Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Friday, May 11

Melayu bukan bacul

Ketua Menteri, Lim Guan Eng kesal dengan tindakan sekumpulan ahli Perkasa yang cuba 'membuat kacau' di kediamannya selain mencemarkan kebersihan dengan membuang poster di beberapa jalan di bandar ini semalam.
Menurutnya, perbuatan 'budak-budak' itu juga menghina kaum India dengan mempersendakan ritual mereka.

"Perbuatan mereka ini bukan sahaja mengancam keselamatan saya, malah keselamatan ahli keluarga terutama anak saya yang berusia lima tahun," kata beliau pada sidang media di sini semalam.
"Kalau nak buat apa-apa demonstrasi mereka boleh buat di Komtar sebab mereka dah biasa buat di sini tapi jangan libatkan keluarga saya jika tidak berpuas hati dengan saya," katanya.

Semalam, kira-kira 30 ahli Perkasa yang diketuai Ketua Wira Perkasa negeri, Mohd Rizuad Mohd Aizudin berhimpun di hadapan kediaman Ketua Menteri di Jalan Pinhorn dan di hadapan pintu masuk Komtar bagi meluahkan rasa tidak puas hati mereka terhadap kepimpinan Guan Eng.

Dalam perkembangan sama, ketika ditanya mengapa enggan bertemu dengan kumpulan itu walaupun beberapa kali permohonan dibuat, Guan Eng berkata, Kerajaan Negeri enggan bertemu dengan kumpulan samseng.
"Bila kita berjumpa dengan mereka... mereka bukan menggunakan bahasa yang sopan tetapi bahasa yang kesat, bukan bahasa beradap tetapi bahasa yang lucah dan tidak senonoh.
"Sebab itu Kerajaan Negeri enggan melayan orang yang macam ini. Biar rakyat yang lihat gelagat mereka," katany


Mamak kasut ni buat lagi dah dah masuk air agaknya otak dia biol dia ni, apasal tiada tindakan boleh dikenakan kepada kebal sangat ke mamak kasut ni macam mamak taik, dan bila masa pulak dia ni jadi melayu, pelik kan bila India tiba-tiba boleh jadi melayu. Ni masuk ketegori haram jadah ke tak? lu tak payah jawab lu dah tahu jawapanya kan.


Betul la kata Guan eng buat apa layan budak-budak nanti kita jadi budak juga, tak matang berpolitik betul si mamak biol ni. wooiii lu ingat Malaysia ni mak bapak lu punya sendiri ke, suka hati lu je nak tunjuk samseng lu. kalau lu nak sangat tunjuk samseng balik la kenegara atuk nenek atau bapak lu. ini Malaysia la beb, Tanah Melayu bukan tanah mamak la beb. 


Lu tak payah nak bermuka-muka konon nak mempertahankan melayu apa lu ingat orang melayu semua bacul ke, tak tahu nak mempertahankan hak orang melayu. Orang melayu tak perlu mamak import la beb untuk mempertahan kan orang melayu. Orang melayu penuh adat penuh sopan santun, bila bertindak tahu batas, budaya melayu itu halus, kalau asas melayu pun lu tak tahu tak payah la nak sibuk nak jadi melayu. mamak tetap mamak. melayu tetap melayu la beb. Ingat mamak bukan melayu jadi jaga je kemamak kan lu tu jangan sibuk dengan melayu. nak suruh gua sebut dalam bahasa yang lebih kasar lagi ke mamak bodoh bingai.

Read more...

Panas hati

Malam tadi gua ngeteh dengan member yang dah lama tak jumpa bro tom ngan cikgu byak la isu semasa yang dibualkan, dua-dua member ni pulak orang pakatan jadi adalah input baru yang gua dapat tentang keadaan politik di Batu pahat. calon-calon Bn sekarang tengah sibuk melobi untuk mendapatkan tempat, seperti biasa budaya cantas mencantas tengah subur dalam BN, sekor-sekor berebut nak jadi calon beb, yela lubuk emas tu beb. dapat jadi calon je macam dapat tanh lombong emas beb, kekayaan negara da macam bapak diorang punya harta.

Gua tengok la bila jadi wakil rakyat ni bukan main lagi,bertambah kaya diorang ni. lantak la diorang nak bergaduh ke nak berebut ke, nak tergolek ke yang penting bukan calon pakatan, kalau calon pakatan gua dapat tahu, kita ramai-ramai makihamun diorang.

Masa gua nak balik gua bayar minum untuk gua 3 orang terkejut gua beb, air kosong je restorant coffe king ni charge Rm0.70, untuk 3 gelas air teh n kopi campur 1 air kosong coffee king ni charge Rm11. satu cawan dia charge Rm3.20. macam sial wa cakap lu kat Batu pahat bandar kecil macam ni pun puak kapatalis sialan ni bukan main senang nak kaut untung. Gua pakat dengan member gua tu lepas ni kalau ngajak ngeteh kita orang  tak pegi Coffee King ni lagi. Gua nak ajak orang batu Pahat boikot restoran ni, panas hati beb. Pada gua la kalau nak untung pun jangan la melampau sangat.

 Semalam pun gua dapat cerita dari bro tom ni, ketua keadilan cabang Batu pahat kena angkut dengan anjing Bn tengah malam, dari Bp kena angkat pergi ke Kuala Lumpur, tiba sana amik statment sikit pasal bersih pastu dilepaskan balik, malam tadi dia tengah tunggu member ni balik la tu, sambil ngeteh ngan gua. Ni la budaya umno budaya haramjadah menakut-nakut kan orang. Gua jarang guna perkataan haramjadah ni pasal kalau di Johor maksud haramjadah ni memang dah teruk gila beb, tapi gua sebagai rakyat yang setia pada PM gua belajar dari dia la ni, gua kan sopan kahkahkah, mentor gua ajar cam tu gua kena ikut beb. kahkahkah

Gua pada mula nya nak cerita pasal perkosa meroyan kat komtar semalam tapi pasal dah terjumpa member ni gua masukkan sikit cerita gua ngeteh nanti dalam en3 lain gua cerita

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP