Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Saturday, December 31

Jangan sedap mulut lu je macha

Pergerakan Pemuda UMNO menyifatkan keputusan Kerajaan Negeri Kedah merobohkan Madrasah Solihin yang berusia 100 tahun untuk membina kompleks membeli-belah adalah tindakan bodoh dan tidak berpandangan jauh.
Ketua Penerangannya, Datuk Reezal Merican Naina Merican berkata, kerajaan negeri pimpinan Pas itu sepatutnya berusaha memelihara bangunan warisan sejarah Islam di negeri itu dan bukannya memusnahkan demi tujuan komersial.
"Perkembangan itu sangat membimbangkan semua pihak dan ia menunjukkan seolah-olah kerajaan negeri Kedah tidak tahu menilai sejarah kedatangan Islam ke negara ini,” katanya.
 Pejuang Warisan Islam

Alamak macha lu cerita apa ni macha, sedangkan masjidil nabawi pun pemerintah arab saudi robohkan untuk jadikan yang baru,masjidil haram pun sama la beb. sejarah mana boleh padam beb. apa bingai sangat lu ni macha, Kalau macam tu, kenapa lu robohkan penjara pudu, kat dalam penjara tu kan ada masjid untuk banduan berjamaah. lu apa cerita tamby.

Apa lu ingat semua bangunan lama tu perlu dikekalkan ke untuk menongkat langit sampai rebah baru nak di robohkan ke. Siapa yang bodoh dan tak berpandangan jauh ni beb.

Satu lagi bangunan tu baru je 100tahun apa kena mengena dengan kedatangan islam di kedah beb, apa lu ingat sebelum 100tahun lepas semua orang kedah tu kafir ke, lu da menghina nenek moyang gua ni beb. Gua tau la sebelum 100tahun dahulu entah2 datuk nenek lu masih kat india, tapi jangan la lu hina orang melayu dengan kata islam sampai di kedah 100 tahun dahulu. lu jangan macam2 macha.

Lain kali kalau nak mengampu agak2 la macha, jangan sedap mulut lu je, buta sejarah nak berlagak macam handal, g la mabuk!!

Read more...

carta bedal duit

Carta ni nak menunjukan carta duit negara yang punah akibat perbuatan lembu:

1.Duit komesen kapal selam


2.Skandal NFC

3.Skandal penjenayah banglo


4.Skandal balak


5. Skandal duit zakat

Gua bagi 5 carta je la, lain macam skandal iskandar biar dulu. Dalam banyak skandal ni gua paling tak boleh bla dgn cerita songlap wang zakat, apa ke banggang gi rembat ciput je kalau betul2 bijak rembat la banyak2 baru nama pandai ni setakat ribu riban je apa ada rasa beb, buat malu kaum lu je. nak jadi kaya biar la rembat juta2 beb. gua nak bagi award la kat kutu ni manusia paling banggang kat Malaysia

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP