Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Tuesday, July 17

Tak cukup ke kita diharamjadahkan umno

 Gua pernah menulis tentang entry mkedudukan melayu sebelum ni skaranglu lihat sendiri kejayaan umno 54 tahun beb memerih apa yang jadi kepada bangsa melayu, mana kedudukan melayu sekarang umpama melukut ditepi gantang, bila gua tengok senarai ni gua teringat masa gua mula jejakkan kaki di ITM dulu, minggu silaturahim semua pelajar baru kena nyanyi lagu ni:Anak kecil main api, terbakar hatinya yang pedihair mata darah bercampur keringat , bumi dipijak milik orang.Apa jasa umno kepada bangsa dan negara ni beb dari senarai 20 orang terkaya di Malaysia cuma ada dua sahaja yang berugama "Islam". Dua-duanya pulak hasil acuan Mahathir, lu  orang tak rasa apa-apa ke beb. Lu semua tak sedar lagi ke beb.Dah cukup lama beb, umno mengharamjadahkan bangsa sendiri, sampai bila beb, tak kan tiada penghujung beb, takan kita ni nak hidup hanya dengan gula-gula umno je, apa akan jadi kepada anak bangsa kita akan datang.Kita dah cukup menjadi juara beb, jura dadah, juara buang anak, juara hiv, juara peceraian, juara sumbang muhram, juara peragut, juara perogol, sampai bila kita nak menambah koleksi trofi kejuaraan sesat ni.Takan la kita sampai masuk kekubur masih lagi hayal dalam dunia keseronokan yang dicipta umno ni beb, Apa sahaj majlis umno mesti diiringi hiburan keseronokan, upah, helmet, tshirt, bas free. sampai bila beb.

Apakah kita rela selamanya hanya akan jadi warga kelas kedua dalam tanah tumpah darah kita sendiri beb. Gua bukan mengajak lu berperang atau membuat kerja gila, gua mengajak lu berfikir, bertindak memajukan diri, warga cina dan india yang menjadi kaya pun hasil usaha diorang cara mana itu soal kedua.Cukup, cukup sudah, cukup sampai disini saja. buat la perubahan beb. umno dah tak releven beb, 54tahun kita bagi diorang amanah tapi apa yang bangsa melayu dapat, cukup la kita dibuai hayalan, hidup kita bukan semakin selesa tapi semakin terhimpit. makin terpinggir beb.Lu belajar 3 hingga 5 tahun di U, tapi terus menderita sehingga 20 sampai 30 tahun membayar hutang adakah kehidupan begini yang lu mahu, Anak lu belajar tinggi akhirnya bekerja operator kilang itu kah kemajuan  yang lu nak sangat, Mungkin lu seronok melihat dikaca tv kejayaan anak melayu dalam pelajaran, akirnya mendapat kerja yang baik, tapi berape kerat sahaja yang bernasib baik begitu. Realitinya anak melayu ramai penggangur beb. Bagi yang mak bapak ada kebun sawit 5 6 ekar mungkin kurang terasa himpitan hidup, duduk pulak di kawasan kampung dengan hasil sawit mungkin bolehlah dapat 2 3ribu sebulan dapat la menampung hidup dan bemewah sedikit. itu yang duduk dikampung tapi yang dibandar macammana. Generasi akan datang pulak macammana. Tak cukup ke kita selama ni di haramjadahkan umno

Read more...

Hasan Ali syaitan gila


Kerajaan Selangor memutuskan untuk mengambil alih pengurusan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) dalam tempoh 14 hari selepas didakwa tidak mampu memberi perkhidmatan air yang baik kepada pengguna.
Menteri Besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata keputusan itu diambil menggunakan kuasa di bawah Klausa 32 dalam perjanjian konsesi.
Bagaimanapun, kerajaan negeri akan menghantar surat memohon persetujuan daripada kerajaan pusat dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), katanya kepada pemberita di sini hari ini. 

kita akan lihat macammana reaksi kerajaan pusat tentang perkara ini, samada akan cuba merumitkan keadaaan atau sebaliknya, gua percaya dendam umno kepada pkr belum terlerai, dan gua amat yakin cita-cita kerajaan selangor untuk membela rakyat dalam menghadapi krisis air ni tidak akan menemui jalan mudah, selagi umno berkuasa selagi itu akan ada sahaja helah untuk mengagalkan niat murni kerajaan selangor.

Sejarah membuktikan busuknya umno semasa pas dapat memerintah Terenganu, tarik bali royaliti diganti wang ehsan, umno bukan kira rakyat merana, yang penting dendam kesumat didahulukan.


Yang ni gambar balaci umno, perangai setan dia ni semakin menjadi-jadi, muka pun macam sial wa cakap lu, gua sebelum ni tak nak maki hamun beruk sekor ni tapi sifat melampau dia ni menyebabkan gua hila terus rasa hormat pada syaitan ni, yang gua tak boleh tahan ni bila di sesedap mulut menuduh Azmin syer bini. 

Bukan main longkang punya mulut syaitan ni, kata je faham Islam fitnah dah jadi mainan dia pulak, apa dia ni ke yang syer bini dengan Azmin sampai dengan penuh yakin menuduh Azmin syer bini, weeeii setan lu tahu tak apa yang lu ucap tanpa saksi hanya sekadar dengar dari mulut orang tu dikira fitnah, bangang ke apa lu.

Ini la bahana bila meningalkan perjuangan Islam masuk kepada perjuangan kafir lanat. Kan Allah bagi cash jadi sasau.

            
Gua sebenarnya langsung tak berkenan dengan Azmin, tapi bila gua dengar apa yang si syaitan ni kata gua panas hati beb, selama ni Pas tertipu dengan mainan drama syaitan munafik ni. gua bersyukur sangat dia ni kenahalau dari Pas.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP