Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Sunday, May 6

Kenapa ramai sangat orang bodoh di Malaysia

Masa gua tengok video ni gua gelak guling-guling beb

Mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak begitu takutkan pilihan raya yang adil dan bersih sehingga sanggup menjadikan dirinya dilihat begitu bodoh, kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu (gambar).

"Asalkan dapat mengelakkan pilihan raya yang bersih dan adil, Najib sanggup hina dirinya sehingga beliau nampak bodoh sungguh," katanya.

Gua ingat gua dan beberape shabat bloger sahaja yang sedih sebab ada Pm bodoh tapi Bang Mat pun sama gak.
Tapi cerita dibawah ni agak sama bodohnya dengan diatas
Kenyataan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan

MENYERTAI PERARAKAN MENENTANG PEMERINTAH ADALAH DOSA BESAR YANG BOLEH MENJEJASKAN IMAN

Rasulullah S.A.W. telah mengingatkan dalam hadis-hadis sahih bahawa di antara pelbagai aliran kefahaman agama, hanya pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah yang akan selamat di akhirat kelak. Pegangan Ahli Sunnah meliputi pelbagai aspek agama bermula daripada hukum akidah hinggalah kepada hubungan antara pemerintah dan rakyat.
Memandangkan golongan pemerintah atau “ ulilamri “ begitupenting bagi menjaga kesucian agama dan keutuhan masyarakat Islam, nas-nas syarak meletakkan ketaatan kepada mereka selepas Allah dan Rasulnya seperti yang terdapat dalam surah Annisa’ ayat 59. Oleh kerana hubungan antara pemerintah dan rakyat begitu penting, para ulama membahaskannya dalam kitabkitab akidah.

2. Berasaskan dalil-dalil yang jelas daripada Quran dan Sunnah, para ulama Ahli Sunnah telah ijmak mengatakan bahawa taat kepada pemerintah adalah fardhu ke atas setiap muslim. Al-Mawardi ketika mengulas ayat 59 Surah Annisa’ mengatakan:
َﻓ َﻔ َ ﺮﺽ َﻋَﻠ َﻴﻨﺎ َﻃ َ ﺎﻋ َﺔ َﺃ ِ ﻭﱃ ْ ﺍﻷ ِ ﻣﺮ ِﻓ َﻴﻨﺎ
“Maka Allah (melalui ayat ini) memfardhukan ke atas kita ta’at kepada para pemerintah daripada kalangan kita “
Ibnu Hajar dalam “Fathul Baari” menyatakan :
َﻭَﻗ ۪ﺪ َﺃ َ ﺟﻤ َﻊ ُ ﺍﻟﻔَﻘ َﻬﺎﺀ َﻋ َ ﻠﻰ َﻭ ِ ﺟﻮﺏ َﻃ َ ﺎﻋ َﺔ ُّ ﺍﻟﺴﹾﻠ َﻄ ِ ﺎﻥ ُ ﺍﳌَﺘ َﻐّﻠ ِﺐ َﻭ ﹾﺍﻟ ِﺠ َﻬ ِ ﺎﺩ َﻣَﻌُﻪ
“Para ulama telah ijmak menyatakan wajib taat kepada pemerintah yang berkuasa dan berjihad bersamanya”
3. Sehubungan dengan itu, menderhaka kepada pemerintah adalah satu dosa besar yang diletakkan sebaris dengan dosa syirik, membunuh, makan harta anak yatim, makan riba, menderhaka kepada dua ibu bapa, seperti yang disebutkan oleh
Ibnu Hajar dalam kitabnya Azzuwajir berasaskan hadis-hadis sahih riwayat Bukhari, Muslim Ibnu Abi Hatim dan lainnya.
Imam Nawawi dalam kitabnya Syarh Sahih Muslim menyatakan :
َﻭَﺃ َّﻣﺎ ُ ﺍﳋ ُﺮ ُ ﻭﺝ َﻋَﻠ ِ ﻴﻬﻢ َﻭِﻗَﻨ ِﺎﻟ ِﻬﻢ َﻓ َﺤﺮﺍﻡٌ ِﺑ ِ ﺎﺀ َ ﺟﻤ ِ ﺎﻉ ﹾﺍﻟ ُﻤ ِﺴﻠ ِ ﻴﻤﻦ۔
“ Adapun menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram dengan ijmak ulama “
4. Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah apa-apa keputusan pemerintah yang dibuat secara sah berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.
Benih pertama kumpulan yang di gelar Khawarij ini ialah seorang yang di panggil Zulkhuwaisirah yang membantah cara Rasulullah S.A.W. membahagikan harta dan menyifatkannya sebagai “tidak adil”. Lalu Nabi S.A.W. bersabda dalam sebuah hadis
riwayat Bukhari yang bermaksud, “orang ini dan pengikut-pengikutnya, mereka membaca Quran, tetapi sekadar melafazkannya sahaja, golongan ini boleh keluar dari agama seperti anak panah yang menembusi sasarannya (tanpa disedari)“.
Dalam sebuah hadis riwayat Attabarani, Rasulullah S.A.W. bersabda
ﺍﻟﻨﺎﺭ ﻛﻼﺏ ﺍﳋﻮﺍﺭﺝ “ penderhaka-penderhaka adalah anjing-anjing neraka “
 Jawapan paling sempoi untuk mufti wilayah:



Datuk Hj Wan Zahidi bin Wan Teh,

Untuk kesenangan Tuan Mufti saya tulis dalam Bahasa Melayu dan saya teringin sangat nak tanya Tuan Mufti sikit tentang beberapa kisah teladan dari Al Quraan .

Pertama, bukankah Nabi Musa a.s, juga menentang pemerinttah yang zalim? Kerana kezalimannya akhirnya Allah s.w.t. meneggelamkan Firaun dan bala tenteranya ke dalam Laut Merah? Betul gitu Tuan Mufti?

Kedua, Bukankah Nabi Ibrahim a.s. juga menetang pemerentah Raja Namrud yang juga teramat kejam sehinggakan dia mengaku boleh memberi nyawa kepada manusia? Di ambilnya Raja Namrud dua orang pemuda lalu satu di bunuhnya dan satu lagi di biarkan hidup. Lalu dia mondobek dada mengatakan dia berkuas memberi nyawa.

Apakah Tuan Mufti mahu rakyat Malaysia mentaati pemerintah yang merompak, melanun, menipu, menindas seperti penjarah terhadap rakyaatnya sendiri?

Memang saheh Tuan Mufti berselindung di balik kepalsuan hanya untuk harta dunia. Tuan Mufti sanggup memesong kebenaran hanya untu pangkat dan kemewahan sementara.

Kalau begini lah cara nya, saya syorkan agar kubur Tuan Mufti di besar kan sedikit dari ukuran biasa 6 x 6 kaki supaya harta dunia dari hasil titik peluh pemesongan kebenaran boleh di bawa bersama setelah Tuan Mufti mati.

Kalau boleh juga Tuan Mufti ambil lah bendera keris UMNO di jadikan kain kafan supaya ia boleh mencerminkan tauladan agar rakyat Malaysia perlu taat kepada rejim UMNO hingga sampai ke liang lahad!



Read more...

Disini umno lahir, disini juga kubur Umno

Selama ni gua tengok di Johor pakatan menang sorak dalam kumpulan sendiri, banyak program hanya syok sendiri untuk pakatan sendiri, Pengundi karat umno tidak mendapat maklumat secukupnya untuk berfikir, atau membuka minda mereka. Orang Johor begitu selesa hidup dibawah air liur basi pemimpinnya, begitu setia membabi buta. Orang rampas pulau batu putih angguk je ambil la, orang ambil tanah tanjung pagar pun tunduk menikus macam manusia tak de maruah bacul, ambil la, Najib cakap untung. macam burung belatuk ye ye ye untung.

Rembat tanah rezab melayu dari 3juta ekar tinggal 1juta ekar je pun, ambil la, si bangsat di atas kata untuk pembangunan, ye ye ye pembangunan. Jual hartanah kepada orang singapura pun tak pe meriah sikit, negeri johor akan maju, yang senang nanti orang johor juga, orang singapura banyak duit boleh bebelanja lebih kat Johor, orang johor dapat manafaat. Kepala bapak diorang!!! yang makin kaya tu kapatalis bangsat la bongok

 Sekarang baru padan muka anak Johor nak beli rumah pun macam nak kojol mahal gila, orang singapura yang banyak beli, bagi yang kaya ok la jugak bagi yang kerja kilang, kaki tangan kerajaan peringkat rendah sampai tua la nak beli rumah tak mampu2. duduk bawah jambatan agaknya satu masa nanti.

Kalau pergi Johor sewa rumah mak datuk punya la mahal dah macam duk Kuala lumpur, kalau nak sewa rumah di pasir gudang lagi la, mahu ikat perut hari2 nak cukupkan bayar sewa.

Itu baru cerita pasal rumah, belum cerita pasal harga makanan, kalau lu ada duit Rm10 lu baik fikir dua tiga kali nak masuk warong atau restoran, pilih makanan betul-betul kalau tak alamat lu basuh pinggan la. Ini la pembangunan yang orang Johor dapat hasil jadi burung belatuk.

Tapi sekarang orang Johor dah mula bangun dari mimpi, dah semakin ramai yang cerdik, tu pun bila nak makan susah nak hidup pun susah. Gua penuh yakin jika Pakatan lebih serius dalam memberi penerangan kepada rakyat Johor, tak mustahil Johor akan menjadi kubur kepada Umno, disini Umno lahir disini juga Umno bakal berkubur.


Hari ni telah terbukti perhimpunan Tanah Rakyat menjadi titik tolak kebangkitan rakyat, media Anjing-anjing umno boleh menipu rakyat kata yang hadir cuma 300 orang sahaja. lu nilaikan la sendiri bila selesai tonton Video diatas

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP