Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Friday, September 21

pronografi kesan kepada minda


Tertarik saya dengan satu tulisan yang ditulis lama dulu dah ni, iaitu pada tahun 2009. Semoga kita dapat membaca dan menghayatinya dengan sebaik mungkin. Dan kepada mereka-mereka yang masih ketagih dengan bahan-bahan pornografi dan lucah agar dapat bertemu dengan jalan keluar dari masalah itu.

Ini kerana pornografi tidak kira dalam bentuk gambar mahupun video, sangat berleluasa dan amat mudah didapati dalam internet sekarang ini, tidak seperti dulu dah. Ianya terlalu terbuka dan terdedah hinggakan siapa pun termasuk kanak-kanak boleh melayarinya.  Wabak ini sudah terlalu kronik sebenarnya.

Dalam seminar mengenai kesan pornografi terhadap kerosakan otak di Jakarta suatu ketika dulu, ahli bedah saraf dari Hospital San Antonio, Amerika Syarikat, Donald L. Hilton Jr MD mengatakan bahawa ketagihan mengakibatkan otak bahagian tengah depan yang disebut Ventral Tegmental Area (VTA) secara fiziknya mengecil.

“Pornografi menimbulkan perubahan tetap pada neorotransmiter dan melemahkan fungsi kawalan. Ini yang membuat orang-orang yang sudah kecanduan tidak dapat lagi mengawal perilakunya,” kata Hilton serta menambah bahawa ketagihan pornografi juga menimbulkan gangguan memori. Keadaan itu, tidak terjadi secara cepat dalam waktu singkat namun melalui beberapa tahap yakni kecanduan yang ditandai dengan tindakan impulsif, ekskalasi kecanduan, desensitisasi dan akhirnya penurunan perilaku.

“Dan kerosakan otak akibat kecanduan pornografi adalah yang paling berat, lebih berat dari kecanduan kokain (dadah).”


12 fatamorgana tentang pornografi yang terlanjur tercipta secara tidak sengaja oleh otak kita:

1. Pornografi memberi makan pada 'keinginan mata' dan 'keinginan daging' yang tidak akan pernah dapat dipuaskan. Pornografi hanya akan membuat ‘penontonnya’ minta tambah, tambah, dan tambah lagi.

Dengan mudah, pornografi memperbodohkan orang dengan nafsunya dan membuka pintu terhadap segala jenis kejahatan seperti kemarahan, penyiksaaan, kekerasan, kepahitan, kebohongan, iri hati, pemaksaan, dan keegoan. Kekuatan tersembunyi disebalik pornografi akan menunjukkan dirinya pada ketika orang yang sudah terlibat berusaha menghentikan kebiasaannya. Tanpa bantuan, biasanya orang itu tidak berdaya untuk melepaskan diri.

2. Pornografi membuat cara berfikir seseorang menjadi penuh dengan seks semata. Fikiran seks akan menguasai alam bawah sedar mereka. Gambar berbau seks akan melekat pada otak mereka, sehingga pada ketika seseorang memutuskan untuk berhenti melihat pornografi pun, gambar-gambar yang pernah dia lihat dimasa lalu akan bertahan sampai beberapa tahun bahkan selama-lamanya.

3. Pornografi menjadi medan promosi terhadap praktik seksual yang menyimpang. Contohnya, laman porno internet biasanya terhubung dengan laman porno yang lebih progresif seperti homoseks, pornografi kanak-kanak, seks dengan haiwan (bestiality), perkosaan, seks dengan kekerasan dan lainnya.

Ini akan membuat orang-orang tertentu terganggu secara mental dan tercabar untuk mencubanya. Dengan demikian, makin banyaklah perilaku seks menyimpang dalam masyarakat.

4. Pornografi membuat seseorang terpicu untuk lebih suka melayani diri sendiri dibanding orang lain. Masturbasi / onani adalah contohnya. Ini adalah tindakan pemenuhan nafsu peribadi yang dapat membuat seseorang sulit menerima dan memberi cinta yang sebenarnya pada orang lain. Pornografi biasanya membuat orang kecanduan masturbasi / onani.

5. Pornografi akan membawa seseorang terhadap penggunaan waktu dan wang dengan sangat buruk. Sedikit ada waktu terluang atau wang lebih, akan dihabiskan untuk memuaskan hawa nafsunya.

6. Dengan sering melihat laman porno atau membeli filem / majalah porno, orang-orang tersebut mendukung perkembangan industri pornografi yang biasanya dikelola oleh 'kejahatan terorganisasi' yang mencari wang dengan cara haram.

7. Terbiasa melihat pornografi akan merosakkan hubungan orang tersebut dengan sekelilingnya, dalam hal ini keluarga atau orang-orang terdekatnya.

Pada hubungan kekasih, hubungan yang berkembang menjadi tidak sihat. Orang yang terlibat pornografi akan menyalahkan kekasihnya pada tindakan-tindakan seksual yang mereka lakukan. Padahal masalah itu terdapat pada peribadinya sendiri, dan pasangannya adalah si ‘mangsa’. Pada pasangan yang telah menikah, ini akan memicu ketidakpuasan seksual dan praktik seksual yang menyimpang sehingga mengarah ke arah ketidakharmonian keluarga, bahkan perceraian.

8. Dalam banyak kes, pornografi membuat seseorang kehilangan daya kerjanya. Yang sebelumnya aktif dan kreatif boleh menjadi tidak fokus dalam pekerjaan.

9. Pornografi dapat merosak hubungan seksual dengan pasangan kerana terbiasa membayangkan orang lain dalam hubungan seksual.

Imaginasi adalah salah satu kesan pornografi yang sangat kuat. Nilai dan kemurnian seksual sesungguhnya menjadi rosak.

10. Melihat pornografi akan membuat seseorang menjadi sering berbohong.

Orang yang terikat dengan pornografi akan menyimpan kebiasaannya ini sebagai rahsia, sehingga dengan berbohong dia dapat menyembunyikan rasa malunya dan menghindari kritik dari lingkungannya. Ke mana pun dia pergi, dia akan cenderung memakai ‘topeng’.

11. Pornografi akan membawa seseorang pada konsekuensi spiritual yang serius.

Tekanan dan kebingungan akan memenuhi hidupnya. Pornografi membawa kekuatan jahat yang akan mengawal dan mendominasi penontonnya. Sekali saja seseorang melihat pornografi, itu akan membawanya semakin dalam. Nilai moral yang benar makin lama makin pudar, sehingga timbul standard ganda yang membingungkan.

12. Pornografi akan membuat seseorang mempercayai semua kebohongan yang ditawarkan oleh pornografi sendiri.

Contoh kebohongan yang ditawarkan ialah :

a. Kebebasan seksual = kebahagiaan.
b. Penyimpangan seksual = normal.
c. Bila-bila saja melampiaskan keperluan seksual = hal yang benar dan wajar.
d. Setiap hari masturbasi = sihat.
e. Pornografi = tidak menyakiti siapa pun.
f. Bintang porno = orang paling bahagia di dunia.
g. dll.

Agama Islam telah membuat larangan keras melihat aurat dan kemaluan orang lain. Sabda Nabi Muhammad S.a.w yang bermaksud, "Tidak boleh seseorang lelaki melihat aurat lelaki lainnya, dan tidak boleh seorang wanita melihat aurat wanita lainnya" [Hadits shahih. Riwayat Muslim, Abu Dawud, Tirmidzi, Ahmad dan Ibnu Majah, dari Abu Sa'id Al-Khudriy radhiyallahu "anhu]

Dan Islam bukan sahaja melarang dari berzina, tetapi menghampiri zina pun sudah dilarang.  Ini kerana perbuatan menghampiri zina (contohnya menonton pornografi) pun banyak mendatangkan keburukan dari kebaikan.  Bukti-bukti saintifik pun sudah dijelaskan seperti di atas.

“Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (membawa kerosakan)” (Surah Al-Israa' : Ayat 32)

"Dan orang-orang yang memelihara kemaluannya, kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau hamba-hamba yang mereka miliki, maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tidak tercela." (Surah Al-Ma’arij :  Ayat 29-30)

Read more...

Wednesday, September 19

Bila orang Islam sendiri hina islam


Bangsat kafir laknatullah tak henti-henti dari zaman dahulu sehingga kini dengki dan khianat dan menghina agama Islam yang suci dan mulia. Penghinaan terhadap Rasulullah s.a.w bukanlah satu isu yang baru kerana sejak Baginda s.a.w. diutuskan menjadi utusan Allah s.w.t. lagi, Baginda s.a.w. telah dihina oleh para kafir Quraisy dengan pelbagai cemuhan dan tohmahan. Umat Islam pada ketika itu hanya mampu bersabar dengan cemuhan tersebut kerana mereka masih lagi lemah namun dalam masa yang sama, mereka membenci perbuatan tersebut dalam diri mereka.
Pelbagai cara dan taktik digunakan untuk menghina Islam secara terang-terangan atau secara halus tanpa disedari oleh umat Islam. Sakit hati sebagai orang Islam melihat agama sendiri dihina melalui gambar-gambar yang dikutip dari internet. Walaupunpun dihina, kita masih bersabar dan berdoa kepada Allah swt supaya mereka dilaknati melalui bala-bala. Allah swt sahaja yang tahu yang kita tidak ketahui. Seperti taufan, banjir besar, kebakaran dan penyakit yang tidak ada penawarnya.
Kita tak hairan sebab beginilah sifat kafir laknatullah dari sejak turun temurun mendendam agama Islam yang melihat Islam mengancam ugama mereka. Dari hari ke hari di benua Eropah, banyak yang memeluk agama Islam selepas tidak ada jalan keluar dalam penyelesaian mencari arah hidup dari agama mereka dan mendapat ketenangan selepas memeluk agama Islam.
Tapi yang mendukacitakan ada kalangan orang-orang Islam yang sanggup menghina agama sendiri dan bangsa sendiri kerana kurang keimanan dan terpengaruh dengan kawan-kawan Nasrani dan Yahudi yang senantiasa memesong akidah serta menyesatkan melalui media-media elektronik secara terang-terangan dan secara halus tanpa disedari.Ini contoh nyata:
laman facebook pencacai najis umno

Yang terbaru penghinaan terhadap Islam masih diteruskan dengan pembikinan filem menhina rasulullah. Ramai umat Islam bangkit membantah tapi kita pula? takan nak berpeluk tubuh melihat penghinaan ini berterusan.

Gambar Islam di hina



Gambar edit dari anak melayu murtad

Islami fashion badak hippo

Islamic fashion  yng dinaungi haramjadah isteri ketua negara badak hippo

pengikut parti syaitan yang dikenali









Read more...

Thursday, September 13

Kaabah di hina oleh trooper umno

umno memang pukimak haramjadah, malam ni cybertrooper umno telah menghina kita semua umat isalam dengan post yang telah menyebabkan gua sendiri menitiskan air mata, tiada kata yang boleh gua gambarkan bila Islam di hina sebegini rupa oleh puak yang mengaku islam. Biar gambar ni berbicara untuk menunjukan bertapa jahilnya manusia didalam umno ni, gua mohon sahabat blogger sebarkan supaya menjadi iktibar.

Dan gua amat berharap agar perkara ini di majukan kepada pihak berkenaan untuk tindakan, sewajarnya.

Lu semua boleh lihat bertapa kejinya permainan politik umno, sanggup menghina masjid dan kaabah yang dipertahankan dengan nyawa oleh umat islam. adakah ini yang kita mahu. 

Group LU LANGSI LU MATI sebuah kumpulan yang bergerak cergas untuk menjadi jurucakap umno didalam dunia facebook harus dipertanggungjawabkan. Group yang didalamnya penuh dengan caci maki dan fitnah ini sentiasa membuat posting yang secara terang-terangan menghina, penuh dengan fitnah dan caci makian. Se cetek mana pun ilmu kita tentang islam tetapi bila penghinaan terhadap Agama dibuat secara terang-terangan ini sepatutnya tidak dapat dimaafkan.

kehancuran umno semakin mendekat dan umno terpaksa bertahan dengan serang berbaur fitnah lucah maki hamun, dan samseng untuk meneruskan kesinabungan umno. sekali lagi gua mohon kepada rakan blogger sila sebarkan kebobrokan umno ni.
Inilah trooper yang gua maksudkan haramjadah



Read more...

Wednesday, September 12

mari membantu

Mungkin ada yang sudah terlupa tentang adik bernama Airynatasya bt Ali, 10, yang disahkan menghidap Supraventricular Tachycardia with Wolff Parkinson White Syndrome dan memerlukan perbelanjaan rawatan sebanyak RM 20, 000.00.

Keluarganya bukan berada dalam golongan berkemampuan untuk menanggung kos yang amat tinggi ini. Maka, sekali lagi Wak amat-amat beralu-alukan para sahabat untuk bersama-sama membantu meringkan beban yang ditanggung keluarga ini disamping mengharapkan redha Allah SWT.

Untuk membantu, sila hubungi bapa adik ini, Ali Tukiran di nombor telefon 013-6648910. Sesungguhnya hanya Allah SWT yang mampu membalas jasa baik kalian.

Bantulah mereka. Wak Canang berharap maklumat ini akan disebarluaskan oleh para sahabat sekalian. Terima kasih

Read more...

Monday, September 10

Biar gambar berbicara

antara dua darjat

dah bahlol, tolol pulak

Anak Tpm Wasatiyah gaya umno

penyayi tersohor malaysia

Kaki kencing

habis la felda

Duit apa yang bakal peneroka terima







Read more...

Wednesday, September 5

ugutan bunuh TGNA di FB

Gua tengok dunia politik Malaysia semakin gila, masjid dah tak dihormati main baling kasut sesuka hati, perkasa dah semakin mengila, apa nak jadi degan baruah umno ni.

Ugutan demi ugutan dah menjadi perkara biasa bagi puak umno yang dah hilang moral dan etika politik, untuk mengekalkan kuasa, pencacai-pencacai umno semakin mengila. Sikap pilih kasih terhadap pembangkang nampaknya semakin ketara. bila gambar Najib dimalukan bukan mai lagitindakan pantas di lakukan bagi menangkap si perlaku.

Nasib serupa tidak pula berlaku terhadap kebiadapan pencacai-pencacai umno. Penghinaan mereka terhadap orang lain dipandang sepi, seolah-olah tak pernah berlaku. sikap double standard ni, menjadikan rakyat Malaysia semakin bosan dengan kerakusan umno.




Gua menjadi bertambah muskil adakah negara ini mempunyai 2 undang-undang berbeza, satu khas untuk umno dan satu lagi untuk rakyat amnya. Kegilaan umno ni bukan setakat terhenti disini sahaja tetapi berani pula membuat ugutan membunuh pemimpin atas pakatan rakyat.

Malam ni semasa gua melayari facebook gua terjumpa satu ugutan bunuh terhadap Tuan guru Nik Aziz. manusia biada yang mengelar dirinya  mengajak orang ramai untuk menyembelih leher tuan guru, ini kah budaya politik Malaysia. ugutan sewenang-wenagnya di haburkan bagi menakutkan rakyat.

Apa dah jadi sebenarnya dengan politik Malaysia ni, mana perginya maruah bangsa melayu yang selama ini dikatakan penuh adap sopan dan kelembutan. kalau ini la caranya kita nak mewaris kan melayu kepada generasi akan datang, alamat melayu akan hilang didunia.

Gua rasa ugutan bunuh seperti ini tidak patut dipandang ringan sebab dia akan menjadi barah yang akan menjangkiti genarasi melayu. umno patut sedar perkara ini dan bertindak lebih berakhlak dalam mendidik pengikutnya.







Read more...

Tuesday, September 4

umno bacul


ALOR SETAR -  Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar nyaris terkena balingan kasut oleh kumpulan Perkasa yang hadirmembantah majlis tazkirah Maghrib bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Masjid Al-Hussain, Seberang Pumpong, malam tadi.
Katanya, balingan kasut itu yang disasarkan ke arah Anwar bagaimanapun, terkena jemaah yang duduk di sebelahnya.
“Kedudukan saya dengan Anwar ketika itu, hanya selang tiga orang. Saya terkejut apabila ada kasut (sandal) terkena orang di sebelah saya.
“Rupanya kasut itu dilempar melalui tingkap masjid oleh ahli kumpulan yang membantah di luar masjid,” katanya ketika dihubungi.
Mahfuz berkata, perbuatan melempar kasut ke dalam masjid adalah perbuatan biadap kerana mencemar rumah ibadat yang dihadiri jemaah untuk solat dan mendengar tazkirah.
“Mereka sanggup mencemar tempat suci dan saya anggap ianya suatu penghinaan kepada institusi masjid. Perbuatan itu tidak wajar sebab orang ramai datang untuk dengar tazkirah, bukan ceramah politik,” katanya.
Menurutnya, kumpulan yang didakwa didalangi Perkasa Kota Setar itu dianggap tidak menghormati imam masjid tersebut kerana imam terlebih dahulu mengumumkan Anwar dibenarkan mengadakan tazkirah.
“Anwar mematuhi syarat ditetapkan iaitu hanya menyentuh isu agama dan pembangunan ummah, tanpa menyelitkan isu politik. Perbuatan melampau yang memberontak hingga ke dalam masjid itu seolah mahu menggambarkan tazkirah mempolitikkan masjid, sedangkan ia tidak berlaku,” katanya.

Bangsat mana yang dah gila babi ni, lu ingat masjid tu tempat main baling kasut ke, haramjadah punya manusia,  umno sebenarnya dah cukup nazak sekarang tektik hingusan begini dimainkan, 

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP