Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Saturday, October 22

Muhyiddin cermin diri lu

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sudah menjadi kecenderungan parti pembangkang untuk meletakkan semua kesalahan ke atas UMNO dan Barisan Nasional (BN).
Beliau merujuk kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang menyalahkan penulis blog pro-UMNO yang mendakwa anak lelakinya itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanita berusia 16 tahun dan cuba melepaskan diri dari hukuman.
Muhyiddin juga meminta Guan Eng membuat laporan polis dan membiarkan polis menjalankan siasatan bagi menjelaskan keadaan sebenar.


Mat sembab ni tak sedar diri ke, memang lu salah, lu yang buat dasar, lu yang kontrol pentadbiran, lu yang kontrol polis, lu yang kontrol majlis agama, lu yang kontrol ekonomi, lu yang kontrol duit rakyat, lu yang kontrol polis, habis kalau dah salah lu nak suruh pembangkang salahkan siapa takkan nak salahkan kambing, katak, babi atau anjing. Mesti la salahkan lu orang.


Gua naik malu pulak ada pemimpin yang bangang yang tak nak lihat salah sendiri, satu lagi gua terguling2 gelak bila baca contoh yang lu bagi pasal anak LGE, dah terang2 cerita tu fitnah lu nak orang tu mengamuk tak tentu pasal apa hal, LGE bukan macam lu bila kena kritik kelam kabut tak tentu pasal, suruh balaci2 lu cepat2 tepis, angkat sepaduk, buat laporan polis, habis lu gunakan si bangang balaci lu tu meroyan.

 Lu jangan nak menyebuk cerita pasal anak orang la beb, anak lu bagus sangat melalak sana sini jual suara, dengan pakaian aurat terbuka mengharap tontonan orang ramai, bagus sangat ke, weeeiiiiii cermin la diri sendiri beb sebelum sibuk mengata orang lain.


Selama ni pun bukan ke balaci2 lu yang tiap2 hari merapu cipta fitnah kemudian sibuk suruh orang lapor pada polis la, saman la, apa lu lebih percaya pada si syaitan gomo atau memang lu yang suruh dia buat isu.
Semua orang tahu betapa kebalnya bloger2 upahan lu, dan bertapa taatnya polis kepada tuan nya, semua orang tahu kalau pemimpin Pr buat laporan tak kemana pun.


Lu sendiri boleh tengok apa da jadi hari ni bila balaci2 lusibuk nak buat Himpun, bertapa menyampahnya rakyat dan betapa rakyat sekarang sudah mula cerdik tidak mahu terperangkap dengan mainan licik lu, cuma kaki2 bodek tegar lu dan pengikut UMpas je yang termakan tektik lu. Baru2 ni gua tengok berita di TV1 balaci lu Najib pun da mula mengaku silap menanagi perhimpunan bersih. Lu pulak keanapa susah nak mengaku UMno memang banyak buat silap.


Gua malas cerita banyak2 nanti kalau gua cerita lebih2 ada pulak van putih tunggu depan rumah gua pulak,

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP