Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Monday, September 19

Bila mamat ni dapat Datuk Zul

Harini ostad kambing dari kulim meroyan kuat di tv, gua sebenarnyakurang berminat bagi publisiti percuma kat mamat ni cuma tadi gua dengar mamat ni dia orang sebut Datuk zul kambing, tu yang gua teruja tu, rupa2nya mamat ni dah dapat title datuk, patut la meroyannya semakin kuat, Tak gitu Yb Datuk,

Hari ni dia meroyan pasal isu bendera, marah betul dia kononnya dia ni betul2 patriotik, orang lain dalam pakatan tak sayang negara, tak gitu Datuk zul, apa yang dibuat Najib sekarang ni semua betul pakatan semua salah macam tu kan datuk zul,

Yang gua paling kelakar pulak dia kata Pakatan hidup dengan isu kalau tak tiada apa yang boleh dibuat pembangkang, Apa ke bangang punya statment kalau BN tak buat isu, mana Pakatan nak ada isu la weeeiiii, gua nak tanya sama lu kalau la Hosni mubarak tu memerintah macam Umar Abd Aziz rakyat dia ada isu tak untuk serang dia, kalau la Muhamar Gadafi tu macam Umar Alkhattab, ada isu tak rakyat dia sampai nak gulingkan dia.dan kalau la tak payah jauh kalau la Najib tu memerintah macam Nik Aziz ada ke isu yang menyebabkan rakyat naik menyampah dan meluat pada BN, Kalau Rosmah tu macam Wan Azizah ada isu ke orang nak kata.

Sendiri mahu ingat la weeii, dari mula Wan Azizah masuk politik ada ke isu yang BN atau masa dulu pembangkang hentam dia, tak de beb, yang ada pun baru sekarang ni tu pun hasil fitnah bloger haprak upahan umno. Gua ingat lu sendiri pun tak dapat cari isu untuk kenakan dia, kecuali la standard lu macam papagomol.

Sejak lu kena tendang dari PKR bukan main lagi lu jilat semua ludah yang lu keluarkan dulu, lu puji Najib bagai nak rak, weeeiii, apa lu dah lupa kata2 lu dulu, kan bangsat namanya jika dulu lu ludah2 BN sekarang lu jilat balik seolah2 BN tu maksum, jangan kata la lu pejuang Islam kalau perangai macam ...l,

Gua baru hari ni tahu lu dah dapat title datuk, sebelum ni gua malas nak ambil pot pasal salakkan lu, tapi entah kenapa gua tiba2 je nak tulis pasal lu. Ada sesipa tahu bila mamt ni dapat title datuk cu ceta,

Read more...

Kesian Koh Tsu Koon

GEORGE TOWN: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon meminta mereka yang berkenaan agar menunggu sehingga undang-undang baru berkaitan keselamatan negara siap digubal sebelum membuat kritikan.

Kesian mamat ni hidung tak mancung pipi tersorong2, lain la kalau bangla import hidung mancung tak yah sorong pun berebut minah melayu dan umprono nak. Ok cerita bangla ni lain kali kalau gua ada maklumat baru pasal dapat warganegara ni gua akan tulis, sekarang ni gua cuma nak sentuh pasal, pemimpin buangan rakyat pulau pinang ni, dah la rakyat pulau pinang tendang sampai nak berkubur parti dia, atas ihsan umprono di selamatkan juga sekor dua, dan akhirnya menjadi pencacai yang terpaksa meng ia kan segala kata2 tuannya.

Walaupun dihina setengah dari puak umprono terutama ketua menteri melaka baru2 ini, pencacai ini masih lagi mempertahankan tuannya, kesian gua tengok mamat ni dipermainkan umprono tapi tak tahu la dia yang nak diperbodohkan. kalau gua la da lama gua cakap bye2 Najib. Tapi mamat ni gua tak tau jenis manusia macam mana sanggup je telan segla cercaan dan makian orang yang di cover.

Pada gua la kalau benar Najib betul2 ikhlas nak hapuskan ISA da lama da  dia gubal undang2 yang dia kata nak gantikan ISA kemudian baru buat pengumuman nak hapuskan ISA baru nampak betul ikhlas ni, undang2 baru pun belum digubal sibuk pukul canang nak hapuskan ISA lepas tu nampak sangat nak pancing hati rakyat untuk pilihanraya, kenapa terburu2 nak hapuskan ISA tiba2, jawapan gua senang je sebab Najib da mula takut kuasa rakyat, sekali rakyat mengamuk sebab dah lama bersabar dengan ISA mahu tergolek Najib dengan kuncu2nya masa pilihanraya ni,

Jadi nak redakan marah rakyat kena bagi gula2 cepat2 kalau tak naya kedudukan dia orang, lepas tu kaki kencing ni semua nak suruh rakyat percaya inisetif pemansuhan ISA ni hasil tindakan mereka sedangkan 3 4 bulan lepas pencacai2 umprono sibuk adakan demo menyokong ISA,yang terbaru ada pulak kutu pencacai suruh sumbatkan Mat Sabu dalam ISA. kan lawak namanya tu, nampak sangat rakyat sekali lagi kena kencing, tapi yang tak percaya adalah kena sipi2 je. bagi yang percaya mahu basah kuyup telan air kencing.

Gua tak kan percaya dengan umprono ni, sebab budaya kencing mengencing ni da jadi lumrah hidup mereka, pengalaman gua mengajar gua siapa puak2 umprono ni. Gua orang johor beb tahu benar permainan umno ni....

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP