Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Monday, October 31

Datuk pa jangan kencing la

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri mendapati suasana kurang kondusif di Kelantan melemahkan usahanya untuk menarik pelabur asing membuat pelaburan ke negeri ini.

Menterinya Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata pihaknya telah melakukan pelbagai usaha promosi bagi menarik pelaburan ke negeri Serambi Mekah itu, namun hasilnya tidaklah memberangsangkan.

"Saya sentiasa berusaha untuk tarik pelabur tetapi ada terlalu banyak halangan... masalah air, infrastruktur, pelabuhan dan kekurangan sumber manusia," katanya

Kenapa la Bn ni tak habis2 nak menipu je, sana sini kencing, demi kuasa menipu da jadi mainan hudup diorang, kenapa gua kata begitu, Lu orang nilai la sendiri kata2 si tapa ni, gua tak pernah nampak pun usaha kerajaan BN untuk membantu rakyat kelantan malah dianak tirikan ada la, dek kerana politik kelantan dipinggirkan, siapa sebenarnya mejoriti penduduk kelantan ni bukan ke orang melayu, dan siapa pula yang berkuasa di peringkat pusat, bukan melayu ke. tapi kenapa Melayu sanggup menhancurkan masa depan melayu kelantan.

Gua bukan kata omong kosong, kalau tak masakan royalti minyak kepada Kelantan dinafikan, kemudian disabotaj pula kerjaan negeri yang memerintah disana dengan berbagai tomahan dan fitnah. Kemudahan lebuhraya pula hanya sampai terengganu sahaja, bagaimana nak ada infrastruktur yang baik untuk kelantan.


Pembinaan pelabuhan bukan ke kerja kerajaan pusat, kenapa tak buat kemudiannya mengambarkan kerajaan kelantan pula yang tidak berjaya mentadbir negeri, cuba bagi wang royaliti kepada kerajaan kelantan bukan setakat jalan raya sahaja yang boleh dibina malah pelabuhan atau infrastruktur lain juga mampu disediakan kerajaan kelantan.

 Masalah bekalan air pula kan dah ada Suruhajaya perkhidmatan Air Negara dan Perbadanan Aset air Berhad yang menguruskan segala bentuk kemudahan air, jadi tak pandai2 lagi nak perbetulkan kemudahan air dikelantan

Yang paling gua tak tahan ni adalah alasan kekurangan sumber manusia, apa hal ni beb, mana ceruk kat malaysia ada orang kelantan yang bekerja beb, apa ke jadah nya kurang sumber manusia. kalau di negeri johor ni lu pergi je la mana2 kilang besar kat sana pasti ada warga Kelantan yang bekerja, nak kencing apa beb. lu kalau ikhlas nak bela Melayu buat la kilang dikelantan tak payah import warga asing macam di Johor pun bilangan sumber manusia di Kelantan dah mencukupi la beb.

Jadi Setapa jangan nak dok kencing rakyat Malaysia dengan beri alasan dangkal, bodoh dan bangang.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP