rasa tiada aktiviti perniagaan besar. Gua rasa penduduknya pun tak sampai 10000 orang.

Kalau banjir  biasanya bukit kepong ni akan terputus jalan hubungan darat. terutama dari segamat. Jadi apa istemewanya bukit kepong ni sampai nak dijadikan Muzium, Apa nak buat gajah putih baru ke, kalau Muzium ni dibuat di pekan pagoh ke, tangkak ke, bukit gambir ke gua rasa ada juga logiknya, ni nak buat di Bukit kepong tak masuk akal langsung. Siapa yang nak datang ni, nak harap penduduk setempat tak kan la tiap2 hari diorang nak datang.

Nak suruh orang luar datang gua yakin berape kerat je akan datang, gua juga yakin untuk buat muzium ni kos yang terlibat pun bukan sedikit mahu cecah juta, Duit siapa nanti akan diguna, tentu duit rakyat kan? Jadi apa akan jadi kepada duit rakyat ni nanti, macam buang kat longkang je nanti, last sekali jadi gajah putih je muzium ni gah pada nama tapi tak de manafaat untuk rakyat.

Kenapa beia2 benar nak buat kat Bukit Kepong ni, kadang2 gua heran kat puak yang buat keputusan ni apa sandaran kajian diorang atau syok sendiri je, mungkin diorang fikir bukan duit diorang tapi duit kerajaan lantak la! Yang penting hati pemimpin Umno perlu dijaga, kena la bodek selalu, lebih2 lagi sekarang ni hangat cerita pasal bukit kepong jadi kena ikut trend la, Umno sibuk cerita pasal bukit kepong, diorang mesti tumpang sekaki membodek.

Perkara macam ni dah selalu sangat berlaku, demi membodek lantak la orang lain, macam kes Aziz Bari bila pencacai2 umno mula menekan pihak pentadbiran U juga tumpang sekaki bodek, bagi hukuman. Sama juga isu guan eng, kaki2 bodek berebut2 menonjol diri mempamirkan kebodohan. isu hudud pun sama berebut2 kutu jantan atau minah2 gila mengutuk hudud. Yang paling hangat isu mat sabu sana sini kaki2 bodek berlumba2 membodek last2 jadi bahan lawak, baik2 muzium ni dibatalkan dibuat di bukit kepong tiba2 je muncul nak buat la pulak.

Membodek ni da jadi budaya dan adat yang perlu bagi pencacai umno, kalau tak macam tak lengkap pulak skrip umno. Lu tengok la kutu2 yang dah kena tendang dari PR, kelam kabut mebodek, tak kira la bodek bangang atau kata2 bodoh yang penting bodek. untung2 tak dapat jadi calon dapat jadi senator pun jadila kalau kat kampung dapat jadi ketua kampung pun cukup la. Oleh itu mari membodek, rakyat gi mampus la, biar bangsa, agama lingkup yang penting pemimpin boleh gembira dan ketawa besar.

Read more...

Sharizat oh shahrizat

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, penyelesaian berasaskan hukuman penjara dan sebat bagi pasangan bercerai tanpa sebab munasabah seperti dicadangkan PAS Kelantan bukan penyelesaian untuk menyelamatkan institusi kekeluargaan di negeri itu.
Beliau berkata, pasangan yang ingin bercerai sepatutnya memperbaiki kekurangan rumah tangga dengan menjalankan tanggungjawab terhadap keluarga.

Apa lagi penyelasaian yang bagus ijat oiii, kalau la semua istri macam lu lubuk emas pada suami dan anak lu memang la tak jadi masalah, lu boleh pancing bagi projek ratusan juta macam cerita baru-baru ni.

Tak kan la nak selesaikan masalah perceraian ni dengan cara yang nasihat je, bagi kutu yang bebal dan memang bangang ada ke dia nak dengar, berbuih lu bagi kunseling kalau kepala da keras hati da hitam mana nak dengar. Kenapa tak ikut sahaja saranan Nabi kembali kepada Al quran dan Al sunnah. Dan menjadi tanggungjawab pemimpin untuk bertindak, bukan dengan hanya bercakap sahaja tanpa apa2 tindakan konkrik.

Gua ingat la, lu kan da cukup lama jadi menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat. tapi gua tak nampak pun apa kejayaan lu, Gua tengok jenayah rogol, penzinahan, buang anak, penagih dadah, dan masalah sosial lain tak pernah susut, semakin menjadi2 adalah, jadi apa sebenarnya yang lu buat selama ni, makan gaji buta je ke, lu fail la beb. baik berenti je jadi menteri, bagi orangyang lebih layak jadi.

Bila orang lain bagi cadangan, lu cepat2 melatah bukan penyelesaian la, kalu gitu cuba lu bagi satu penyelasaian, Deh minachi samapai bila la masalah rakyat ni nak selesai, nak tunggu BN bungkus baru boleh selesai agaknya

Read more...

Thursday, October 20

Bodoh piang

"Tetapi dalam hudud PAS akan dilaksanakan setelah berumur 18 tahun. Ini jelas bercanggah dengan Islam yang mewajibkan dilaksanakan hudud setelah seseorang itu mumayyiz iaitu yang telah mencapai usia 15 tahun," katanya.

kah kah kah kah, apa yang kambing kulim ni merepek ni, gua ingat la macam da jadi suatu sumpahan bila, jadi umno je mesti otak jadi mereng,

Gua teringat dulu ada satu mahluk ahli parlimen umno dari johor bila orang bercakap tentang isu agama dia pun sibuk cakap, tapi merapu gila, sampai kata malikat jibril berfirman la pulak, kemudian ada sekali orang sibuk pasal sembahyang hajat, ada satu kutu ni pun sibuk nak buat sembahyang hajat lepas solat asar.

Yang kambing ni pulak kata hudud wajib dilaksanakan kepada sesorang yang mumayyiz, setahu gua la maksud mumayyiz ni sepanjang gua belajar sekolah agama sehingga darjah khas, dan pengajian agama disekolah rendah hingga la ke universiti, baik guru atau pensyarah kata mumayyiz adalah kanak2 yang dapat membezakan antara baik dan buruk, yang najis dan tidak. dan biasanya kanak-kanak tersebut berumur lebih kurang 2 hingga tahun. Jadi apa ke jadahnya budak yang baru berumur 3 tahun tertakluk dengan hukum hudud. Nampak sangat bangangnya.

Yang berumur 15 tahun tu setahu gua dipanggil Akil Baligh, Nampak tak bertapa mereng nya otak mamat ni, gua tak nak la kata itu kafarah dari Allah untuk mahluk yang cuba mempermainkan hukum Nya. sebab gua juga hanya mahluk yang tidak mungkin mampu mentafsirkan segala perancangan Allah. Tapi ikut akal gua yang tak berapa cerdik ni kadang2 terfikir kearah itu. Gua harap semua faham maksud gua ni.

Ni la kadang2 bila nak berlagak sangat pandai rupa2nya pandainya tu tak mampu nak melangkaui ilmu Allah. Dan bila beria-ia nak menafikan hukum Allah masa tu juga lidah jadi kelu macam george bush, atau ditutup pengetahuan bila berkata atau di tunjukan kepincangan diri sendiri atau ditonjolkan kebodohan. Contoh mudah mahafiraun mahatet penderhaka sultan tiba2 di lupakan ingatan semasa menyerang orang lain. Atau ditonjolkan kebodohan kambing ini semasa membuat komen mengatakan biadap kepada Aziz Bari menegur sultan. sedangkan khilafah urrahsiddin pun boleh ditegur walaupun Rasullulah menjamin syurga kepada khalifah2 ini.

Gua sebenarnya tak nak menyerang kambing kulim ni dan bagi publisiti percuma kepada munafik ni tapi gua rasa kena juga bercerita kerana tidak mahu orang lain terpengaruh dengan kata2 gila munafik sekor ni.



Read more...

PM halimunan aka puaka

Penaung misi kemanusiaan Bakti dan Kelab Putera 1Malaysia ke Somalia, Datin Seri Rosmah Mansor, menerima kunjungan hormat Timbalan Perdana Menteri Somalia Mohamed Mohamud H.Ibrahim di Seri Perdana di sini, hari ini.
Semalam Mohamed yang membuat kunjungan hormat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, turut menyerahkan laporan terperinci kerajaan Somalia mengenai insiden yang mengorbankan jurukamera Bernama TV (BTV) allahyarham Noramfaizul Mohd Nor semasa menyertai misi bantuan kemanusiaan, 2 September lalu.
Ketika pertemuan itu, kerajaan Somalia turut menyatakan permohonan maaf secara terbuka kepada kerajaan dan seluruh rakyat Malaysia atas kejadian itu. - BERNAMA



Fuulamak!!!!,  Perdana menteri di Jabatan Seri Perdana yang juga merupakan Perdana Mentri halimunan Malaysia menerima kunjungan hormat beb. peh gila babi la beb,


TPM Malaysia pun tak terima kunjungan hormat tapi Perdana Menteri Halimunan Malaysia pula yang dikunjung, ini merupakan satu pencapaian luarbiasa beb, terkejut beruk gua baca artikel ni. Sungguh istemewa betul beb.


Yang gua cukup heran kenapa pulak TPM somalia kena pegi mengadap PM halimunan ni, kan hari sebelumnya laki dia dah terima kunjungan dan permohonan maaf pun dah diminta kepada seluruh rakyat Malaysia. Agaknya tak lengkap jika permohonan maaf ini jika tidak mengadap kebawah yang terutama PM halimunan ni.
Kah kah kah.

Walaupun gua kadang2 cukup menyampah kat PM halimunan ni  tapi gua kadang2 macam nak ucapankan terimakasih kat dia ni, kerana dia la rakyat semakin menyampah dengan UMNO, jadi besar juga sumbangan dia ni, walaupun mengorbankan harta rakyat yang banyak.

Isteri2 PM lain tak pun macam yang sekor ni terkinja-kinja sana sini untuk publisiti, Yang ni pelik sikit, tak banyak yang kita tahu tentang latarbekang dia gua pun heran kenapa ye! siapa mak bapak dia, darimana asal dia, bagaimana kehidupan dia sebelum ni, semuanya samar2 je, yang ada pun klip video pengakuan mak angkat dan adik dia di youtube,  Gua masih mencari kalau2 ada pihak yang sudi buat biblografi tentang dia ni, boleh juga kita kongsikan sama2 maklum la salebriti terkenal kan semua orang nak tahu juga.



Read more...

Wednesday, October 19

Zul kulim pengecut


“Cuma satu sahaja yang perlu beliau lakukan sebelum kita adakan debat itu, iaitu dia perlu minta maaf dulu dengan Sultan Selangor sebab majoriti berpendapat bahawa tindakan dia mempertikai titah Sultan Selangor adalah biadap dan kurang ajar,” katanya kepada UMNO-Online di Lobi Parlimen, Isnin.

Pondan munafik berjanggut sejemput ni penakut rupanya kalau berani berdebat kenapa bagi syarat pulak, cerita senang macam ni. Aziz tegur Sultan kalau ikut undang2 tak salah pun, kemudian simunafik kata Aziz kurang ajar suruh minta maaf, Aziz kata dia tak kurang ajar pun dan ajak simunafik berdebat untuk tentukan Aziz bersalah,

Si munafik pulak yang baru dapat lesen kebal selepas menjadi penjilat najis BN kata ok gua setuju debat tapi lu kena minta maaf pada Sultan dulu. Apa punya bangang kalau Aziz minta maaf kepada sultan bermakna Aziz bersalah la. nanti si munafik ni akan melalak satu Malaya Aziz salah, Aziz salah macam budak2.

Si munafik ni berani ke tak sebenarnya, mentang2 dah dapat lesen kebal lu sebelum ni belasah kaw2 Aziz, kemudian kutuk sana sini, meroyan tak tentu pasal, macam kaki mabuk dalam BN. Bila diajak berdebat secara gantleman banyak sangat pulak bunyi nya siap bagi syarat.

Semanjak menjadi penjilat najis BN ni gua tengok simunafik ni macam dah tak betul je otaknya, melalak sana sini, mempertahankan tuannya dengan kata2 yang tak masuk akal, dan kadang2 macam budak tadika, Apa setakat menegur secara baik dikatakan biadap dan kurang ajar yang lu fitnah orang 110% projek dengan china doll tu mulia dan suci la. Kan gila namanya tu.

Pada gua la orang berani je, berani mempertahan kan apa yang dia buat tanpa bagi macam2 syarat, dan orang bacul dan pengecut je yang berani gegar orang lepas lari ketakutan bila dicabar.

Read more...

Tuesday, October 18

Susu lambang ciptaan Apco pulak da

Progam susu percuma di sekolah-sekolah, yang dihentikan pada 2007 kerana ada murid yang meminumnya mengalami keracunan makanan, kini disambung semula dengan nama dan nafas baru.

Program Susu 1Malaysia (PS1M), yang dilancarkan pada 16 Sept, 2011, bukan sesuatu yang berbau politik atas sebab namanya ataupun sesuatu yang sia-sia walaupun terdapat kes keracunan sebelum ini.

Ye ke ni tak de berbau politik ni, ok kita cek ramai2 kotak susu ni, la ada lambang ciptaan apco la.

Susu segar bagi program ini dibekalkan oleh Sabah International Dairies Sdn. Bhd (SID).Datuk A.Arulpragasam merupakan CEO syarikat ini.

Bila gua belek2 cerita ni gua teringat kes budak2 sekolah kena keracunan makanan, kalau sekali mungkin boleh dimaafkan tapi kes keracunan ni berulang beberapa kali dan setiap kali berlaku kes keracunan ni, jawapan popular dari kementerian ini merupakan kes terpencil, pihak kami akan menyiasat. dibawah ni artikel yang gua rembat dari sini. jadi betul la ada kes keracunan berulang kali.

Kementerian Pelajaran menggantung serta-merta pelaksanaan program PSS di sekolah-sekolah selepas kes-kes keracunan susu dilaporkan berlaku lagi di Kedah dan Kelantan.

Tindakan itu dibuat ekoran berulangnya kes-kes keracunan di kalangan murid-murid selepas meminum susu yang dibekalkan di sekolah masing-masing sejak beberapa hari lalu.


Sekarang ini gua tengok dengan bangganya semua pihak yang terlibat dengan PS1M ni memberi jaminan bahawa tidak akan berlaku sebarang keracunan kepada murid2 selepas meminum susu ni. jaminan Gua macam tak yakin je sebab da banyak kali pun jaminan kementerian yang akhirnya fail hampeh.

Yang gua lagi kurang percaya ni adalah syarikat yang membekal susu ni Sabah International Dairies sdn bhd ni, Gua tak pernah dengar nama company ni tiba2 jadi  pembekal.
Gua tanya pakcik google siapa company ni pakcik google pun tak ada jawapan, tu yang pelik ni pembekal tak ada dalam pengetahuan pakcik google boleh membekalkan susu ke satu Malaysia kat facebook adalah.

Satu lagi yang buat gua muskil ni cara pengedarannya, maklumat dari sumber yang diterima susu bulan ogos adalah untuk edaran bulan oktober dah 2 bulan tu, selamat lagi ke, yang ni gua akan cek bila anak gua dapat susu tu, ari tu gua tengok anak gua ada dapat susu dari sekolah tapi tak perasan la pulak susu 1Malaysia ke tak, cuba lepas ni kita semua tengok.


Read more...

La apahal ni Abg Jib

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menegaskan bahawa UMNO tidak akan mengambil alih pentadbiran di Pulau Pinang sekiranya Barisan Nasional (BN) diberi mandat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
Sebaliknya, kata Perdana Menteri, jawatan Ketua Menteri negeri itu akan ditentukan menerusi perbincangan dengan kesemua parti komponen lain atas semangat kerjasama sebagai satu keluarga yang besar.
Tambah beliau, perkara itu sudah dibincangkan dengan Pengerusi UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman supaya UMNO negeri itu tidak membangkitkan mengenainya.

Apa da jadi ni Jib da ketakutan ke atau da mula nak cium tangan koh soo koon, dulu bukan main belagak beb, sekarang dengan gerakan dan mca kecut teloq ke, Dulu bukan main lu ludah2 muka Pas dan Pkr kata tunduk pada Dap, sekarang apa da jadi, kah kah kah. Terpaksa jilat balik ya ludah lu kesian kat lu beb. Mana darah keturunan Daeng Melewar, Daeng Perani tak pun Raja Haji. Kalau diorang masih hidup mahu diorang tak nak mengaku lu orang bugis, setahu gua la orang Bugis keturunan berani mati.

Kepada mamak penang yang mengaku ultra melayu hari ini semua dah boleh meraung guling2 tokeh lu cakap lu jangan harap dapat jadi ketua menteri Penang, Buat penat lu mengampu keh keh keh lu kena ketis la tamby, punah harapan la macha nak jadi orang besar kat Penang, Taukeh lu dah kecut la macha dengan gerakan.

Start hari ni lu semua dah boleh la berkira2 bungkus baju meroyan kat negeri lain, Jangan lupa bawa sepanduk yang lu orang buat dulu tu, gua ingat lu orang sesuai pindah kat melaka la, kat sana banyak tempat yang sinoname dengan lu, kat masjid kapitan...... ke, kat tanjung....... ke. Gua tak nak tulis ....... tu lu faham2 je la sendiri, bukan gua yang bagi nama tu, kerajaan melaka yang kekal kan nama tu, jadi jangan ada sesiapa nak mengamuk lak kata gua menhina.

Puak2 lu kan pandai putar belit kenyataan, macam taukeh lama lu mahatet, dah terang2 jadi penderhaka kepada sultan sekarang belit salahkan orang lain yang menderhaka, so macha2 selamat berjuang dan meroyan di tempat baru. kat penang dah tak boleh cari makan.

Read more...

Monday, October 17

perkasa, pemuda umno dan pemuda pas satu kapal

PAS akan membuat pendirian rasmi sama ada menyertai atau tidak Himpunan Sejuta Umat di Shah Alam, Sabtu ini yang diadakan, antara lain untuk menyatukan umat Islam dalam satu saf bagi menegaskan pendirian mempertahankan akidah Islam dengan memfokus isu mencegah murtad.

Gua tertarik dengan cadangan himpunan ini, cuma gua nak tahu siapa penganjur, gua dengar perkasa, pemuda umno dan pemuda pas akan ikut serta, tapi gua betul2 sangsi apa sebenarnya motif perhimpunan ini.Kenapa baru sekarang, kenapa dah dekat pilihanraya, dan banyak persolan lagi kenapa?

Pada gua la lantak lu orang nak berhimpun tapi bila ianya melibatkan perkasa dan pemuda umno, gua langsung tak percaya, manusia yang pernah mencabar nak pelangkong orang Islam masa Bersih, yang maki hamun pemimpin lu, yang lari ketakutan sembunyi belakang bini, yang cakap berbelit2 putar alam. adakah semua kutu2 ni lu nak percaya. Ok la kalau lu kata kali ni je kita kena percaya sebab perhimpunan ini penting untuk mengembalikan maruah Islam, pada gua pegi da, pegi la mabuk. Kutu2 ni semua mana boleh percaya, lu yang penat2 datang berhimpun satu Malaya dia pukul canang dia yang berjaya.

Apa pemuda pas tak reti2 lagi perangai kutu2 berahak perkasa dan umno ni ke, puak yang terang2 tolak hudud meroyan nak mempertahankan akidah Islam, sendiri mau ingat la, akidah sendiri pun tipis macam kulit bawang.

Kalau benar la pemuda Pas nak mengikuti himpunan ni, lu orang pikir baik2, jangan sampai ayam ditangan terlepas, tangan pula begelumang dengan tahi, lu orang kena pikir kesan kepada tindakan lu orang, gua bukan cerita lu orang jangan jadi bacul tak nak pertahankan akidah Islam, tapi lu kena ingat kapal mana lu naik ni, kalau kapal yang lu nak duduk tu terang2 bersih ok la, tapi lu orang pun tahu kapal yang bakal lu naik ni akan diisi oleh pengotor2 yang penuh dengan najis. nanti jangan salahkan pengotor2 ni kalu lu terkena najis, lu sendiri yang rela naik sekapal dengan dia.

Gua tak nak komen banyak2 la nanti gua dituduh sudah kena beli pusing menhentam orang2 pakatan, tapi kalu gua la gua tak nak campur kutu2 perkasa dan umno dalam satu kapal, baik gua buat kapal sendiri.

Read more...

Johor oh Johor

Untuk entry kali ini gua suka sekali lagi bercerita tentang kekaratan yang terus membelengu warga tua dan sebilangan kecil anak2 muda. Gua suka kecilkan skop pemikiran rakyat kepada beberapa bahagian, kalau dibandar2 besar seperti bandar penggaram, maharani, kluang, kulai, senai,johor baharu gua tak berapa nak ambil pot sebab rata2 diaorang ni dah mula buka minda diorang dah mula menolak BN sebab dah mula merasa kesempitan hidup, dan rasa tertindas dek keadan harga barangan yang semakin mengila harganya, dan dari senario ini gua mula faham orang Johor ni bila dah tersepit baru nak sedar.

Di kawasan2 kampung umno betul2 karat mungkin orang kampung belum merasa kesukaran untuk makan dan sebagainya, Orang2 kampung yang mejoritinya petani sekarang in tidak begitu terasa kerana harga sawit dan getah boleh dikatakan tinggi. Kalau di daerah gua Batu Pahat, kawasan Sri Medan, Rengit, Senggarang, Air hitam, Parit raja, Semerah, Parit Sulong masyaallah karatnya mintak ampun susah nak berubah.

Gua ingat lagi mas YB Sallehuddin Ayub dahulu sebelum ada apa2 pangkat besar seperti sekarang selalu ngeteh dengan gua di kedai kopi Odeon pekena roti bakar, air kopi kaw di gerai tugom. rajin juga dia bercerita tentang karatnya umno Johor terutama di kawasan senggarang, gua respek Yb ni sebab masa dia berjuang dalam Pas ni berape kerat je orang melayu yang kenal Pas masa tu dia muda lagi tapi Yb ni begitu istiqmah pada perjuangannya walaupun anak muda seangkatan dengan nya karat dengan UMNO, sejak dia jadi ketua pemuda pas Johor gua da tak pernah jumpa dia mungkin jugak dia dah lupa agaknya.

Dari pemerhatian gua, apa yang gua nampak orang Johor kurang diberi penerangan sebenar tentang Pakatan, apa yang diorang nampak Pas ni umpama lebai yang kerjanya asik memandang serong kepada orang lain, sebab gaya komunikasi orang Pas Johor nampak macam alien kepada budaya melayu Johor, budaya mengutuk, regid, dan kurang toleran terhadap masyarakat Johor menjadikan Pas seperti musuh yang patut dihindar, mungkin sekarang pendekatan telah berbeza tapi bagi masyarakt johor masih belum dapat menerima. untuk mengundi pkr pula gua ingat orang Johor lagi la berfikir 10 kali, sebab bila menang je dapat offer bagus terus melompat.

Johor pada gua masih kubu kuat umno selagi pengundi tua masih boleh mengundi, kerja keras perlu dilakukan oleh pengerak2 parti untuk memberi penerangan kepada pengundi muda, yang tua boleh juga tapi harapan untuk melihat diorang buang karat Umno tipis, mungkin kalau PR berjaya ke puterajaya baru la cerita sebenar politik malaysia boleh didedahkan dan pada masa itu la penyokong karat Umno di Johor ni baru menyedari mereka kena tipu oleh pencacai2 umno.

Tapi tak semestinya hati orang tua Johor akan terus kekal dengan Umno usaha dan doa itu penting kerana itu urusan Allah untuk mebolak balikan hati manusia,

-nukilan jbal gua edit sikit je

Read more...

Sunday, October 16

Dulu Mirzan sekarang Nazir




Gua memang da lama nak tulis pasal permainan kapatalis haram ni dalam en3 gua tapi gua kekurangan bahan dan gua tak mahu la nanti dikatakan fitnah pulak, tapi sekarang ni gua rasa terpaksa pulak selepas melihat link yang gua berikan dibawah ni

Sekarang ni bukan hanya keluarga mahatet yang akan terlibat dengan syarikat arak tapi keluarga Najib juga dah mula mengorak langkah kearah itu. Sebelum ni heboh kita dengar Mirzan mahatet pengarah Petron subsidiary kompeny Syarikat arak San maguel telah berjaya mengunakan pengaruh sedaranya Mukriz untuk mendapatkan Esso.

Kalau tidak masakan syarikat arak begitu berminat nak beli syarikat minyak, mesti ada muslihat yang kita tak Nampak atau mungkin juga ini perancangan licik mahatet dalam membesarkan empayarnya, kenapa gua kata begitu, sebab mahatet selaku penasihat petronas dengan bayaran gila babi besarnya kenapa tak menasihatkan petronas untuk membeli sahaja esso ni. Dan lebih menhirankan kalau tak menguntungkan takkan mirzan sanggup beli mengunakan syarikat arak yang dia ada kepentingan.

Sekarang ni pulak angin bertiup kencang Nazir Razak akan mengunakan wang Cimb untuk mendapatkan bank yang hampir lingkup Commerce Bank of Filipina kepunyaan San Maguel. bank arak

Yang gua tak faham kenapa duit halal rakyat Malaysia sesedapnya digunakan membeli sebuah bank yang akan pupus dan yang dibina atas keuntungan arak. Kenapa Nazir begitu bermint untuk mengikut jejak langkah mirzan ni?

Jadi rakyat Malaysia tak kah tak terasa duit rakyat yang selama ini dikapor oleh chukong Cimb ni melalui IPO, pembiyaaan hutang, simpanan orang ramai, dan sebagainya digunakan untuk membeli bank haram yang dibangunkan dari duit arak dan nak bungkus pulak tu. Gua tak dapat bayangkan duit penat jerih rakyat digunakan sewenangnya untuk bank haram

Read more...

Saturday, October 15

UMNO semakin gila

Hari ni adik gua balik dari terenganu singah rumah gua, bukan main panas cerita dia bawa dari terengganu, gambar Anwar da mula disebarkan kan kat seluruh terengganu dia cakap kat pasar payang ditabur gambar lucah, memang sial umno ni, kepala da totok lucah nak jadikan orang lain pun lucah macam dia. ada seorang makcik yang berniaga disana siap mengamuk tak bagi orang tengok gambar tu, dikoyak2kan gambar tu,

Malaun2 umno ni gua heran betul pegangan hidup diorang nak kata Islam macam puak kafir pulak lakunya, jijik dan busuk permainan politik gila diorang ni, gua nak maki pun macam da tak ada bahasa yang boleh mengambarkan kejinya permainan politik diorang ni. Permainan kotor ni bukan setakat gambar lucah sahaja tetapi kerja kotor diorang menukar tempat mengundi dan kehilangan nama sebagai pengundi berdaftar sedang mengila di terengganu, bacul, pengecut sungguh umno ni.

Baru-baru ni gua dapat berita dari sumber yang boleh dipercyai bahawa semua guru2 kena bertugas semasa pilihanraya, tidak seperti sebelumnya hanya 2 3 orang sahaja dari satu sekolah kena bertugas. Gua nampak ini merupakan tektik kotor yang akan digunakan untuk menekan guru2. Kenapa tiba2 semua guru kena bertugas sebab utama pada gua adalah sebahagian besar guru merupakan penyokong Pakatan Rakyat jadi dengan mengarahkan guru2 bertugas secara tak langsung akan menjadikan guru2 sebagai pengundi pos. seperti biasa undi pos mana ada kutu yang berani pangkah pembangkang, tak pun kertas undi dah ada kutu lain yang tolong pangkahkan.

Umno dengan segala tipu muslihatnya akan mengunakan apa cara sekalipun untuk menang akan mempraktikkan tektik kotor, bermula dengan guru2, pengedaran gambar lucah, tukar tempat mengundi, menghilangkan nama pemilih, menambah pemain import, dan lepas ni akan ada macam2 tektik lagi.

Gua sekarang ni betul2 muskil ribut tak ada taufan tak ada tiba2 keluar berita KDN akan mengeluarkan IC baru untuk mengantikan IC lama awal tahun depan, apa sebenarnya yang berlaku ni, apa lagi muslihat disebalik penukaran tiba2 ni.

Sedang gua taip en3 ni gua terdengar dalam berita dari tv1 Ahmad maslan kata ada 56 bahagian yang sebelum ini pakatan menang dibawah mejoriti 3000 jadi dia nak jumpa semua ketua penerangan untuk berbincang apa yang patut dibuat agar BN boleh menang jadi Pakatan jaga2..........

Read more...

Friday, October 14

JOHOR ada berani ke

Masyarakat luar bandar sewajarnya berbangga dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang meletakkan mereka sebagai sasaran utama dalam Belanjawan 2012 yang dibentangkan di Parlimen baru-baru ini, kata Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abdul Rahim Bakri.

Abdul Rahim berkata belanjawan itu turut menyediakan projek infrastruktur awam dan asas untuk luar bandar termasuk kemudahan jalan luar bandar, bekalan elektrik dan air.

"Sasaran untuk memberi liputan perkhidmatan elektrik kepada 95 peratus isi rumah melalui peruntukan RM963 juta bagi maksud tersebut membuktikan kesungguhan kerajaan untuk memberi kesejahteraan kepada rakyat.

Abdul Rahim berkata kesediaan kerajaan untuk menghapuskan pelbagai yuran persekolahan dan kesihatan juga merupakan manifestasi keprihatinan kerajaan kepada rakyat.

Tengok la sibadut2 rakyat cuba menipu, bila pulak belanjawan ni meletakkan masyarkat luar bandar sebagai sasaran utama mereka, peruntukan RM963 tak sampai pun setengah peratus dari jumlah belanjawan la beb, mcm mana kata bela masyarakat luar bandar, tu belum belaku ketirisan lagi entah2 dari RM963juta ni tak sampai pun Rm500juta akan sampai kepada rakyat.

Pastu kata menghapuskan yuran persekolahan la, tu berapa ringgit je bai, Rm20 pun tak sampai. Yang rakyat bising bukan yuran sekolah tapi, yuran buku, yuran pibg, yuran mssm, yuran buku tulis, yuran2 ni la yang cecah sampai ratus ringgit.jadi apa bezanya bagi yuran sekolah free dengan tidak.

Di kampung2 kat Johor sekarang ni tengah sibuk pemberian gula2 pilihanraya, parit2 dah mula kena korek, jalan belubang da mula ditampal, bahu jalan dah mula di tambak, rumah penduduk kampung da mula dapat kalbat baru, longkang2 da mula diganti, ini semua da jadi fenomena biasa menjelang pilihanraya, habis pilihanraya pi mampus dgn rakyat, tunggu la dekat 5 tahun lagi fenomena sama akan berulang, yang gua heran ni orang Johor senang sangat kena santau dengan gula2 ni, mengelupur semua mengundi BN tak pernah terfikir pun keadaan kampung dia 5 tahun lepas dengan sekarang ada perubahan tak.

Wakil2 rakyat yang susah nak nampak batang hidung sebelum ni da mula da sibuk gi sana sini, kalau tak bukan main poyo nak jumpa pun asik sibuk memanjang. kalau tak sebelum ni wajah wakil rakyat hanya boleh dilihat pada banner kat simpang jalan ucap selamat hari raya tu pun gambar lama masih muda, kalau tengok sekarang agaknya la orang ramai mesti terkejut da kerepot rupanya wakil rakyat aku.

Sekarang ni pun gua tengok kutu2 yang duk kat bahagian sibuk menonjolkan diri, melobi nak jadi calon maklum la kalau dapat jadi calon kat johor ni satu kaki da tentu confirm jadi wakil rakyat. sebab Johor ni unik dalam bangang kalau la pokok kayu tu di pakaikan baju BN lepas tu dijadikan calon pun boleh menang. Gua pun kadang2 heran dengan orang Johor ni, nak cakap bodoh memang ramai yang bodoh tapi yang cerdik pun berebut2 nak jadi bodoh.

Apa yang diorang fikir pun gua tak pasti, senang sangat kena tipu, apa yang kutu2 besar cakap terima bulat2, masa dekat hariraya, seorang pekerja gua ada berniaga bazar ramadan kemudian jual la sampul duit raya lambang Pas gua duk lepak kat gerai dia, gua duk perati makcik dan pakcik yang singgah kat gerai dia ni bukan main cebik mulut bila nampak sampul duit lambang pas ni, sampai gigil kan badan geli geleman dan bla gitu je tak beli barang, lepas gua cakap suruh pekerja gua simpan sampul tu baru la gerai dia laku jual barang. Tengok la karat melekat betul UMno kat diri orang Johor.

Sebenarnya gua tak salahkan sangat makcik dan pakcik ni sebab diorang ni sebenarnya dah lama hidup selesa kat Johor, makan pakai cukup, ada duit lebih lagi, nak cari fakir kat Johor ni gua ingat macam tak de je, kalau yang miskin mungkin dalam satu kampung ada la seorang dua je. Kenapa orang Johor ni rasa selesa sebab kat sini kerja tak susah kilang banyak walau gaji tak besar mana tapi kira selesa la, Johor ni kira bernasib baik sebab berjiran dengan singapura jadi pelaburan singapura banyak bertapak di johor. tambahan pulak pelabuhan dekat je, barang mudah di bawa keluar masuk melalui pasir gudang atau singapura. Nak kata BN berjasa pada Johor gua tak nampak pun, lagi buat Johor hancur ada la

Orang Johor ni dah cukup selesa sampaiikan jadi bacul bila ruang angkasa dicerboh singapura, harta tanah dikaut orang singapura, pulau batu putih dirampas singapura, tanjungpagar di kaut singapura, air mentah di sedut ke singapura. sebab kebergantungan kepada singapura ni amat besar. kena ugut dengan singa pura pasal air kecut semua teloq, kena ugut singapura tak nak jembatan bengkok kecut teloq lagi. Maruah orang Johor da lama kena pijak tapi tak de apa2 pun yang orang johor buat.

Kutu2 kat segamat yang sibuk usung sepanduk menghalau Guan Eng baru2 ni pun gua yakin kena bayar sebab kat Johor ni mana kutu yang betul2 berani mempertahankan maruah orang Johor


Read more...

Karat ny Orang Johor nauuzubillah

Hari ni gua ngeteh dengan pekerja gua, berbual pasal politik, semua pulun habis sokong pakatan, las sekali gua tanya soalan cepumas korang da daftar mengundi belum, semua terdiam sorang je jawab da tapi da lama dulu, sampai sekarang pun tak sekali pun tak mengundi, gua apa lagi pulun la sekor2, bunyi dahasat bedegar gila, kalau pakatan menang macam pam tayar kertapi pun boleh, rupa2nya hampeh, semua belum mendaftar. Ari isnin gua arahkan semua datang lewat suruh gi daftar, mati2 gua ingat kutu2 ni dah daftar!

Dari cerita ni gua terus terfikir nak buat entry pasal bab daftar mengundi ni, sikit masa dulu gua peratikan umno  rancak adakan kempen daftar undi kepada anak muda, diorang pancing senang je, pasang 2 3 kemah 1001malam pastu adakan promosi servic motor kat satu kemah, beratur beb wa cakap lu mamat motor sibuk antar motor, satu kemah lagi seperti biasa la umno tak de muzik tak rock la beb, berdentam dentum bunyi, kan budaya umno suka muzik gua nak tanya lu mana ada satu funtion umno yang tak de muzik, umno nagan lagu mana boleh pisahkan beb, macam bik mama n karoke, tu pasal la bila 3 artis masuk umno, satu dunia heboh beb, terkinja2 babun2 umno kegembiraan artis masuk umno la katakan,.....kah kah kah

Satu kemah lagi diorang letak la 3 4 orang gadis (tak tahu la pulak gadis lagi ke, cikaro ke kata budak sekarang, bohsia ke kata budak dulu, atau masa zaman gua dipanggil abu, anak bawah umur, tapi gua sangka baik semua tu gadis la) memujuk kaki motor ni daftar undi, berebut beb gua tengok diorang isi borang, biasa la budak muda, nampak gadis mesti ushar, tu normal, ni satu lagi perangai umno suka sangat pancing orang gunakan gadis, tak sah kalau tak ada gadis macam kurang seri je, Sebab tu dalam umno da tua bangka mak orang da nak jadi nenek umur 40 pun dipanggil puteri weeek.
Gua tengok ada la seorang dua mamat dari spr duk kat meja kelamkabut taip laptop.

Masa tu gua respek juga la pemuda umno ada ambil inisiatif, nak menambahkan penyokong, pakatan pulak gua tengok selamba je tak buat apa2 kalau ada pun tu masa intifal pasti, tapi yang ramai datang pulak lebai2 yang daftar mengundi apa ke hal nak daftar lagi. untuk menarik anak muda, pakatan macam kurang idea je, ini gua cerita tempt gua la, Johor yang memang karat bersisik dengan umnonya, tapi rata2 gua tengok la anak2 muda Johor ni sebenarnya penyokong kuat Pakatan cuma sokong je la boleh undi gua tak tahu la pulak.

Kalau di Johor ni pakcik dan makcik umur atas 50 memang payah, lu cakap apa pun, terangkan sungguh2 macam mana pun umno tetap pekat melekat, Cuma sekarang ni je la bila Rosmah ujud baru la ada perubahan sedikit, ada la juga makcik2 dan pakcik ni bersuara tapi tetap cakap2 belakang je takut ketua cawangan ke atau ketua kampung tahu. syyy jangan cakap kuat2 nanti tok ketua dengar, tapi ada la juga dek kerana meluat diorang da mula bercakap.

Kalau dulu la kat Johor ni, kalau lu cakap kutuk je BN alamat la raya ke, kenduri kendara ke, confirm lu kena pulau. kutuk umno umpama lu kutuk mak bapak diaorang, kalau lu kutuk hukum hudud tak pe, jadi bahan lawak lagi, satu kampung boleh tergelak, macam tu la parahnya karat Umno kat Johor ni.

Berbalik kepada cerita gua mula tadi gua rasa la penyokong Pakatan kena alert dengan masalah anak muda tak daftar mengundi ni, kena cepat bertindak, nanti tak pasal2 yang pilih wakil rakyat bukan anak bangsa sendiri tapi, mat bangla, mat indon, mat vietnam, mat maynmar, mat nepal, baru menangis tak berlagu.

Read more...

Thursday, October 13

Mitos Babun UMNOs

 Kegagalan kerajaan Pas Kelantan menunaikan janji mereka untuk membantu rakyat dan membangunkan negeri ini menyebabkan semakin ramai penyokong tegar parti itu kini beralih kepada UMNO.
Terbaru, seramai 300 penyokong setia Pas di Ulu Kusial, dekat sini bertekad menyertai UMNO kerana merasa tertipu oleh Pas lebih-lebih lagi pemimpin tempatannya yang dianggap tidak cakna rakyat.
Penyerahan borang keahlian mereka diserahkan sendiri kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed pada Majlis Selamat Tinggal Pas di Taman Perumahan Ulu Kusial, dekat sini malam tadi.

Fuyooo mati la PAS kali ini sana sini ahli cabut tinggal kan PAS berlumba2 masuk UMNO macam kambing belumba2 masuk kandang umno. PAS kini semakin tenat, dikedah beribu2 masuk kandang umno, diselangor beribu2 juga masuk umno, sekarang ni kat kelantan pulak. PAS patut ketakutan skrip hantu baru sedang difilemkan oleh UMNO kah kah kah kah.

Bila la puak haramjadah UMNO ni nak cakap tegak, bila cakap je kencing, bila kencing je cakap, memang sial, kalau la ayam itik, anjing kucing, monyet babun boleh mengundi gua pasti binatang2 ni mesti pun kena tipu. dan babun2 ni akan berbondong2 menyerahkan borang kepada United Monkey New Organisation. Babun2 umno da tak de idea baru terpaksa guna idea kitar semula untuk menarik perhatian, Dari hari ke hari babun2 ni tengah menghitung tahap kepupusannya yang semakin kronik, ada yang kena darah tinggi, lemah jantung, dek ketakutan sumber pendapatan paling mudah akan berakhir tak lama lagi.

Sekarang ni babun2 import dari tamil nadu terpaksa di gunakan sebagai, terutamanya di pulau pinang, yang peliknya babun2 berbulu hitam yang amat berbeza dengan babun asal penang berwarna sawo matang, beria2 benar mengaku dia beketurunan sama dengan babun bumiputera seperti babun dari kulim dan bayan baru.

United Monkey new Organisation yang kehilangan ramai ahli setelah babun pecacainya menyesal menjadi babun dan bertukar menjadi manusia telah mengorak langkah untuk menguatkan pertubuhan babunnya dengan menambahkan lagi keahlian merupakan lotong dari bangla, kera dari indon, chipanzi dari myanmar, beruk dari nepal. Usaha ini merupakan usaha nazak setelah usaha membeli beberapa ekor babun memerlukan belanja besar dan kurang berbaloi kerana pada jangkaan awal dengan pembelian babun ni akan mampu menarik babun baru kedalam pertubuhan tetapi malangnya bukan sahaja telah kerugian duit kerana pembelian ini, malah menjadi bahan lawak pula.

Malang terus bertimpa apabila rupa2nya babun2 yang dibeli itu merupakan babun bacul pondan yang tak mampu menahan serangan pihak luar dan bertindak seperti babun mabuk todi dan mendatangkan liabiliti kepada pertubuhan. Politik Rimba yang digunakan United Monkey New Organisation semakin menunjukkan kebobrokannya dan bakal berakhir tidak lama lagi. Dan gua pasti Pertubuhan babun ini akan mengunakan politik yang lebih kotor untuk mengekalkan kuasa babun. Dan untuk menambahkan semangat mari menyayi lagu babun ini:

Bersatu kita bersatu dibawah babun penipu,
Kita terus bersatu dibawah babun penipu,
Bersama kita bersama, bersama sapu semua,
Berjasa pada mama,babun dan rimba.

Lambang kita yang barua dipandang hina dan dina,
bersatu besedia cepat sapu semua......

Read more...

Jawapan bagi Zul kulim

Sebaliknya teguran yang dibuat oleh Tuanku Raja-Raja biasanya diterima dengan lapang dada sebagai bimbingan yang sangat berharga, kerana kita semua tahu Tuanku Raja-Raja hanya meletakkan kepentingan negeri dasn rakyat dibawah naungan Tuanku. Pada teman, Tuanku Sultan Sharafudin hanya meneruskan satu warisan pemerintahan yang adil lagi berhemah yang menjadi tradisi Raja-Raja Melayu. -Zulkulim


Lihat la manusia munafik yang berselindung dengan kopiah putih ni, kaki bodek ni gua tengok saban hari emakin celaru pemikiran nya, bila masanya puak penderhaka seperti umno ni selalu taat pada perintah sultan dengan lapang dada, siapa yang maki sultan binatang di Terangganu, siapa yang menolak sultan hingga terpinggir dan hanya menjadi lambag sahaja pada tahun 1983. Kenapa mamat ni begitu membodek sehingga lupa pada maki hamun yang dikeluarkannya dulu. munafik sungguh lu.



Kalau tak ada parti yang mahu menerima beliau, buatlah parti sendiri. Parti tupperware pun takpe. Nanti dalam PRU 13, masuklah bertanding sebagai calon. Kalau takde sangat tempat, teman persilakan Aziz Bari bertanding di Parlimen Kulim Bandar Baharu, atau mana-mana kawasan Parlimen yang beliau mahu. Bertandinglah mewakili parti apa yang dia nak, ataupun atas lambang apa juga dia pilih.

Janganlah cari makan di Universiti Islam yang dibiaya oleh Kerajaan Persekutuan. Janganlah berselindung dibalik jubah professor di UIA sambil syok menembak sembrono orang lain. For once, be man enough to face the people, the voters!


Lihat la bertapa dangkalnya pemikiran yang ada pada mamat ni, si munafik ni bercakap seperti menghentam diri sendiri. Gua balikkan kata2 dia, kalau tak de parti mahu menerima beliau, pas da tendang, kemudian PKR pun tendang buatla parti sendiri, parti munafik pun takpe.

Jangan cari makan di parlimen yang dibayai oleh kerajan persekutuan, jangan berselindung dibalik kopih putih lu sambil membodek umprono. For once, be man enough to face the voters, jangan pecah amanah, pengundi bagi lu kemenangan bukan untuk lu mentakedarah duit elaun wakil rakyat dan kemudianya bercakap hanya untuk mebodek tuan lu, amanah rakyat supaya lu menjadi wakil kepada rakyat lu pijak2 dek kerana kerakusan lu dan dendam kesumat lu, ingat kalau lu masih ada iman dan malu. jadi lah manusia bermaruah, tunaikan amanah, lu menang atas tiket PKR jadi bercakap la atas inpirasi pengundi lu bukan atas inspirasi umprono.

Kalau lu nak sangat bercakap bagi pihak diri lu bukan suara pengundi lu, selepas ini bertanding la atas tiket lu sendiri, bukan jadi bacul mengadaikan amanah pengundi dan melalak bagi pihak umprono.

Pada gua la adalah lebih hina jadi manusia bacul yang mengadaikan amanah pengundi dari pandy kutty.

Read more...

Wednesday, October 12

Zahrain dan Fam

Kerajaan disaran meningkatkan pendapatan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sebanyak RM30 juta setahun menggunakan kutipan cukai rokok dan arak bagi meningkatkan mutu bola sepak Malaysia agar setanding dengan negara maju. Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim berkata, kerajaan perlu memandang serius isu bola sepak jika ingin memperbaiki mutu permainan kerana ia membabitkan soal kewangan.
"Sukan bola sepak pada hari ini memerlukan dana kewangan yang kukuh. Kita tidak boleh lari daripada elemen itu.
"Jika dibandingkan dengan pendapatan bola sepak Jepun iaitu kira-kira AS150 juta setahun, jumlah yang diterima FAM tidak mencukupi," katanya pada sidang media di lobi Parlimen pada Rabu.

Pendapat gila dari orang gila, weiiii FAM ni merupakan persatuan yang paling kaya kat Malaysia la weeiii, tapi apa yang kita dapat dari FAM ni hampeh, semakin lama semakin jauh tercicir la weeii, bukan masalah duit diorang ni tak pegi tapi masalah pengurusan kena pulak pengurusan nya macam lu, diri sendiri pun tak terurus nak menguruskan perstuan pulak.


Apa gunanya bagi duit kepada FAM banyak2, apa untungnya pada rakyat, jalan berlubang sana sini lebih penting la weeii dari bola, eletrik kat ceruk kampung lagi penting la, apa yang lu fikir gua pun tak faham, jangan cerita la halal haram duit arak, judi dan sebagainya. selama ini pun duit tu kemana tuan lu gunakan. Sejak lu jadi geng katak, gua cukup meluat dengan kata2 lu, asik nak mengampu je, rakyat bayan baru bagi lu amanah bukan untuk membodek la bai, rakyat nak nasib terbela, bukan jadi pak turut, atau joker. kalau nak sangat jadi joker diketawakan orang baik letak jawatan la beb.

Read more...

41 orang sehari

Pagi ni gua sedang nak tunggu hantar anak2 kesekolah gua on la tv, gua tengok tv1, ada berita yang pada gua kurang menyenangkan, 41 belia diistiharkan muflis setiap hari. Apa yang menjadi muskil kepada gua kenapa begitu ramai yang bangkrup, salah siapa kah ini, nak salahkan sikap anak muda kaki enjoy, suka bergaya, mungkin ada betulnya. tapi takkan la anak2 muda ni boleh enjoy sakan kalau tak ada tempat untuk enjoy. Apakah pendidikan terhadap anak2 muda ini tidak ada, atau kurang berkesan. mengapakah anak muda ni senang sangat berhutang.

Yang menjadi masalahnya kepada kutu2 ni Malaysia akan diwarisi. Gua tak hairan jika mamat ini akan mengambil jalan singkat apabila sudah tertekan, mula la berlaku bermacam2 perkara tak sihat hasil dari berhutang ni. Merompak, meragut, jual ais, rasuah, jual diri, bunuh diri, dan macam2 lagi akan berlaku. Budaya hutang ni pada gua memang dah jadi suatu budaya yang cukup menebal dalam diri anak muda, kalau la waktu sekolah mungkin merka ini belum berhutang tetapi masuk je u nak tak nak merka terpaksa berhutang,

Habis u ada yang dapat kerja ada yang tidak, ada yang dapat pendapatan lumayan dan tidak ada masalah untuk bayar hutang ni, tapi kalau bekerja dengan gaji yang ciput mana nak bayar ptptn, nak makan lagi, nak bagi makbapak, nak kumpul duit untuk kahwin (sekarang ni bukan main gila hantaran kahwin), nak beli kenderaan dan macam2 la, akhirnya hutang lama belum selesai buat hutang baru, gali lubang tutup lubang dan bila lubang dah terlalu besar dan tak boleh ditutup, bangkrup..

Masa gua belajar dulu tak la seteruk sekarang, walaupun pada masa tu kebanyakan orang2 tua miskin tapi belajar masih dapat biasiswa, kalau belajar d UITM lagi senang semua free, tapi sekarang bila semua U da mula jadi kapatalis yang jadi mangsa anak2 muda yang nak belajar, kalau tak bayar yuran tak boleh ambil periksa, keputusan periksa ditahan. Semakin lama semakin teruk nilai hidup da berubah teruk, RM menjadi raja dimata bersultan dihati.

Negara semakin kaya, kalau dulu budget masa gua sekolah tak sampai pun ratus juta, tapi sekarang budget je beratus juta, tapi kenapa anak muda merempat dibumi sendiri, berhutang sana sini, 41 orang sehari bankrup bukan jumlah yang sedikit beb, kalau dikali kan setahun da jadi berapa tu

Read more...

Tuesday, October 11

Rm3000 dan penjara 2tahun


 

Seksyen 29 (1) (a) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 memperuntukkan: “Lelaki yang didapati berada bersama seorang atau lebih daripada seorang perempuan yang bukan isterinya atau mahramnya di mana-mana tempat terselindung atau dalam rumah atau bilik dalam keadaan boleh menimbulkan syak mereka melakukan perbuatan tidak bermoral adalah melakukan suatu kesalahan”.
Apabila sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau dipenjarakan tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya.

 Pengarah Jais, Marzuki Hussin berkata, Bob Lokman ditahan di bawah Seksyen 119, Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.
Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor memperuntukkan mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau menyampaikan apa-apa perkara mengenai Islam tanpa tauliah boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Gua nak ulas banyak2 pun tak guna, lu orang fikirkan la sendiri, Umno melalak sana sini kata Malaysia negara Islam, kata budak2 sekarang Wak lu,!!! Nilaikan la lagi kesalahan menurut Ringgit Malaysia, supaya statistik yang gua baca baru2 ini remaja yang pernah melakukan zina sudah capai 50% akan bertambah. Sebab orang Melayukan suka sangat pada UMNO. Tolak la hudud jauh2, belum masanya, belum sesuai, tengkorak diaorang.


Firman Allah bermaksud: “Wahai orang beriman! Taatilah Allah dan Rasul-Nya dan pemimpin kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat mengenai sesuatu maka hendaklah kembalikan ia kepada Allah (al-Quran) dan Rasul-Nya (sunnah).” (Surah an-Nisa’, ayat 59). Pemimpin yang kita pilih inilah yang membuat undang-undang dilaksanakan ke atas kita.

Read more...

Negara boleh bankrup jika bn terus berkuasa

Sementara itu, Setiausaha Bahagian di bahagian Ekonomi dan Antarabangsa kementerian, Dr Sundaram Annamalai, berkata kerajaan komited untuk memastikan nisbah hutang berbanding keluaran dalam negara kasar (KDNK) akan di bawah 55 peratus menjelang 2020.
"Kami mahu memastikan ia tidak melebihi 55 peratus menjelang 2020. Di bawah Model Baru Ekonomi, kita sepatutnya membawanya (belanjawan) hampir seimbang, menjelang 2020," katanya.
Nisbah hutang berbanding KDNK kerajaan persekutuan bagi tahun ini dijangka pada 53.8 peratus tahun ini dan RM54.8 peratus tahun depan.

lawak bodoh yang cuba dimainkan oleh Najib, hutang negara nak dikekalkan kepada 55% pada tahun 2020. dengan bebanan hutang negara sebanyak 437bilion mampu ke kerajaan menyekat momentum peningkatan hutang negara jika keadaan sekarang berterusan, pembaziran demi pembaziran yang dilakukan oleh kerajaan BN bukan lagi stu rahsia yang cuba disorok, tetapi sudah lama dihidu oleh rakyat cuma sebahagian besar rakyat yang tidak memahami struktur ekonomi nampak bahawa kerajaan BN ni cukup kaya, tapi hakikatnya. kita sebenarnya diambang kehancuran ekonomi, bebanan hutang yang tinggi, ketirisan dalam budget, pembaziran dalam berbelanja bolehkah diatasi selagi BN berkuasa. mahu kah kita menjadi seperti creece. negara bankrup.

Gua ambil congak simple je yang patutnya difahami orang kebanyakan, Hutang kita bertambah setiap tahun sejak 14 tahun lepas budjet kita tak pernah surpulus yakni pendapatan melebihi belanja, hampir setiap tahun kita menambah hutang sebanyak 4% yakni kita bebelanja lebih dari pendapatan. lagi 9 tahun kita akan jumpa 2020 kalau la kerajaan BN terus berkuasa dan terus berbelanja lebih dari pendapatan bolehkah kita percaya kita mampu mengekalkan tahap hutang kepada 55%. sedangkan untuk tahun hadapan sahaja nisbah hutang kita akan meningkat kepada 54.8% kurang 0.2% sahaja dari jangkaan 55%.

Yang menjadi kerisauan gua adalah mampukah kita mencatit kenaikan KDNK setiap tahun sedangkan pelaburan asing ke Malaysia tidak menunjukan perubahan ketara. Katakan la berlaku apa2 musibah dinegara ini (mudah2an tidak) bersediakah Rakyat Malaysia untuk menanggung beban hutang yang semakin mengila ini. katakan la tiba2 telaga minyak kita kering, pendapatan apakah yang mampu mengimbangi hutang kita,

Jadi pada gua la selagi BN berkuasa selagi itu kita semua tidak akan selamat dari resiko negara tergadai dek bebanan hutang. Tak ada cara lain untuk kita lebih selamat dengan menumbangkan kaki hutang ini dari memerintah negara


Read more...

Monday, October 10

Wak Din Pagoh mana yang betul ni

Hari ini tiada berita menarik yang dapat gua kongsikan, cuma berita demo yang dilakukan puak2 bangang yang marah kepada LGE, tu pun berlaku di kawasan Segamat dan gua pun malas nak ambil pot sebab puak ni da ketingalan zaman, LGE da melawat tangkak baru nak sibuk buat demo, demo yang dibuat pulak tu berasaskan laporan utusetan malaysia, yang memang terkenal sebagai paper fitnah aula, kalau dalam alam siber lebih kurang jijiknya dengan papagomo la. Tanpa membuat kajian dan mempunyai bukti LGE berkata memburukkan Johor, kutu2 berahak ni sibuk mengadakan demo, dan entah macam mana pulak tiba2 Nama Sultan gua boleh terbabit, puak2 ni sebenarnya merupakan penderhaka kerana melanggar titah sultan supaya tidak bercakap bagi pihak baginda.

Ok la gua malas nak tulis panjang cerita kutu2 piang ni, sebab nampak sangat bangang nya, buat malu orang Johor je, da tak pasal2 satu Malaysia tahu ada ujud manusia2 bangang kat Johor ni, dan Gua pun tak nak la nama Sultan gua terpalit dengan insiden ni. Gua selama ini mengagumi kepintaran Sultan2 gua yang berjaya mengelakkan Johor dari dijajah sehingga la di NAUNGI pada akhir abad ke 18.

Gua suka perkataan di NAUNGI yang digunakan oleh prof Kang Kong Kim sebab dia ahli akedemik dan sejarahwan ulong, berbanding dengan perkataan di JAJAH yang disebut kan oleh Wak Din Pagoh sebab siapa la Wak Din ni, bukan ahli akedemik dan bukan juga sejarahwan cuma manusia yang hanya pandai dalam bidang putar belit sehingga Johor Baharu hampir pupus di beli oleh orang2 singapore. naungi

Kata2 Wak Din ni kadang2 membingungkan otak gua, ok la katala betul Johor ni dijajah British dan merdeka pada tahun 1957, jadi sebelum tarikh 1957 ini bermakna siapa yang bekerja dengan kerajaan adalah pegawai british. jadi siapa yang menentang pegawai british ni tak boleh la dianggap penganas. Tapi menurut Wak Din pula siapa yang menentang british pada masa itu adalah penganas. tu sebab otak gua bingung, mana yang betul ni.jajah

Jadi kesimpulannya pada gua la Wak Din ni kencing bahawa Johor dijajah, sebab tu gua suka pada kata2 prof Kang kung Kim, Johor ni di NAUNGI, baru logik sikit siapa yang menentang pegawai kerajaan masa tu ada la penganas, sebab Johor tak pernah dijajah. Johor cuma di NAUNGI, jadi sejarah kena diperbetulkan,


Read more...

BN betul2 terdesak

Salam,

Malam ni 8/10/11, ada majlis meraikan bakal jemaah haji di kg separap. majlis yang sepatutnya elok, bertukar menjadi majlis ceramah politik oleh anggota BTN dari UTHM. Cukup keras menipu orang kampung dengan mengatakan bahawa PR bahlol, tak reti jadi kerajaan. Habis orang kampung kena tipu dengan cerita budget, kena tipu bahawa kelantan mundur, kena tipu kononnya PR akan mengambil duit kerajaan dan dibahagi-bahagikan. Bodoh punya ketua kampung dgn JKKK. Dah lah korang bodoh, ko jadi agen pulak menipu orang kg. Apa yang ko dapat dgn menipu org kg? Dapat dosa ada la.

 Dari : Metaphysics

Gua Tertarik dengan cerita n komen sahabat gua ni da lama gua tak jumpa dia dan dia ni katanya da cukup meluat dengan tektik kotor UTHM yang da mula jadi sarang kaki ampu dan agen BN. sekarang ni BN betul-betul dah terdesak mengunakan apa sahaja cara, samada di kampung atau mana tempat asal dapat jadikan platform diorang gunakan, nak harap rakyat datang untuk ceramah politik diorang ayam, kambing je yang akan datang.

 Jadi nak memudahkan cara, jemput orang untuk majlis macam diatas majlis meraikan orang nak pergi haji diorang gunakan sebagai tempat melalak menabur fitnah keatas pakatan, bagi kutu yang dungu terima bulat2 apa yang diorang cakap, bagi yang berfikir alhamdullilah la, yang kelakarnya fitnah yang diorang jaja kat kampung adalah kalau Pakatan menang habis duit rakyat kena sapu bahagi2kan. Bagi yang befikir bagus la dibahagi2kan dapat juga rakyat merasa kan selama ni duit rakyat kan difaraid antara penyamun2 BN.

Kalau gua tengok dari gerak kerja BN sekarang ni gua rasa macam dah dekat je nak pilihan raya. lepas ni gua pasti BN akan lebih aggrasif menghentam Pakatan dengan fitnah dan isu2 rekaan mereka, Jadi pakatan jangan pulak dah rasa selesa tak bergerak lagi. masa belum terlambat, jangan da dekat dengan pilihanraya baru nak menyebuk lak, bangun la weeeiii jangan tidur je 

Sekarang ni BN tengah buat perang pusing sikologi, apa yang diorang buat, diaorang kata orang lain buat, kat tv sekarang sibuk tayang iklan 13mei, kalau lihat dari iklan tu seolah2 tuduh pakatan punca ketegangan kaum dan sekarang ni pakatan memainkan isu kaum, makcik dan pakcik tok2 kat kat kampung apa lagi komen la, macam2, ... 

 

Read more...

Sunday, October 9

Syyyy diam2!!!!! jangan rakyat tau

Dari semalam telefon kat rumah gua ada problem, streamyx pun tak blh masuk, gua da buat laporan kata diorang akan dibaiki dalam tempoh 24jam, gua tengah tunggu ni, gua cuma geram bil bulan lambat byar sibuk gila perkhidmatan macam s...l.dengar cerita nak naikan cukai perkhidmatan kepada 6% pulak tu. dah dekat dua hari juga gua tak dpt updet en3, dan gua pun byk terlepas info,tv langsung tak boleh dipercayai, paper lagi la gua tak pernah beli membazir duit gua je bayar cerita merapu dan fitnah dari dia orang.

dalam belek2 merayau dalam internet gua tertarik artikel ni:
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru semua anggota Barisan Nasional (BN) agar merapatkan kerjasama dan menghentikan pertikaian.
“Kita mesti bersedia dan persediaan kita mestilah merangkumi semua aspek tetapi yang lebih penting lagi ialah kita mestilah tidak mencetuskan masalah,” katanya pada majlis penerangan perdana Wilayah Persekutuan anjuran BN Wilayah.

Kah kah kah, najib akhirnya mengaku BN berantakan, berebut kuasa, berpecah belah. Yang gua heran tu najib ni lambat cerdik sebab dah lama la weeiii lu orang berpecah belah masing2 sibuk berebut kuasa. kuasa bagi lu orang bermakna duit, dapat kuasa masyuuukkk!!!!! halal haram belakang cerita. terbaru mamat kaki rasuah yang didapati bersalah oleh parti sendiri kini diberi tugas sebagai pengerusi Felda akan ketawa besar masyyyuukk!!! bila felda akan di senaraikan, Patut la gua rasa macam ada yang tak kena je masa najib lantik dia jadi pengerusi felda, lu pun tahu siapa najib n felda ni kan jadi faham2 je la,

Sekarang ni gua tengok najib ni da mula cerdik sikit dah mula ikut mentor dia, mahahtet, dulu masa mahahtet jadi PM, siapa yang di kekalkan dalam kabinet, leong sek, samy, rafidah, berahim katak, semua mamat berproblem senang nak control, bagi glc pula tajudin dan beberapa kutu lagi gua lupa nama, semua kaki bermasalah senang jadi puppet. Najib pulak ikut sekarang jadi syyyyyy diam2!!!!! jangan rakyat tau

Read more...

Saturday, October 8

biar la rahsia!!!!

Hari ini akan bermula acara membodek bagi penjilat2 najis umno, penjilat aula utusan berada diranking pertama, tv3 al musyrikin kedua, rtm salasa, penjilat lain takde ranking berebut2 akan memberikan komen dengan harapan akan diperkenankan oleh flom untuk di sembahkan kepada memanda bendahara, dan mengharap terpilih menjadi calon untuk merasa imbuhan elaun baru hasil jerit perih, air mata, keringat dan darah rakyat.kalau orang putih panggil penghisap darah ni vempire kalau orang melayu langsuir kot kalau salah betulkan. Vempire yang menyedut hasil keringat dan darah rakyat ni sedang berkira2 mana lubang nak sakau, kebocoran mana boleh tadah.

Kaki2 rasuah juga mula berkira mana nak sakau atau rembat duit tebatan banjir, duit koridor wilayah, duit tekun, duit lainnya.

Tapi gua agak hairan kenapa pulak duit permata pintar tak disebut atau tiada dalam budget kali ni, mahu mengamuk flom, abg ajib malam tadi kena tido luar agaknya, kesian jugak kat flom kalau tak dapat duit tu,macam mana nak teruskan pogram elit ni, takan nak pecahkan tabung yang dari kecil da mula simpan tu, sebelum ni da sekali pecah tabung beli cincin takan nak pecah lagi, tabung gajah da la tinggal satu je ni.

Apa sebenarnya ye muslihat elaun yb2 ni dinaikkan, ada apa2 ke, atau macam tajuk lagu siti biar la rahsia! dalam budjet semalam betul2 diwar2kan harga barangan asas, minyak gula tepung diberi subsidi, gua pada mulanya ingat subsidi naik jadi harga barang turun, gua cakap ini sudah bagus, rupanya gua salah faham, malam tadi gua g ngeteh dengan pekerja gua. tengah ngeteh datang member ni bisnes kedai runcit, gua pun tanya harga gula, minyak, beras, tepung la rupanya yang disebut dalam budget tu bukan turun harga tapi kekalkan harga je. hampeh!!!!!

Read more...

kaki ampu da mula da..

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim menyambut baik pengumuman Bajet 2012 yang dibentangkan Perdana Menteri kerana mengambil kira kepentingan seluruh rakyat Malaysia.
"Setiap golongan bukan saja nelayan, guru dan pemandu teksi menerima habuan tetapi Ahli Parlimen. Bajet yang dibentangkan itu jika kita lihat lebih banyak memberi daripada mengambil," katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Nak termuntah gua dengar bangsat ni, bercakap, mamat yang terkenal setelah mengkhianati amanah rakyat begitu beria2 nak membodek, mengampu dan mejilat najis tuannya. Dengan muka takmalu berkata menyambut baik gula2 yang dilemparkan tuannya.Kaki ampu yang da hilang maruah ni agaknya mengharap tuannya akan menyelamatkan tempatnya sebagai calon pilihanraya nanti,mana tau dapat merasa elaun baru. duit lama da habis agaknya.

Yang paling gua tak tahan nak bagi khaaakkk tuuuiiii kat dia ni bila dia kata lebih banyak memberi dari mengambil, apa punya bangang statment, kalau tak ambil duit rakyat mana dapat belanja la ngok, bermakna ambil duit rakyat lebih banyak dari beri kepada rakyat, yang gua boleh pasti, beri kepada rakyat sikit je banyak yang kena sakau dulu sebelum turun kepada rakyat.

Kalau nak membodek pun agak2 la beb, lu ingat rakyat sekarang ni macam 10 tahun dulu ke makan je apa yang diberikan, dapat tulang pun jadi la, daging semua disapu cukong2 sial. Lu salah besar la beb bila lu cuba memperlekehkan kepintaran rakyat sekarang.






Read more...

Friday, October 7

Gula2 apa yang bapak t ni bagi....

Ok dah selesai bapak transfomer bagi gula2, ada yang sambut metakedarah la lu orang cukup2, bagi gua sikit pun gua tak percaya kat puak2 ni, terutama bila dia nak felda di senaraikan kat bskl, mampus satu lagi bakal gls kena rembat cukong2 kapitalis, siapa bakal ketawa besar nanti kita lihat, gua yakin yang pertama tentu cukong2 Cimb, gua rasa lu tau siapa belakang Cimb ni, tak yah gua cerita.

Gua suka tengok salah satu intipati budjet ni, Dana pinjaman tekun akan dinaikan Rm150 kepada Rm300, lu agak lu boleh dapat tak pinjaman tekun ni, lu ada jadi ahli Umno tak, lu ada kerabat ketua cawangan, bahagian, atau mana2 ajk umno, lu ada kerabat dengan menteri atau mana2 orang2 yang berkaitan menteri, kalau lu tak ada, lu boleh hantar borang lepas tu tunggu la, jangan harap lu dapat. Lu boleh berangan sahaja untuk berniaga burger ke, goreng pisang ke, gua ulangi jangan harap.


Kereta hibrid
Pengecualian sepenuhnya duti import dan duti eksais bagi mengimport kereta hibrid serta elektrik akan dilanjutkan sehingga 2013.Lu boleh tengok je kereta ni terutama kalu lu ada dalam senarai Citos gua tak faham kenapa company ni boleh lagi beroperasi walaupun dah menjahanamkan ramai orang. dan Bank2 masih guna khidmat company ni.


Skim rumah pertama
Kerajaan cadangkan had maksimum harga rumah Skim Rumah Pertamaku dinaikkan daripada RM220,000 kepada RM400,000. lu letak limit maksimum sampai 1juta sekalipun ada ke rakyat mampu beli rumah nak makan pun susah ni nak pinjam 2 3ratus ribu, isunya 51% gaji rakyat bawah RM2000 jadi bukan limit maksimum yang jadi masalah gaji yang nak bayar hutang tu yang jadi masalah.


Simpanan persaraan - KWSP
Caruman majikan dinaikkan daripada 12 peratus kepada 13 peratus bagi pencarum yang menerima gaji bulanan RM5,000 dan ke bawah. Langkah ini akan memanfaatkan seramai 5.3 juta pencarum KWSP. betul manafaat kepada pencarum bagi gua dan beberap lagi kawan gua, mampus asik kena je dah la bisnes semakin lembab kena bayar caruman kwsp semakin tinggi, pening gua.


Elaun baru Ahli Parlimen

Ahli Parlimen akan diberi elaun baru bermula 1 Januari 2012 selepas jumlahnya dipersetujui semua pihak. Yang ni gua paling menyampah, macam sial, tidur kat parlimen naik elaun, ponteng tak masuk parlimen naik elaun,



Yang lain gua malas ulas penat gua taip je, cuma pada gua gula2 yang bapak tranfomer ni bagi tak de manisnya, sama je macam yang lepas2, gua nampak tak ada satu pun alternatif untuk mengatasi kebocoran duit rakyat, sebab itu isu besar, semakin besar peruntukan semakin besar kebocoran duit rakyat, yang kaya siapa, si haramjadah yang tadah poket kaut kebocoran duit rakyat ni.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP