Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Friday, June 15

boleh bla sama lu din pagoh

1.Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata hanya kerajaan yang berpengalaman serta banyak menabur bakti dan jasa kepada negara mampu memberi masa depan yang lebih baik kepada rakyatnya. 

2.Muhyiddin yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Wilayah Persekutuan, berkata sebagai kerajaan yang mempunyai perancangan jelas dan hala tuju, pelbagai inisiatif di bawah program transformasi sudah dilaksanakan BN bagi memastikan masa depan rakyat terjamin.
3."Kita beri jaminan, selagi BN mendapat sokongan rakyat, usaha-usaha seperti mengurangkan kadar jenayah dan meningkatkan jumlah pendapatan rakyat akan diteruskan. Inilah jaminan kita, beri sokongan padu pada pilihan raya nanti.


Gua saja je bagi no kat statment Din pagoh biar senang orang terutama orang umno nak faham sebab nya kat sini

Ok berbalik kepada cerita Din pagoh ni, kerajaan berpengalaman mampu beri masa depan baik kepada rakyat, lu nak tipu sapa din, sejarah da buktikan kerajaan yang terlalu lama ni la yang paling korup paling zalim, paling tak guna, contoh Marcos, golkar di indonesia, hosni mubarak mesir, basir di syria, kamal artartuk turki, dan banyak lagi, semuanya menjahanamkan rakyat seperti apa yang sedang dibuat oleh umno sekarang, habis punah kekayaan Malaysia.

Apa perancangan yang jelas yang lu katakan, buat logi Lynas, bagi amah indon gaji sampai nak mampus orang malaysia nak bayar, beri felda diterajui kaki rasuah, beli kapal selam komisen gila babi, buat lawatan Pm ke us n uk sampai berjuta ringgit lebur, bagi orang bela lembu sampai habis rtusan juta,bagi projek kat anak-anak menteri sampai ratusan juta, itu ke maksud lu perancangan dan halatuju untuk rakyat. tak cukup ke korang bedal dan agihkan harta rakyat macam harta tebusan koorang.

Nak mengurangkan kadar jenayah dan meningkatkan pendapatan rakyat. Yang ni lawak ke apa, banyak sangat ke kadar jenayah yang lu orang berjaya turunkan sejak 54 tahun lu orang perintah, banyak sangat ke kenaikan pendapatan rakyat di negara ni, masa gua kecik dulu gua boleh beli kuih 10sen sekarang ada dapat, paling kurang pun 30sen. bermakna naik 300%.

 masa gua kerja kilang masa cuti sekolah gaji rm8 ini cerita 25 tahun lepas, sekarang ni ada naik banyak ke?, berape gaji pekerja kilang sekarang ada sampai Rm20. tarak beb. bermakna kalau dibandingkan pendapatan 25 tahun dulu dengan sekarang tak sampai pun 300% naiknya, sedangkan harga barang dah naik  lebih 300%. dah 54tahun beb lu perintah hidup rakyat tak banyak berubah, kalau setakat lu ukur pendapatan rakyat ikut perkapita memang la naik tapi siapa yang sebenarnya naik, jadi lu tak payah la nak bagi ayat-ayat manis pasal nak dekat pilihanraya ni, rakyat dah muak, dah bosan, dahb meluat tengok kerenah lu orang.

Lu orang dah gagal la beb nak meperjuangkan nasib rakyat, 54 tahun beb bukan sikit masa kalau yang lahir pada masa lu start perintah sekarang ni dah jadi atuk atau nenek la beb. Rakyat semakin senang ke sekarang. lu boleh bla dengan lu punya bedek.

Read more...

Dua cabang komponen umno


Parti-parti pembangkang dinasihatkan supaya tidak mencetak logo masing-masing secara bersama pada poster kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.
Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, ini kerana Parti Keadilan Rakyat (PKR), Pas dan DAP masih belum menerima kelulusan rasmi daripada Pertubuhan Pendaftar (ROS).
“Mereka ada maklumkan kepada kita bahawa pendaftaran sudah dibuat namun berdasarkan pemeriksaan dengan ROS, SPR dimaklumkan permohonan itu masih belum diluluskan.
“Sekiranya berlaku (mencetak poster secara bersama) SPR akan mengambil tindakan mengikut peruntukan undang-undang sedia ada dan saya akui ia bakal memberi masalah kepada petugas SPR kelak," katanya di sini hari ini. 

Double standard!!!!!

Yang ros pulak kenapa lambat sangat nak beri kelulusan, dulu masa umno dibatalkan bukan main cepat luluskan umno baru tak sampai berminggu-mingu pun

UMNO telah diharamkan oleh mahkamah pada 4 Februari 1988 selepas berlakunya krisis kepimpinan UMNO pada 1987 yang menyaksikan Tengku Razaleigh Hamzah telah bertanding jawatan Presiden UMNO namun kalah dengan perbezaan undi yang kecil. Dr Mahathir telah mendaftar satu pertubuhan baru dengan nama UMNO Baru pada 13 Februari 1988.

Sebaik sahaja UMNO diharamkan ketika masa pada 4 Februari 1988, maka UMNO lenyap dibumi fana ini, itu adalah hakikat dan reality. Matinya UMNO ketika itu UMNO pupus sebagai komponandiantara parti menganggotai BN. Semua yang mewakili UMNO yang diharamkan itu, menganggotai kabinet dan sebagainya adalah diatas nama individu sebagai AP, ADUN atau Ahli Senat. .  

Apa-apa pun lahir selepas mati haki secara teknikal ianya adalah sah mati mutlak. Kerana mati parti dan haram parti UMNO Asal, tidaklah matinya seperti mati Altantuya disebabkan peledak peletup C4. Manakala haramnya UMNO Asal, tidaklah umpama haram babi, bukan haram jadah. Mereka berebut kepejabat Pertubuhan untuk menubuh satu parti baru. Untuk dibawa masuk, dipertimbangkan agar sah menganggotai komponan BN, menerusi parti yang baru daftar, menerusi sijil pendaftaran baru (kalau ibu yang melahir anak, sijil lahir baru).  


Diatas kepintaran dan nasib menyebelahi Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamed mantan Presiden UMNO Malaysia. Beliau bergabong dengan beberapa mantan Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia. Makanya permohonan pendaftaran umNO(Baru) pada 13 Februari 1988 dilakukan dan diluluskan oleh Pendaftar Pertbuhan pada hari yang sama iaitu 13 Februari 1988 kalau tidak salah ingatan saya (maaf, kalau terlupa tarikh). Dikemukakan oleh Dato’ Seri Dr. Mahathir Mohamad dan beberapa bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO. Pihak Dr Mahathir menghantar permohonan kepada BN. Dewan Tertinggi BN menerima keanggotaan parti yang baru diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan iaitu parti umNO(Baru) menjadi komponan BN yang baru pada 16 Februari 1988.

Nampak sangat kan haram jadahnya umno mepermainkan agensi kerajaan sesuka hati mak bapak dia. Apa umno cukup bacul nak belawan secara anak jantan dengan pakatan melalui pilihanraya dua parti. Apa Spr dan Roc dah jadi parti komponen Umno ke

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP