Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Tuesday, May 1

Bersih 3.0 gua tak setuju

Mana pergi hati si anjing2 BN ni budak kecil macam ni pun lu bantai pakai air gatal

Ada dua aksi pelik dalam gambar ni, 1.benarkah wanita yang pengsan tu peserta bersih kalau betul ada juga Anjing baik yang berhati mulia tapi kalu wanita tu SB seperti yang dikhabarkan padan muka lu Anjing kena tolong anjin beb. 2. Kenapa anjing yang sedang berdiri tu tergamak memjak gambar tuan dia, apa punya anjing tak hormat langsung tuan yang bagi dia melantak.
Kalau tengok muka boleh tahan gak, kata orang sedang-sedang elok la tu, tapi kalau la minah ni salah seorang yang tembakorang lain dengan senapang yang dia pegang tu, kita nak lebelkan apa ye,

Gua malas nak ambil pot pasal bersih 3.0 sebelum bersih 3.0 gua pun tak de nak tulis apa2 pasal bersih ni, gua muak dengan mainan politik kat Malaysia apapun alasan yang diberi untuk menghalalkan bersih 3.0 diadakan di dataran merdeka gua dari mula tak berape setuju. kenapa gua tak setuju

1.Anjing2 BN dari mula dah menyalak tak membenarkan perhimpunan diadakan didataran.
2.Kenapa beria sangat nak diadakan di dataran kan terang2 saja nak cetuskan provokasi kepada anjing2 BN.
3. Kenapa tak nak mengalah sedikit, buat tempat lain, sedangkan mudarat besar bakal menunggu di dataran.
4.Kan ada tempat lain yang mudarat kecil yang boleh digunakan.
5.Apa kemudahan yang ada cukup sesuai di gunakan didataran ni, atau boleh ke dengan selesa orang yang duk didepan bersih berinteraksi secara langsung dengan penyokong bersih.
6. Adakah barisan pimpinan bersih sengaja memberi umpan kepada Anjing2 Bn untuk menunjukan kezaliman Bn. sedangkan kita tahu anjing2 ni memang begitu lapar untuk membaham mangsa.

Memang anjing2 Bn dari menterinya hingga kepada polis2nya akan berusaha mengagalkan bersih tapi katala kita cuba ikut saranan Anjing2 ni untuk buat di tempat lain dan bersih lebih berjaya menghimpun lebih ramai penyokong siapa yang untung, bersih juga yang untung kan. kenapa tak cuba dulu. Slogan bersih3.0 pun duduk dan bantah kan.

Dengan apa yang telah berlaku sekarang ni gua yakin Anjin2 Bn akan cuba putar belit cerita dan akhirnya matlamat Bersih3.0 hanya akan duduk dilongkang.

- Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi amaran perhimpunan lebih besar berbanding Bersih 3.0 akan diadakan jika kerajaan enggan memenuhi tuntutan agar disediakan persekitaran bagi pilihan raya bebas dan adil.  hah kali ni kalau nak buat juga bersih 4.0 fikirkan la dengan lebih teliti.beri penerangan tentang provokasi yang bakal diterima oleh Anjing2 BN. bersih 3.0 gua tengok berterabur tak macam bersih 2.0 Anjing2 BN da kaji dengan teliti macam mana nak provok peserta tapi kita tetap dok bangang guna tektik lama. Gua dah penat la kena air gatal dengan gas pemedih mata dari tahun 1998 lagi gua dah rasa gua dah muak.



Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP