Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Thursday, October 20

Bodoh piang

"Tetapi dalam hudud PAS akan dilaksanakan setelah berumur 18 tahun. Ini jelas bercanggah dengan Islam yang mewajibkan dilaksanakan hudud setelah seseorang itu mumayyiz iaitu yang telah mencapai usia 15 tahun," katanya.

kah kah kah kah, apa yang kambing kulim ni merepek ni, gua ingat la macam da jadi suatu sumpahan bila, jadi umno je mesti otak jadi mereng,

Gua teringat dulu ada satu mahluk ahli parlimen umno dari johor bila orang bercakap tentang isu agama dia pun sibuk cakap, tapi merapu gila, sampai kata malikat jibril berfirman la pulak, kemudian ada sekali orang sibuk pasal sembahyang hajat, ada satu kutu ni pun sibuk nak buat sembahyang hajat lepas solat asar.

Yang kambing ni pulak kata hudud wajib dilaksanakan kepada sesorang yang mumayyiz, setahu gua la maksud mumayyiz ni sepanjang gua belajar sekolah agama sehingga darjah khas, dan pengajian agama disekolah rendah hingga la ke universiti, baik guru atau pensyarah kata mumayyiz adalah kanak2 yang dapat membezakan antara baik dan buruk, yang najis dan tidak. dan biasanya kanak-kanak tersebut berumur lebih kurang 2 hingga tahun. Jadi apa ke jadahnya budak yang baru berumur 3 tahun tertakluk dengan hukum hudud. Nampak sangat bangangnya.

Yang berumur 15 tahun tu setahu gua dipanggil Akil Baligh, Nampak tak bertapa mereng nya otak mamat ni, gua tak nak la kata itu kafarah dari Allah untuk mahluk yang cuba mempermainkan hukum Nya. sebab gua juga hanya mahluk yang tidak mungkin mampu mentafsirkan segala perancangan Allah. Tapi ikut akal gua yang tak berapa cerdik ni kadang2 terfikir kearah itu. Gua harap semua faham maksud gua ni.

Ni la kadang2 bila nak berlagak sangat pandai rupa2nya pandainya tu tak mampu nak melangkaui ilmu Allah. Dan bila beria-ia nak menafikan hukum Allah masa tu juga lidah jadi kelu macam george bush, atau ditutup pengetahuan bila berkata atau di tunjukan kepincangan diri sendiri atau ditonjolkan kebodohan. Contoh mudah mahafiraun mahatet penderhaka sultan tiba2 di lupakan ingatan semasa menyerang orang lain. Atau ditonjolkan kebodohan kambing ini semasa membuat komen mengatakan biadap kepada Aziz Bari menegur sultan. sedangkan khilafah urrahsiddin pun boleh ditegur walaupun Rasullulah menjamin syurga kepada khalifah2 ini.

Gua sebenarnya tak nak menyerang kambing kulim ni dan bagi publisiti percuma kepada munafik ni tapi gua rasa kena juga bercerita kerana tidak mahu orang lain terpengaruh dengan kata2 gila munafik sekor ni.



Read more...

PM halimunan aka puaka

Penaung misi kemanusiaan Bakti dan Kelab Putera 1Malaysia ke Somalia, Datin Seri Rosmah Mansor, menerima kunjungan hormat Timbalan Perdana Menteri Somalia Mohamed Mohamud H.Ibrahim di Seri Perdana di sini, hari ini.
Semalam Mohamed yang membuat kunjungan hormat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, turut menyerahkan laporan terperinci kerajaan Somalia mengenai insiden yang mengorbankan jurukamera Bernama TV (BTV) allahyarham Noramfaizul Mohd Nor semasa menyertai misi bantuan kemanusiaan, 2 September lalu.
Ketika pertemuan itu, kerajaan Somalia turut menyatakan permohonan maaf secara terbuka kepada kerajaan dan seluruh rakyat Malaysia atas kejadian itu. - BERNAMA



Fuulamak!!!!,  Perdana menteri di Jabatan Seri Perdana yang juga merupakan Perdana Mentri halimunan Malaysia menerima kunjungan hormat beb. peh gila babi la beb,


TPM Malaysia pun tak terima kunjungan hormat tapi Perdana Menteri Halimunan Malaysia pula yang dikunjung, ini merupakan satu pencapaian luarbiasa beb, terkejut beruk gua baca artikel ni. Sungguh istemewa betul beb.


Yang gua cukup heran kenapa pulak TPM somalia kena pegi mengadap PM halimunan ni, kan hari sebelumnya laki dia dah terima kunjungan dan permohonan maaf pun dah diminta kepada seluruh rakyat Malaysia. Agaknya tak lengkap jika permohonan maaf ini jika tidak mengadap kebawah yang terutama PM halimunan ni.
Kah kah kah.

Walaupun gua kadang2 cukup menyampah kat PM halimunan ni  tapi gua kadang2 macam nak ucapankan terimakasih kat dia ni, kerana dia la rakyat semakin menyampah dengan UMNO, jadi besar juga sumbangan dia ni, walaupun mengorbankan harta rakyat yang banyak.

Isteri2 PM lain tak pun macam yang sekor ni terkinja-kinja sana sini untuk publisiti, Yang ni pelik sikit, tak banyak yang kita tahu tentang latarbekang dia gua pun heran kenapa ye! siapa mak bapak dia, darimana asal dia, bagaimana kehidupan dia sebelum ni, semuanya samar2 je, yang ada pun klip video pengakuan mak angkat dan adik dia di youtube,  Gua masih mencari kalau2 ada pihak yang sudi buat biblografi tentang dia ni, boleh juga kita kongsikan sama2 maklum la salebriti terkenal kan semua orang nak tahu juga.



Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP