Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Sunday, March 4

pelesit dan kaki kencing

 Presiden JATI, Datuk Dr Hasan Ali Hasan menafikan dakwaan PAS bahawa beliau menerima peruntukan dana sebanyak RM30 juta daripada Kementerian Belia dan Sukan (KBS) bagi melaksanakan program latihan khusus untuk golongan belia di negara ini. 
Beliau berkata, pemecatannya akan turut menyumbang kepada prestasi buruk PAS pada pilihan raya umum akan datang. 

komen gua kepada kenyataan pengerusi jati 666 ni, kalau tak de angin mana pokok boleh bergoyang beb, gua tunggu jugak lu nak saman Mahfuz. Lu jangan nak berlagak beb lu ingat lu aset besar kepada umno mentang2 lu sekarang dah semakin kebal lu boleh dengan bangga mengangkat diri lu sebagai tuhan untuk menentukan kejatuhan Pas pada pilihan raya ini. Ingat beb Perancangan Allah lebih baik, Lu kena tendang dari pas pun merupakan perancangan Allah yang terbaik. pelesit memang patut di dibuang beb, menyusahkan, buat busuk Pas je bila ada taik menempel di dalam parti.


Datuk Seri Najib Razak semalam mengumumkan, sisa buangan kilang memproses nadir bumi Lynas Corporation Ltd di Gebeng, Pahang, akan dipindahkan ke lokasi lain yang selamat dan jauh dari penempatan manusia. 


Ini pulak kenyataan yang terang 2 nak kencing rakyat, beritahu gua kat mana nak buang sisa ni, hutan mana yang bakal jadi mangsa, sungai mana yang bakal penuh sisa nadir ni, atau pantai mana lu nak longgokan sisa ni. Weeeii ni kerja gila beb, dah terang2 negara kanggroo pun dah tak nak sisa ni ada dalam negara dia lu pulak nak kencing terima sisa ni pastu lepas proses nak campak kat mana, 


ok lu cakap nak buang ke lokasi yang jauh dari penempatan manusia. berape jauh tu 1km, 10 km, 100km. kalau 100km dari penempatan manusia nampak sangat kencingnya gua rasa sejauh mana pun kawasan terpencil yang yang tiada manusia pun tak mungkin lebih dari 50km dari kawasan penempatan.






Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata PAS kini menjadi 'Parti Asyik Serabut' yang sering menyusahkan rakyat kerana pemimpinnya kerap mengeluarkan kenyataan yang bercanggah. 
Katanya, beliau sendiri tidak faham dengan hala tuju perjuangan parti berkenaan dan sering menyerabutkan pemikiran rakyat.


Parti mana yang serabut ni beb, pas gua tengok relex je, kalah banyak kali pun re macam tu gak, gua rasa umno yang betul2 tengah serabut dan macam nak pecah kepala menarik sokongan, siapa yang sibuk merayu rakyat, memohon simpati rakyat umpama peminta sedekah, yang menabur duit harta rakyat untuk menujukan kononnya umno perihatin.


Satu Malaysia dua bos umno round menagih sisa-sisa nafas, minta bekalan oksigen dari rakyat, kalau itu bukan serabut apa namanya tu. tak cukup dengan semua media digunakan untuk mengencing rakyat, terpaksa pulak mengemis menadah simpati turun ke ceruk negara, paksa budak u, budak sekolah, kaki tangan kerajan, ngo, budak2 kolej untuk menyambut kedatangan kesetiap tempat agar nampak sokongan yang diterima ramai. lu apa crita beb.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP