Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Monday, November 7

Utusan lembu kantoi

Utusan kencing lagi beb kalau siapa ingat dalam entry gua sebelum ni 402 lembu gua cilok dari utusan artikel tu, kalau malas nak buka link tu gua cilok sikit artikalnya:

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Ahli Parlimen Pekan dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menyumbangkan 402 ekor lembu untuk dikorbankan sempena Hari Raya Aidiladha esok.
kenapa gua cakap utusan kencing cuba baca ni:


Mynewshub.my dimaklumkan, kesemua lembu tersebut bukanlah dibeli oleh Perdana Menteri, sebaliknya ia adalah hasil sumbangan pihak swasta.
Terdapat kira-kira sembilan buah syarikat dan   individu terlibat dalam pembelian lembu-lembu tersebut untuk diberikan ke kawasan parlimen berkenaan.
Jadi ini sekaligus menafikan yang Najib mengeluarkan duit poketnya sebanyak RM1.2 juta untuk membeli lembu-lembu tersebut. (Mynewshub.my)

La apa hal utusan ni memandai2 kata Najib yang beli lembu, kesian haji najib orang ingat tak belanja duit gaji sampai 4 tahun untuk sedekah lembu je. Tapi gua heran juga kenapa dalam bab sedekah ni pun utusan nak kencing, bila gua fikir2 memang betul la sabda Rasullulah salah satu sifat munafik bila bercakap selalu berbohong.

Yang lebih menghairankan ni kenapa utusan sanggup berbohong pasal lembu tu, apa tujuannya, untuk menunjukan najib ni seorang pemurah atau saja nak kenakan najib supaya orang boleh hentam balik najib terima rasuah lembu la atau nak kenakan haji najib bahawa selama ni kebaikan najib semua pura2 je ada pihak lain sponser, bukan najib yang pemurah sebenarnya. Kenapa gua kata macam tu sebabnya apa je yang najib buat tentu akan jadi buah mulut orang dan bagi yang rajin akan pergi siasat. macam la utusan tak tahu. Jahat betul la utusan ni kalau niat dia nak kenakan haji najib. 



 

Read more...

PTPTN

Langkah Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang mencadangkan untuk tidak memberi pinjaman perbelanjaan kepada pelajar institusi pengajian tinggi awam di masa akan datang bukan satu keputusan muktamad, kata pengerusinya Datuk Ismail Mohamed Said.
Mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah PTPTN pada 31 Okt lepas membuat cadangan supaya pinjaman perbelanjaan diberhentikan pada tahun 2013 untuk mengurangkan bebanan perbadanan itu.
"Jika ia tidak dipersetujui, kita tidak akan melaksanakannya malah pinjaman tersebut akan diteruskan bagi kepentingan pelajar, jadi saya berharap ibu bapa dan pelajar tidak perlu bimbang mengenai perkara itu," katanya.


Siapa sebenarnya buat cadangan gila macam ni, nak mampus ke apa, dulu masa nak laksanakan pembelajaran di Universiti tidak lagi percuma macam2 puak BN berjanji akan tidak membebankan rakyat. tapi memang kepala hotak diaorang ni penipu, sekarang rakyat tak terbeban ke, nak terkencit budak2 lepasan U nak bayar balik pinjaman.

Sekarang ni buat cadangan nak mansuhkan pulak pinjaman perbelanjaan untuk pelajar. bagi yang kaya raya mungkin tak jadi masalah tapi kena yang cukup2 makan je, macam mana nak sekolahkan anak. Apa nak suruh anak2 kat U makan pasir ke. Tak cukup ke seksaan yang rakyat malaysia terima untuk memberi ilmu kepada anak2. sedangkan wang negara sewnang2nya di kapor, diseleweng untuk sibangsat2 yang laparkan harta.

Tak cukup ke masalah sosial yang dilakukan oleh anak2 muda dalam mencari duit bagi menampung pembelajaran mereka, Tak cukup2 lagi ke kapatalis yang memimpin U dalam mencari keuntungan dari jualan ilmu kepada anak2 bangsa.Berapa banyak pula duit yang digunakan kementrian pengajian tinggi untuk memastikan anak bangsa berilmu, kemana kah selama duit ini dibelanjakan.

Kenapa tak dibuat kajian kenapa lepasan U tak bayar hutang PTPTN. kalau pun dah dibuat kajian ada berani ke dedahkan kenapa. berapa ramai pulak budak lepasan U yang menganggur lepas habis belajar dari mana pulak diorang nak bayar PTPTN yang kenakan 4% bunga ni. Bagi yang bekerja pula kalau setakat gaji cuma 7 8 ratus mampu ke nak bayar hutang.

Read more...

Anjing

Dua orang pemimpin sedang bercerita tentang anjing-anjing mereka.

Keduanya saling membesar-besarkan cerita mengenai kepintaran binatang peliharaan mereka.

MCA: “Anjing aku hebat betul. Tiap pagi, dia tunggu penjual akhbar, anjing aku akan membawa akhbar tersebut ke tempat aku sedang bersarapan.” 

UMprono: “Ya, aku tahu tu.”

MCA: (hairan) “Dari mana kau tahu?”

UMprono: “Anjing aku yang cerita.”

kah kah kah


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yakin hasrat DAP mahu mengurangkan jumlah kakitangan awam bukan disebabkan faktor ekonomi semata-mata. Sebaliknya tegas Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali, ia merupakan agenda politik untuk mengurangkan pengaruh orang Melayu dalam sektor kerajaan.
"DAP ada niat tersirat di sebalik hasrat mereka itu. Kita kenal siapa DAP dan dakwaan bahawa ia demi kepentingan ekonomi hanyalah sandiwara semata-mata," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.


wrafff wrafff wraffffff

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP