Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Sunday, October 30

Tiada pilihan lain hanya BN

Rakyat tidak mempunyai pilihan kerajaan yang lebih baik selain daripada Barisan Nasional (BN), kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.
Katanya, rakyat di negara ini lebih terpelihara, malah bertuah berada di bawah pentadbiran BN berbanding kebanyakan negara lain.

APA TERPELIHARA??????
Mukaaaahhh kah kah, lawak paling bodoh diabad ni. mari kita lihat kejayaan BN ni:

1.Meskipun dengan usaha-usaha kerajaan itu, prestasi Malaysia telah jatuh merudum – kedudukan negara dalam Indeks Persepsi Rasuah, Transparency International (TICPI) yang berada pada kedudukan ke-23 pada tahun 1995 telah jatuh ke tangga ke-56 pada tahun 2009.

2.Kalau pada tahun 2004, hutang negara berada pada paras RM217 bilion. Walaubagaimnapun, baru-baru ini sehingga tempoh Jun 2011 sahaja, hutang negara Malaysia telah meningkat 2 kali ganda sehingga menyebabkan hutang kerajaan persekutuan mencecah RM437.2 bilion atau 52.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK).

3. Kenaikan harga petrol telah dinaikkan sebanyak 20 sen setiap liter pada tahun 2011. Begitu juga akan berlaku dua kenaikan harga petrol sebanyak 20 sen bagi setiap liter pada tahun 2012.

4. Kenaikan Harga bahan makanan
Harga barang makanan yang telah mencanak naik akibat kenaikan minyak gula dan sebagainya.

5.Kenaikan Tarif Elektrik :
Kenaikan tarif elektrik dengan purata 7.12 peratus bermula 1 Jun 2011.

6.Kenaikan Harga Gula :
Harga gula akan meningkat sebanyak 20 sen untuk setiap kilogram. Kenaikan harga gula akan berlaku pada setiap 6 bulan sehingga tahun 2012.

7.Kenaikan Harga Tepung :
Harga Tepung akan meningkat sebanyak 20 sen/kg pada tahun 2010 manakala kadar kenaikan sebanyak 25 sen setiap kg pada tahun 2011

8.Kenaikan Harga Minyak Masak :
Harga minyak masak telah naik sebanyak 15 peratus untuk setiap kg pada tahun (2010) dan 2011. Selepas itu kadar kenaikan minyak masak adalah 5 % sehingga tahun 2014.

Dan dengan ini diistiharkan bahawa BN sahaja yang dapat memerintah Pakatan tak pandai, walaupun berjaya bayar hutang, kurangkan belanja dan meningkatkan pendapatan. kenapa pakatan tidak bijak perintah sebabnya pakatan tak pandai strategi songlap duit tidak seperti BN. kah kah kah

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP