Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Tuesday, November 15

lepas ni nak g mana ji

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selamat pulang ke tanah air hari ini selepas menghadiri sidang kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia-Pasifik (APEC) di Honolulu, Hawaii.
Pesawat khas yang membawa beliau dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor tiba di Kompleks Bunga Raya Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini petang ini.

Ada bawa apa2 buah tangan ke Hj jib, mana tahu bawa balik kalung hula hu ke, beg berkin baru ke, cincin baru ke,  Hajah ros oleh-olehnya mana takan kedekut kot untuk orang Malaysia, bagi orang hawai usd10k boleh takan la untuk orang Malaysia tak boleh kot. Jangan kedekut pak Hj dan mak Hajah.

Puas tak perabis duit kat sana, bila sebut pasal hawaii ni gua teringat satu cerita retro dulu, kalau mula cerita ada satu mamat kemetot jerit the plane! the plane! kalau tak silap gua cerita fantasy island. agaknya masa sampai sana ada ke orang yang menyambut macam cerita tu ji.

Lepas ni ada program baru ke nak keluar negara, mana negara agaknya lagi agaknya ye lu berdua nak pergi, duit negara belum habis lagi tu, boleh guna lagi...... Gua cadangkan lu orang g bermuda, kat sana kata orang  banyak sahabat yang sekepala dengan lu ber dua duk, kata orang la.tak pun pergi vertican sekali lagi.............

Read more...

jaga-jaga beb

Bajet 2012 yang lebih besar dibentangkan kerana kerajaan negeri menjangka perolehan royalti bijih besi sebagai sumber baru dapat menampung perbelanjaan tahun depan, kata Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Azizan berkata royalti lima peratus atau RM50 bagi satu metrik tan akan memberi hasil bernilai RM400 juta kepada kerajaan negeri yang akan digunakan bagi membangunkan negeri ini.

Belanjawan defisit yang dibentangkannya berjumlah RM1.008 bilion berbanding anggaran hasil RM550.8 juta. Sidang Dewan selama tiga hari berlangsung sehingga Khamis ini.

Azizan yang juga pengerusi Jawatankuasa Tetap Hasil Bumi Negeri berkata hasil sumber baru itu dijangka melebihi hasil balak.

Bila baca artikal ni gua amat tertarik, gua pun tak baca lagi belajawan kerajaan kedah, cuma gua tengok kenapa begitu banyak difisit hampir seratus peratus. tu yang gua heran. Gua nak komen lebih2 pun tak boleh sebab gua belum baca. cuma gua nak ingatkan kerajaan kedah rakyat sentiasa memerhati jangan sampai ada yang tak kena dengan budjet ni, hancus gua dan orang yang tak puashati ligan nanti.

Satu lagi gua nak ingatkan jangan kerana dikurniakan Allah rezeki lebih kerajaan kedah jadi lupa diri, lupa janji kepada rakyat, lupa amanah, yang paling penting jangan lupa diri, kenyangkan perut sendiri, rakyat patut dibela. jangan jadi macam BN. beraja dimata bersultan dihati. telunjuk lurus kelingking berkait.

Allah beri rezeki berlebihan mungkin hanya ujian, dan bila2 je boleh ditarik balik. jangan esok bila da terantuk baru tersedar.

Kepada syarikat yang mendapat konsesi bijih tu jangan gelap mata pulak, itu amanah Allah kepada hambanya.

Jaga-jaga beb

Read more...

Dah lu sakau baru nak mengaku

Setelah sembilan tahun, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz Isnin mendedahkan bahawa ramai anggota jemaah menteri yang tidak bersetuju dengan projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) pada 2002.

Nazri yang memberi keterangan di Mahkamah Tinggi di sini sebagai saksi ke-20 pendakwaan dalam kes Tun Dr Ling Liong Sik berkata beliau sendiri ada membangkitkan keraguan dan berpandangan projek menelan belanja melebihi RM1 bilion itu berkemungkinan gagal.

Katanya walaupun tidak membuat catitan pada mana-mana dokumen atau minit mesyuarat, beliau masih mengingati bahawa ramai menteri yang tidak bersetuju tetapi akhirnya menyetujuinya kerana bimbang menjadi isu besar.


Ini la contoh malaun yang memusnahkan negara, kalu dah tahu ada yang tak kena kenapa setuju, celaka punya olang, kerana nak membesarkan perut, takut mis soru, semua engeh je, amanah rakyat ketepikan, bos kena ampu teloqnya biar tak senak, kan cibai namanya.


Lu orang makan gaji haram ke, da rakyat mengundi lu dulu suruh lu jaga kepentingan rakyat, jaga harta rakyat, lu pulak dek kerana ketakutan semua jadi yes man, kenapa baru sekarang nak sebut ramai menteri yang tak setuju, kenapa tak dulu, dah harta negara lu orang sesah cukup2 baru nak mengaku, lu tahu ada penyamun bakal rembat harta negara, manusia apa lu semua ni, gua rasa dah tak de perkataan yang molek nak dilebelkan kat lu orang, bangsat punya lembu.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP