Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Thursday, August 11

Terbang lagi la duit rakyat



Terbang la burung terbang, terbang la tinggi-tinggi
Terbang duit mas terbang, masuk poket tajudin ramli

terbang la burung terbang, terbang la tinggi-tinggi
terbag la Mas terbang, terbang kepada tony

terbang la burung terbang, terbang la tinggi-tinggi
terbang duit rakyat terbang, terbang selamatkan kroni

terbang la burung terbang, terbang la tinggi-tinggi
terbang duit rakyat terbang, terbang arahan nazri

terbang la burung terbang, terbang la tinggi-tinggi
terbang harta rakyat terbang, terbang mahathir kutty

terbang la burung terbang, terbang la tinggi-tinggi
terbang harta rakyat terbang, kita semua kena kencing lagi.....

Gua rasa terhina betul bila setiap kali rakyat diperbodohkan kan dgn cerita manis, tapi sebenarnya rakyat kena tipu bulat2 dengan puak haramjadah ini:


By Mohd Ariff Sabri Aziz, FMT

The boss of Khazanah Nasional says that the MAS-AirAsia deal is, among other things, “not a bail-out” of MAS.
Well, we have questions for him.
Firstly, why was this deal worked out in the first place? Why AirAsia? Isn’t AirAsia operating at some 40 times its price earning (PE) ratio?
Looking at its numbers and the fundamentals, the high PE could mean that AirAsia stocks are overpriced.
That may mean some boys are cooking up the numbers to set up the market and make killings.
Former prime minister Dr Mahathir Mohamad said MAS “can learn” from AirAsia on ways to cut costs.
Does that mean all those damned exercise carried out by former MAS chief Idris Jala wasn’t enough? Why don’t we learn from Singapore Airlines or Qatar Airlines?
Oh… we want to learn from our home-grown talent will be the likely answer.

kemudian tu kaji pulak artikal ini

(The Malaysian Insider) - The slew of multi-million ringgit suits and counter-suits involving Tan Sri Tajuddin Ramli and government-linked companies (GLCs) has been postponed to September 29 following a controversial directive from Putrajaya for all parties to settle out of court.

Umno lawyer Datuk Hafarizam Harun has declined to discuss the issue although the Putrajaya directive by de facto law minister Datuk Seri Nazri Aziz mentioned that the former will represent all the GLCs.

Apa ke jadahnya Nazri ni boleh suka2 keluarkan arahan bukan ke itu tugas Menteri kewangan, atau ada wayang di sebalik arahan ini.

Read more...

mangkuk pencacai

Dizaman kegemilangan melayu melaka dahulu terdapat 5 sekawan yang begitu setia kepada raja melaka, mereka ini menjadi laksamana yang hanya menurut perintah sehingga la berlakunya pergolakan antara mereka.

Kini setelah berkurun lamanya di Malaysia telah berjaya melahirkan balaci-balaci yang walaupun tidak diperintahkan oleh tuannya dengan semangat mengampu yang cukup menebal da telah menghulurkan tengkok untuk diperkudakan seperti kuda kepang supaya dapat menyelamatkan tuannya yang semakin lemas tengelam dik kegelojohan sendiri.

Gua sebagai rakyat merasa kagum dengan kehebatan tahap mengampu mangkuk2 ini,


ini la pendekar import buangan yang kini menjadi penjilat tegar tuanny

Read more...

umno ni specis apa ye jin ke syaitan

Beberapa hari sudah



Abdul Ghani memasuki perkarangan Pejabat Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk memberi pakaian dalam corak harimau buat Ketua Menteri, Lim Guan Eng serta ADUN Komtar, Ng Wei Aik kerana kecewa dengan kerajaan negeri yang didakwa menganiaya peniaga.

Hari ini




Sejumlah 20 orang mewakili dua pertubuhan bukan kerajaan menunjuk perasaan secara aman di hadapan pagar Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini, Rabu. Tindakan itu bertujuan menyokong pihak Jabatan Agama Islam Selangor yang menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama Petaling Jaya selepas mendapat maklumat orang Islam menghadiri majlis di situ. -foto BERNAMA


Gua ingat la umno ni memang sah suka benda2 kotor dan lucah, benda benda yang biasanya dalam bilik air tu la yang dia orang suka, mari kita lihat artikal ni:

TEMPAT TINGGAL JIN

Makhluk jin lebih mengutamakan untuk tinggal di tempat-tempat yang sunyi dan sepi dari manusia seperti di padang pasir. Ada yang tinggal di tempat-tempat kotor seperti di tempat pembuangan sampah kerana mereka memakan makanan lebihan manusia.

Ada juga mereka yang tinggal bersama manusia iaitu di dalam rumah. Abu Bakar bin Ubaid meriwayatkan: “Pada setiap rumah kaum muslimin ada jin Islam yang tinggal di atapnya, setiap kali makanan diletakkan, maka mereka turun dan makan bersama penghuni rumah.”

Jin juga menjadikan tandas sebagai tempat tinggalnya. Rasullullah s.a.w. telah bersabda: “Sesungguhnya pada tiap-tiap tempat pembuangan kotoran ada didatangi jin, kerana itu bila salah seorang kamu datang ke tandas maka hendaklah ia mengucapkan doa: ” Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadamu dari jin lelaki dan perempuan” (HR. Abu Dawud)

Jin juga sangat suka tinggal di lubang-lubang. Oleh kerana itu dalam sebuah hadis dijelaskan yang maksudnya: “Janganlah kamu kencing dilubang.” (HR. An-Nas’i)

Gua rasa la siapa yng suka sangat hadiahkan org dengan tandas, coli atau seluar kecik ni jenis sama dengan mahluk jin atau dikenali syaitan. Lepas ni gua rasa la saptik tank tak pun lori indah water pulak dia org bagi hadiah mungkin kat Ustaz Azizan pulak kot.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP