Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Friday, November 18

subsidi paling celaka BN

Sejak Februari 2009, kerajaan telah membayar subsidisi Caj Perkhidmatan Penumpang (PSC) antarabangsa sebanyak RM180 juta setahun, kata Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha.

"Pelarasan (dalam kadar PSC antarabangsa) berlaku pada Februari 2009. Penumpang tidak membayar perbezaan (kenaikan) tetapi pembayar cukai membayarnya (kenaikan) kerana Perbendaraan membayarnya.

"Saya berpendapat bahawa tiba masanya pembayar cukai negara kita berhenti daripada memberi subsidisi pengembara antarabangsa, itu tidak adil," katanya kepada pemberita selepas majlis pengaktifan semula perkhidmatan penerbangan berjadual Berjaya Air Sdn BHd yang menghubungkan Pangkor dan Langkawi dengan Lapangan terbang Subang di sini Khamis.


Gua ingat semua menteri BN otak udang, bebal, rupanya ada juga yang bijak sikit, subsidi untuk orang kaya kan sial namanya tu, gua bayar cukai bukan untuk bagi subsidi, kepada orang kaya, tapi atas kebodohan dan kebebalan puak bangsat BN suka hati diorang bagi subsidi kat orang kaya. beritahu gua orang miskin dan merempat mana yang mampu naik kapalterbang, nak pergi haji pun kena kumpul bertahun2. kalau kat sabah serawak pulak naik kapalterbang sebab tak de kemudahan lain untuk kebandar dari ceruk kampung, tu pun berapa orang kutu je yang mampu.

Gua nak tahu juga masa kutu2 bangsat dalam BN masa buat keputusan nak bagi subsidi Caj Perkhidmatan Penumpang ni, masa diorang lepas mabuk todi ke, atau masa diorang baru lepas pekena barang, lalok sampai fikiran pun jadi buta. Bukan sikit duit beb sampai RM180 juta, apa kejadahnya. siapa yang senang dan boncit perut.


Read more...

Duit zakat jangan perabis pulak

Kesedaran mengenai kewajipan membayar zakat di kalangan belia Islam semakin meningkat dengan mereka yang berusia antara 17 hingga 30 tahun merupakan pembayar teramai pada setiap tahun.

Pengurus Besar Pusat Pungutan Zakat (PPZ) Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) Mohd Rais Alias berkata pembayar zakat dari kalangan belia meningkat sebanyak 42 peratus daripada 10,308 orang pada tahun lepas kepada 14,687 orang tahun ini.

"Mengikut statistik, jumlah kutipan zakat bagi tempoh Januari hingga Oktober 2010 dari golongan belia bertambah dari RM5.1 juta kepada RM8.9 juta bagi tempoh sama tahun ini, yang merupakan peningkatan 75 peratus," katanya semasa berucap pada majlis Penyampaian Anugerah Iklan Zakat Antara Institusi Pengajian Tinggi 2011 di sini, Khamis.




Dah tahu anak muda mula sedar kewajipan zakat, yang tukang simpan dan agihkan duit zakat, jangan pulak gelap mata sapu, sedar sikit amanah yang diberi.


bantu siapa yang patut kena bantu, bukan mencantikan pejabat, beli kenderaan baru, atau tabur kepada yang bukan hak.


Lu orang kena ingat ramai orang bayar zakat ada berbagai sebab, kerana sedar kewajipan, tahu tuntutan agama, tak kurang pulak kerana meluat bayar duit cukai tapi sedap2 je kena perabis kutu2 lahanat.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP