Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Thursday, August 25

Sharizat lu gila glamor ke apa?

KUALA LUMPUR 24 Ogos - Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil akan mengadakan pertemuan dengan tiga menteri Kabinet lain bagi mencari penyelesaian berhubung isu warga negara ini yang dijadikan keldai dadah.
Tiga menteri terbabit ialah Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman dan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
Menurut Shahrizat, mereka akan berbincang mengenai tindakan yang boleh diambil untuk menangani kes-kes keldai dadah serta membantu mangsa-mangsa keldai dadah.
''Kita sememangnya bimbang dengan perkara ini apatah lagi mangsa keldai dadah tertumpu kepada golongan wanita," katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan Rosna Shariff, rakyat Malaysia yang dibawa pulang ke Malaysia selepas dipenjarakan di Peru kerana menjadi keldai dadah, di sini hari ini.

gua a,at hairan dengan anak mami ni, bila org sibuk keldai dadah dia pun sibuk nak membantu la, serupa juga bila tanah runtuh baru sibuk, bila pondan da jadi perempuan baru sibuk, bila kecoh miskin tegar baru sibuk, bila kecoh pasal pelacur baru sibuk, bila bayi meninggal kat pusat asuhan baru sibuk, bila ada org murtad dia sibuk juga. lepas tu hangat2 taik ayam je nak bantu la nak bimbing la. Atau cuma nak cari publisiti bila ada isu hangat sibuk nak menempel glamor

Sebenarnya apa yang kementerian diani buat selama ini makan gaji buta ke tak nampak ke masalah rakyat.
apa bila ada isu je baru nak bertindak tu pun entah berapa hari je hangat lepas tu senyap. Apa peruntukan kepada kementrian dia ni sikit sangat ke, kalau sikit sangat macam mane baru2 ni kat johor boleh berhabis ratusan ribu je untuk renovation pejabat kemas.

Gua tengok orng msikin masih macam tu je kata ada macam2 dana la untuk bantuan, tapi dari pemerhatian gua yang dapat duit bantuan tu pun bukannya yang miskin pun. Yang miskin masih hidup melarat sampai minta bantuan gereja, lepas tu kecoh tuduh orang yang membantu macam2, sendiri mahu ingat la kak ijat, lu punya tanggunjawab lu letak mana. ini sibuk tak pasal2 tentang persamaan gander la. Pagi ni gua tengok kat tv1 bukan main happy Najib puji melambung.

Read more...

katak ni lagi

Jap jap da nampak da ni Anwar salah

PETALING JAYA: Oposition Leader Anwar Ibrahim’s recent conduct in the High Court has so incensed Perkasa president Ibrahim Ali that the latter has put out a call for Malaysians to pray for the fomer’s political demise.
Anwar had delivered a hour-long statement from the dock on Monday denying that he had sodomised his aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan, in 2008. His decision to make his statement from the dock meant that he could not be cross-examined.
But numerous quarters questioned this move with his detractors surmising that his avoidance of cross-examination was reflective of his guilt.
Ibrahim joined the criticism by branding this scenario as “truly insane”.

Selamat kembali bersuara kepada khalifah katak perkasa, kepada rakyat malaysia tuan guru Ibrahim al kataki menyeru semua org untuk sama berdoa agar Anwar tidak menjadi PM. Gua pula mengajak rakyat Malaysia berdoa agar Khalifah katak ini dikurniakan Allah lebih banyak oksigen untuk memanjangkan hayatnya agar dapat mencapai cita2 mengantikan pas untuk berjuang mempertahankan Islam. Tapi gua nak nasihatkan jangan pulak ada fatwa macam dulu yang dikeluarkan pemimpin umprono untuk melakukan solat hajat selepas solat Asar.

Gua pun nak bagi tabik kepada panglima katak ini, sebab baru2 ini telah berjaya khatam perguruan ilmu mentafsir kata2 orang sehinggan berjaya mentafsirkan kata2 Anwar di mahkamah menunjukan Anwar memang bersalah walaupun Mahkamah belum lagi memutuskannya. Ilmu ini yang dulunya hampir pupus telah dipelajari semasa beliau ketakutan bersembunyi di bawah ketiak bini baru2 ini.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP