Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Friday, December 16

Pas, apa punya sengal!!!!

lu pernah ke tengok lembu NFC, kalau la dengan harga RM250juta lembu2nya macam ni punya besar, gua ingat, kurang sikit orang mengamuk pasal lembu.
Cerita pasal lembu ni gua tangohkan dulu, gua lebih tertarik dengan cerita PAS pulak.

Berapa hari ni UMNO mendapat bola tanggung, bila semua media pencacai begitu gembira kerana dapat bahan baru untuk membelasah PAS. puncanya sikap kelam kabut, kurang cerdik senang cakap bangang, sikap terburu-buru dan kebahlolan masuk perangkap.


Kali ni gua malas nak memihak mana2 samada penyokong hasan atau bukan penyokong hasan. Gua rasa dua2 pihak bangang. Kenapa kedua2 pihak boleh hilang fokus utama nak tumbangkan BN. kenapa nak meniru cara BN bermain politik.

weeiiii Dap yang bukan Islam pun boleh sattle problem godfather dan warlord ni kan pulak PAS yang lahir dan mendokong Islam. kenapa begitu mudah atau bahlol boleh bertindak sampaii jadi kucar kacir ni. Orang UMNO tengah yam seng ketawa besar tengok PAS kalut semacam ni.

Adakah semuanya dah terpalit virus lembu sehingga jadi macam lembu. Dah dekat pilihanraya la weiii kenapa bangang sangat ni. Dulu semua ludah utusan sekarang kenapa semua jilat utusan buat kenyataan.

Hadi awang tido ke bro, napa biarkan kemelut ni semakin parah, mana pergi muzakarah, musyarah, bincang abang adik. Kenapa lambat sangat bertindak, apa semua yang bertelagah ni kebal atau halimunan sampai tak boleh berjumpa berbincang atau bertumbuk dalam bilik bukan dalam media.

Lu orang bukan tak tahu atau memang buta sejarah dan pengalaman, bila lu guna je media setan untuk bantai adik beradik lu, diorang mesti putar gila kata2 lu, apa punya sengal ni beb.

Orang lain tengah sibuk cari perhatian untuk nampak baik, lu orang dengan kebebalan lu orang pulak berebut nak jadi jaguh perpecahan. Apa yang gua boleh kata memang haramjadah dan bangsat la.

Kalau semua nak jadi pailang gi sana belasah setan2 yang jadikan lu macam lembu tu.Siamang punya olang.

Read more...

Gua sumpit lu

Orang ramai disaran melaporkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) jika terdapat peniaga menaikkan harga barangan secara melampau menjelang perayaan Krismas minggu depan.

Apakata kita semua buat laporan minyak naik, tarif eletrik naik, gula naik, budu naik, badak berendam naik kepada KPDNKK, lu nak kencing siapa beb, barang semua dah naik la beb, samada lu orang lembab makan gaji buta, atau buat2 pekak telinga, butakan mata je.

Gua nak tanya apa barang yang tak naik sekarang ni Teh O kosong pun dah naik ni kan pulak, barang lain, apa yang nak sibuk suruh orang report barang naik, sedangkan lu semua dah cukup tahu barang semua dah lama naik. pendapatan tetap ciput beb.

Gua sebenarnya nak cerita pasal Bantuan rakyat satu Malaysia, gua tertarik bukan kerana jumlah yang nak diberi tapi jumlah yang dijangka akan menerima bantua tu. Seramai 3.4 juta isi rumah atau 53 peratus daripada jumlah keseluruhan isi rumah dijangka mendapat manfaat daripada bantuan ini.

Lu dapat bayangkan tak apa dalam fikiran gua, kenapa bantuan tu diberikan kepada rakyat yang berpendapatan RM 3000 ke bawah. pada gua la dengan pendapatan RM 3000 kebawah ni cukup-cukup untuk menampung hidup dalam Malaysia yang tiap2 hari barang naik.

Nak hidup mewah jauh sekali beb, bayangkan la belanja dapur je mungkin boleh cecah rm1000 bagi keluarga besar, maksudnya boleh la sekali sekala beli ayam, daging, ikan dan lain2 makanan berkhasiat untuk keluarga. rm 600 pula bayar kenderaan, rm400 duit minyak tu pun kalau cukup, baki rm1000 nak bayar rumah, bil api air, belanja sekolah anak2 dan macam2 lagi. jadi kalau ada rm3000 sebulan bolehla dikatakan cukup2.

Nak simpan mungkin susah tapi bagi yang boleh berjimat adalah baki untuk menabung macam cerita rosmah menabong dari kecil tu. Tu pu kalau gaji boleh cecah rm3000 tapi kalau gaji bawah rm 1000 kebawah mahu pecah kepala beb. dan gua rasa la mejoriti rakyat Malaysia ni dalam kedudukan gaji RM1000 lebih kurang.

Ok gua sebenarnya lebih tertarik dengan cerita 53% rakyat Malaysia berpendpatan bawah RM3000 ni. Apa cerita ni beb, kata Malaysia ni sudah maju tapi kenapa pulak ujud lebih dari separuh rakyat hanya berpendapatan cukup2 beb. bermakna selama ni kerjaan berbohong la kata kita semua telah hidup senang, aman damai. Jadi bulat2 la selama ni kita semua kena kencing. konon jumlah rakyat miskin atau berpendapatan rendah semakin menurun.

 Gua sumpit lu orang! diam2 sana undi BN je, amik sorang RM500 yang lebih gua nak bagi2 dengan kaki ampu gua, barang naik jangan kecoh2 terima je.

Dah 54 tahun beb BN ambil alih pemerintahan dari british. tapi apa kejayaan sebenar BN ni.Cuba cerita sikit kat gua kenapa 53% ni masih ujud. Semalam bukan main lagi shafie bedal kata dengan megahnya serupa macam kata pak din pagoh, bahawa HANYA BN SAHAJA MAMPU MEMERINTAH NEGARA. Ini ke yang disebut mampu. dah hilang akal ke apa?





Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP