Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Friday, September 30

Menjunjung kasih Tuanku

“Memang beta tersinggung apabila beta tahu tentang kenyataan itu.
“Tetapi sebagai Sultan, beta tidak mahu diseret ke dalam arena politik,” titah baginda ketika dipetik dalam Buletin Utama malam ini.
Baginda juga tidak mahu pihak lain bercakap bagi pihak baginda yang sentiasa mengambil berat tentang rakyat Johor dan warga asing yang menetap di negeri itu.

Bila gua dengar berita ini gua sungguh bangga jadi anak Johor kerana mempunyi Sultan yang Amat Cerdik, Baginda cekap menhidu permainan politik kotor umprno mengunakan media tv3 suku dan utusex melaga2kan Baginda dengan Guan eng. Bijak sungguh Baginda, umprono kantoi dengan balaci2nya. Umprono ingat Sultan gua apa.

Beberapa hari ni bila Umprono cuba nak jolok dengan fitnah dan mengapi2kan Sultan, suruh Guan eng dilarang masuk Johor la, Suruh Sultan ambil tindakan la, akhirnya ditempelak  Sultan bertitah jangan menyebuk bercakap bagi pihak Baginda, kah kah kah sebijik kena, Sultan gua kasi taruk. Tektik najis tak laku.

Gua menjunjung kasih kepada Baginda,


Dah banyak kali gua tengok Umprono ni bila da nak mati akal mesti gunakan Sultan, tapi silap besar la, tektik lama dah lapuk. dah tak laku, puak2 haramjadah umprono kena cari tektik lain la weii.



Read more...

Thursday, September 29

Si bacul mencabar

Liow mencabar DAP supaya keluar daripada pakatan pembangkang memandangkan parti itu tidak bersetuju dengan cadangan Pas untuk melaksanakan hudud.
"Mereka kata tidak setuju tetapi masih bersama pakatan pembangkang. Jadi kita cabar DAP supaya tinggalkan pakatan pembangkang kerana sudah jelas mereka tidak sepakat," katanya. BERNAMA

Kenyataan bangang dari  jaga hospital yang dilantik jadi bos doktor. Lawak gila beb, konon nak ludah orang tapi kena muka sendiri, ni la hasilnya orang kurang cerdik jadi bos orang cerdik, belagak cerdik pulak tu.

Apa la mamat ni merepek dah terang2 MCA ugut UMNO nak keluar BN. sibuk pulak nak jaga tepi kain orang. sendiri punya kain koyak rabak tak nampak ke. Dah berapa banyak kali la UMNO dengan MCA tak sependapat, nape MCA tak tinggalkan UMNO. Apa? bila ada satu isu tak sependapat terus bercerai ke, itu bacul namanya, sikit2 merajuk, gaduh sikit main tingal2. Tu budak2 punya perangai la weiii, tak tahu la pulak mamat ni dah tua tapi tahap pemikiran macam budak2 je.

Cabar konon, berahim katak pernah cabar, kena cabar balik sembunyi belakang bini, Najib kena cabar beri keterangan, bila sampai masa ketakutan, orang BN ni mana ada berani kalu berani gua cabar, buka media kepada semua orang, ada beran, Gua berani la potong jari kalau BN berani. Orang bacul nak cabar orang lain kan lawak namanya tu.

Read more...

Wednesday, September 28

Hudud hak Pas bukan UMno

Hukum hudud bukan isu bermusim seperti yang dimainkan oleh parti pembangkang, namun ia adalah hukum yang perlu dilaksanakan secara berterusan jika pemimpin pembangkang benar-benar mahu melaksanakan hukum tersebut.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, tidak perlu pemimpin politik terus bercakap mengenainya untuk mendapat sokongan rakyat, kerana hudud adalah hukum Allah dan semua umat Islam perlu menerimanya.

Gua sebelum ni tak nak la nak menyerang sangat mamat ni tapi bila gua baca kenyataan dia dalam utusan gua jadi panas, Jeneral pencen ni bercakap macam hudud tu hak pembangkang dan hanya Pakatan saja yang perlu laksanankan, abis UMno parti apa parti kapir ke, tapi gua hairan tau pula cakap hudud adalah hukum yang perlu dilaksanakan secara berterusan jadi kenapa UMno tak nak buat. atau UMno tak cukup jantan, cuma berani berkokok bila ada kuasa, 

Tahu pulak hudud tu hukum Allah dan umat islam perlu menerimanya, habis puak lu yang sibuk mengelak dan menghalang hukum tu apa cerita, apa dalam Islam umno ni ada pekara yang sesuai dengan umno boleh ambil ada pekara boleh tolak, Islam umno ni boleh ambil hukum cedok sana sikit sini sikit je bukan masuk keseluruhannya ke. kalau UMno ni tak tolak hudud kenapa tak buat penerangan tentang hudud kan media semua tu penjilat UMno.

Read more...

manusia sial



Dua ekor mahluk bangsat bersaudara yang hina, abg adik weeeii

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP