Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Tuesday, September 6

Batu api hisham

PUTRAJAYA: Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, pakar sejarah, anggota keluarga Datuk Onn Jaafar dan pihak yang ada kaitan dengan insiden Bukit Kepong mengambil tindakan undang-undang terhadap Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu yang mendakwa komunis yang menyerang balai polis di situ adalah wira sebenar.

“Saya mengakui kadangkala polis terpaksa mengambil masa yang lama untuk menjalankan siasatan, oleh itu saya minta pihak yang berkepentingan sama ada keluarga Datuk Onn (Jaafar), Almarhum Tunku (Abdul Rahman) dan Persatuan Bekas Polis untuk bangkit dan mengambil tindakan terhadap Mat Sabu (Mohamad).

La batu api rupanya mamat ni menghasut orang lain saman Bro mat sabu, Apa lagi saman la, kenapa lambat sangat, takut ke, Lu nak hasut orang saman lu cukup bukti ke atau lu cuma baca fitnah utusan je, jangan sampai lingkup mamat2 yang saman tu, lu tak kesian ke, dia orang keluar duit beribu2 nak saman lepas tu, duit tu terbang gitu sahaja. weii sham lu jangan belit2 cakap, mana ada bro Mat sabu cakap komunis ni wira sebenar, kalau ada pun dia kata Mat indera tu pejuang, kalau lu rasa dia salah lu saman sekali kerajaan Johor, sebab kerjaan Johor pun iktiraf bro Mat indera tu pejuang.

OK la sham lu hasut lagi ramai orang saman bro Mat Sabu, lagi ramai lagi bagus, Gua pun kesian gak kat Mat Sabu ni da lama di berjuang dalam politik tapi gua tengok hidup dia tak la semewah puak2 lu yang baru setahun dua main politik jadi kaya raya

Read more...

SUNGAI PETANI 6 Sept. - Pergerakan Puteri UMNO hari ini membuat laporan polis terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa membuat laporan palsu berhubung isu video seks pada Mac lalu.
Laporan itu dibuat Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO, Shahanim Mohd. Yusof di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda di sini.
Beliau berkata, pihaknya memohon polis bertindak terhadap Anwar, yang didakwa telah mempermainkan undang-undang dengan membuat laporan palsu di IPD Dang Wangi pada 22 Mac.

Cun jugak minah ni, cerita lama da sattle ke. Banyak untung bisnes cik adik oii,

Macam ejen 007 pulak minah ni, polis pun tak cakap Anwar buat laporan palsu, tiba2 pilak minah ni meroyan tak tentu pasal cakap Anwar mempermainkan undang2 dengan buat laporan palsu, Seingat gua la minah ni kan da kena peti sejuk kan oleh putri umno, tiba2 je muncul ada apa2 ke, atau nak supaya nampak ada buat kerja jadi ada can la dapat calon pilihanraya nanti.

Bukan ke minah ni yang beria-ia sangat marah Ustaz Azizan sebab turunkan cukai tanah kat kedah gua petik kata2 dia ni
"Cukai tanah dikurangkan, kononnya untuk mengurangkan beban rakyat. Sedangkan Kerajaan Negeri Kedah adalah diantara kerajaan yang termiskin di Malaysia dan cukai tanah di Kedah adalah merupakan di antara yang terendah di Malaysia. Jadi, apakah relevannya cukai tanah itu dikurangkan? Bukankah itu akan sedikit sebanyak mengurangkan pendapatan kerajaan negeri? Banyak lagi cara untuk mengurangkan beban rakyat, mengapa pula cara ini dipilih?"

Hari ni minah ni meroyan lagi, apa dah tak de idea ke nak pekenakan pemimpin Pr, ini idea basi la cik adik oiii. orang da tak pakai lagi da. cerita banyak pun tak guna penatkan gua menaip je, cuma gua bagi minah ni publisiti murahan kesian kat dia da tak berapa laku terpaksa buat cerita basi. Opppss lupa lak kirim salam kat bekas MB kedah ye.

ALOR SETAR 5 Sept. - Pemuda Gerakan negeri hari ini mengemukakan lima sebab bagi menguatkan hujahnya berhubung cadangan agar diwujudkan jawatan Timbalan Menteri Besar Kedah seperti yang dikemukakan sebelum ini.
Ketuanya, Tan Keng Liang berkata, jawatan tersebut perlu diwujudkan bagi mengelak ketidakpastian kerana tiada pihak yang dapat meramalkan masalah kesihatan atau malapetaka lain yang mungkin menimpa ke atas mana-mana Menteri Besar Kedah.

Ni lagi satu mamat yang partinya dah nak masuk muzium, atau lebih tepat hampir pupus, yang lu olang sibuk pasal MB kedah tu apahal, gi sana bagi cadangan kat Mb johor ke, Pahang ke, Perak ke, atau negeri2 yang sewaktu dengannya, jangan duk sibuk kat negeri PR, kain sendiri koyak tak nampak, orang lain carik sikit je heboh seMalaysia. piiiiiiiii laaaaa

Read more...

Sendiri mau ingat la macha

KUALA LUMPUR 5 Sept. - Wakil beberapa kem pelarian di Gorawe, Somalia hari ini meminta maaf kepada rakyat Malaysia di atas kematian jurukamera BernamaTV, Noramfaizul Mohd. Nor pada Jumaat lepas akibat terkena tembakan peluru sesat di Mogadishu.
Permohonan maaf yang disampaikan melalui Pengarah Eksekutif Malaysian Relief Agency (MRA), Mohd. Shahrulazilan Said itu turut menyatakan kekesalan mereka terhadap insiden malang tersebut.

Lu orang tengok sendiri, orang somalia pun tahu minta maaf, tapi pemimpin umno dan pencacainya ada ke kita dengar minta maaf atas kesilapan dia orang, hampeh. gua cakap ni sebab akhirnya umno telah mengakui kesilapan mereka tidak membuatpersiapan yang cukup dek gilakan publisiti, buat kerja terburu2 apa ni macha, khalifah kelab putera umno lu buat apa macha, sekarang baru sibuk nak kaji SOP, deh macha satu nyawa berharga da hilang la macha.
“Antaranya sebelum pergi, perlu ditentukan adakah kawasan yang mahu dikunjungi itu kawasan biasa, iaitu kawasan yang mengalami bencana alam atau zon perang yang berbahaya.
“Juga perlu dipastikan tinjauan dibuat untuk mengkaji kawasan itu terutama dari segi tahap keselamatannya,” kata Rais yatim. Betul tak kata gua kerana gila publisti kajian mendalam tidak dibuat, kalau orang jawa gelar sumbrono. Apa lagi macha tak pandai2 pegi minta maaf ke, da buat salah purak2 tak tahu pulak.

KUALA TERENGGANU 5 Sept. – Sudah setahun, Daud Salleh, 77, kematian isteri, Salamah Ibrahim, 77, akibat sakit tua.
Ketika kesedihan dek kehilangan isteri belum reda, Daud terus dirundung malang bertimpa apabila terpaksa menjaga cucu-cucunya yang terdiri daripada empat beradik.
Daud mengakui kehidupannya bersama cucu umpama ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang’ dan atas kesulitan itu, dia amat mengharapkan bantuan ikhlas daripada mana-mana pihak yang prihatin.

Ini la namanya kera dihutan disusukan anak dibuaian mati kelaparan, sibuk dengan somalia, rakyat sendiri menderita kurang bantuan, bukan gua anti lu orang nak bagi bantuan, lu nak membantu tu bagus tapi kena la cara nya dan tempatnya, lu orang pergi sana 54 orang lebih sepuluh orang pulak dari pihak media apa semua ni macha nak publisiti berpada2 la, kalau kos setiap seorang disana rm2000, lu da guna rm108000, deh macha berapa ramai lu boleh bantu kat Malaysia ni. Pak cik Daud tu salah seorang dari yang lu patut bantu, ramai lagi macam dia. sendiri mau ingat la macha.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP