Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Monday, October 24

Rosmah lagi

Malaysia memerlukan golongan belia yang mapan dalam akademik, kemahiran, sahsiah dan jati diri untuk menyumbang secara positif kepada kecemerlangan dan pengukuhan ekonomi serta masa depan negara, kata isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.
"Untuk tujuan itu, belia perlu melengkapkan diri dengan kemahiran yang diperlukan bagi memudahkan penglibatan mereka dalam usaha membina nusa bangsa selain menghadapi cabaran globalisasi," katanya ketika merasmikan Festival Islam Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIIF) di sini Ahad.Rosmah menarik perhatian bahawa hasrat Malaysia menjadi sebuah negara Islam contoh yang toleran serta progresif memerlukan penyertaan belia sebagai peneraju pembentukan masyarakat Islam yang ampuh, berdaya maju dan berdaya juang.

Lu orang dengar tak apa yang Ostazah ni katakan, jangan nak membantah dengar dengan taat tau tak....
Walaupun minah Ostazah ni...

Baca Alquran pakai tudung nampak jambul.
Berpeluk dengan bukan muhrim.
Cium angin dengan bukan muhrim.
Tiap2 hari tayang rambut gerbang.
Tunjuk isyarat gila pada orang ramai.
Pakai baju sarung nangka.


Lu semua kena dengar, mak andeh PM tu. Ostazah hebat ni contoh terbaik dalam kumpul duit dari kecil menabung la tu. Seorang yang jimat cermat bila belanja, tak caya mana dia guna duit sendiri masa g negara2 arab, masa g negeri yang ada hujung stan2, g australia. Dia guna duit negara bukan duit sendiri kan jimat namanya tu.


Orang lain susah2 nak glamor berhabis duit sendiri, dia ni pulak jimat gila beb, buat permata pintar tak yah guna duit sendiri, minta dengan laki, laki bagi pun bukan duit sendiri duit negara tu, jadi penaung misi kemanusiaan ke somalia pun tak yah guna duit sendiri, semua duit negara, kan jimat namanya tu, guna air dan eletrik cecah ratus ribu pun tak yah guna duit sendiri, peh betul2 jimat beb. sebab tu gua tak heran bila dia boleh beli beg tangan jenama birkin sebab di ni kan penjimat birkin


Bukan senang nak jadi ikon negara islam acuan UMno ni beb lu kena ambil Ostazah ni sebagai contoh baru boleh jadi beb.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP