Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Friday, September 16

Bangang yang lawak

Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) mencadangkan supaya undang-undang baru bagi menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) yang akan dimansuhkan, mempunyai kerangka serupa dalam menangani isu ekstremisme dan kawalan awal dalam isu-isu sensitif yang boleh mengancam keselamatan negara.
Presidennya, Datuk Seri Abdul Aziz Abdul Rahman berkata, ini disebabkan banyak isu sensitif yang boleh timbul, sekali gus mencetuskan perkara tidak diingini terutama daripada segi politik, agama dan kaum.

Apa ke bangang mamat dalam majlis ni, weeiii apa lu cadangkan tu serupa tak hapuskan ISA, serupa je ISA tu lu upgrade je, jadi tak payah la bagi gula2 pada rakyat,
gua da agak dah akan ada kenyataan banggang dari kaki bodek umprono ni.

Tapi gua tergelak gila dengar kenyataan katak yang katanya baru dapt jadi ahli umprono ni:

Pertubuhan bukan kerajaan membela orang Melayu, Perkasa mengambil sikap berhati-hati tetapi menasihatkan “jangan keris makan tuan” ekoran pentadbiran Najib memperkenalkan pembaharuan politik ─ antara lain memansuhkan beberapa undang-undang termasuk Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960.

 keris apa tu katak keris yang lu cium ke, keris yang hisam cium, atau keris merah karat tak bersarung ni




Dalam dua tiga hari ni pencacai dan pembodek umno akan keluar cerita manis tentang najib, jadi gua rasa kenyataan bangang dan lawak akan memenuhi media, gua yakin kaki2 bodek akan berebut2 memuji Najib dan gua akan mendapat hiburan baru untuk diketawakan, kah kah kah kah kah

Read more...

Betul ke hasan ali masuk UMNO, Betul ke Mat sembab tu paria

Berita kurang menyenangkan gua terima, yang akan membuatkan beruk umprono melonjak kegembiraan, walaupun ini mungkin kabar angin gua tetap ambil berat. taufan besar akan melanda Pas menurut khabar tu Hasan Ali akan masuk umprono, Gelora dalam Pas ni da lama kita dengar tapi belum nampak jelas cuma khabar angin ini macam gua boleh percayai tapi tak tahu la namapun khabar angin yang pasti gua tak tau.

 Kalau benar la berita itu umpama sirih pulang ke ganggang, umpama dari umno dia datang kepada umno dia kembali, gua ingat jika berita ini beliau merupakan orang kedua pemimpin besar Pas belot macam nakasoni ahmad, Tapi jika berita ini merupakan fitnah gua minta maaf kepada Dr Hasan Ali. dan mudah-mudahan berita ini tidak benar. Gua pun malas nak ulas panjang berita ni sebab berita bloger umno maki hamun lagi bos dia muhyaddin lagi hebat pada gua.

Dalam umno ni budaya cantas mencantas memang da jadi makanan mereka, baru2 ni gua baca dalam facebook bukan main marah lagi seorang mamat ni dengan Muhyiddin yasin siap maki hamun, kata mat sembab ni paria la, penyamun duit la, rupa2nya dalam umno ni ada juga orang berakal sikit bukan semuanya yes man kaki bodek. mamat ni bukan main lagi sanggup mati kerana najib, ala2 ibrahim ali la katakan, tapi gua ingat la bila kena gertak sikit mau berterabur kain dia lari tak cukup tanah, macam berahim katak lari ketakutan dengan perempuan bernama ambiga


Lu tengok siap petaruhkan nyawa lagi beb, gua tak bermint dengan mamat ni tapi gua minat apa yang dikata. umno lagi teruk goyahnya dari Pas, dari kenyataan mamat ni memang sah ujud politik wang dalam umno

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP