Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Thursday, December 15

SiBahlol


 Rakaman Sembang Rakyat mengenai hudud di Kelantan yang dipaparkan di laman video sosial Youtube sejak beberapa hari lalu perlu dihentikan serta-merta kerana jelas ia mempersendakan hukum Allah SWT.
Pengerusi Jawatankuasa Kerja, Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, sekiranya rakaman itu dibiarkan hukum hudud yang terkandung di dalam al-Quran akan menjadi bahan cercaan dan kutukan sedangkan hukuman tersebut adalah ciptaan Allah.
Lebih malang lagi, katanya, pelakon-pelakon dalam rakaman itu adalah di kalangan mereka yang tidak ada ilmu berkaitan hingga menyebabkan isi perbincangan bertentangan dengan syarak.

Kantoi sudah, Ulama umno pun dah bengang dengan Sembang rakyat.

Seperti gua katakan dalam en3 gua sebelum ni Anjing mana yang sedap2 buat drama ni, takkan la sibahlol pelakon babi yang melakonkan watak dalam sembang rakyat tu nak buta2 belakon, kalau tak dibayar maskan babi2 ni sanggup belakon mesti ada sponser. 

Siapa sebenarnya yang sponser segmen ni, tak kan chua soi lek, dia belakon blu boleh la, belakon jadi pak lebai bahlol mana dia tahu, nak cakap maha tet sponser ada lojik juga tapi dia pelakon air mata. tka mungkin la dia. Gua dengar cerita taukeh lembu oppp tailong long lembu yang sponser. ha yang ni lojik sebab takan la tailong yang lbagi duit sampai RM250juta pada toukeh lembu tak dapat apa2 kamsen, bak dailog pilem p romli, tuan penasihat 25%.

Sebelum ni banyak en3 da mengutuk sembang rakyat ni tapi bil ulamak umno sendiri dah mula bercakap pasal kebahlolan pelakon yang cetek ilmu agama ni, gua nak kata apa lagi. Cuma gua agak kesian je la kat family pelakon ni bagi makan anak bini, mak bapak, atau siapa sahaja duit hasil menhina agama sendiri. 

Read more...

3 mahluk yang bakal memkuburkan UMNO

Dua mahluk yang bakal memberi sumbangan yang begitu besar berkuburnya UMNO

Siapa yang tak kenal dengan dua mahluk jantan betina ni yang penuh dengan kontrovasi, seorang kaki putar alam yang secara sinis tanpa rasa bersalah mempermainkan hukum Islam dan berjaya membina empayar kekayaan kepada kroninya, walaupun ada sekor dua yang kantoi seperti Tajudin Ramli.

Seekor lagi betina yang penuh dengan kontrvesi, bebelanja mewah dan terdapat video dalam you tube menuduhnya berpuaka, dan terkenal dengan perangai godmother.

Terbaru masuk pula dalam rangking adalah bini taukeh lembu NFC (National Family Cow) yang menafikan sekeras2nya beliau terlibat dan tak ada kena mengena dengan suaminya. Lu cuba bayangkan duduk satu rumah, tidur satu bilik, katil sama, cadar sama, tilam sama......... sama boleh mengelak kata tiada kaitan dengan dia, pelik memang pelik

Read more...

Kubur BN

Kesatuan Pekerja-pekerja Felda (KPF) akan bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berhubung isu cuti Pengarah Besar Felda, Datuk Zulkifli Wahab.

Setiausaha agungnya Dr Faudzuli Jaafar berkata, pihaknya sedih dengan arahan bercuti selama sembilan bulan itu kerana Zulkifli mempunyai rekod perkhidmatan yang cemerlang.

Kenapa Datuk Zul ni kena rehatkan, ????? besar tu persoalan, apa dosa datuk zul ni,?? oppss Datuk zul yang gua maksudkan ni bukan Datuk Zul kambing pencacai najis umno, jadi lu semua jangan salah faham. betapa besarnya perbezaan zul kambing dengan zul felda, wokay.

Selama ni memang kita dah dengar pun pasal pergolakan dalam felda, sebahagian kutu yang menyokong pengerusi Felda kaki rasuah dan sebahagian manusia beakal yang tak nak felda jahanam. Gua tak heran pun boleh ujud pergolakan dalam Felda ni, bila pengerusi rasuah dilantik je jadi pengerusi memang da agak da felda bakal lingkup.

Lu cuba bayangkan penyamun diberi kuasa menjaga lubuk duit, mana tak berpinar biji mata, mahu jadi macam filem P romli, ini aku punya! itu aku punya, yang itu pun aku punya.

Balik pada cerita gua tadi kenapa datuk zul kena rehatkan, gua sendiri pun tak tahu, dari kabar angin pus pus sebab datuk zul ni cuba sabotaj penyenaraian Felda, mana boleh beb, Isa dah bercita2 besar lu pulak nak kantoikan. tapi tu kabar angin.

Cuma yang heran ni sejak Isa jadi pengerusi, felda berpecah belah, tapi bagus la sekurang2nya orang Felda da mula buka mata. Orang Felda da mula sedar tipu daya dan putar alam BN, Gua amat yakin felda akan jadi kubur BN bukan kubu lagi

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP