Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Thursday, October 13

Jawapan bagi Zul kulim

Sebaliknya teguran yang dibuat oleh Tuanku Raja-Raja biasanya diterima dengan lapang dada sebagai bimbingan yang sangat berharga, kerana kita semua tahu Tuanku Raja-Raja hanya meletakkan kepentingan negeri dasn rakyat dibawah naungan Tuanku. Pada teman, Tuanku Sultan Sharafudin hanya meneruskan satu warisan pemerintahan yang adil lagi berhemah yang menjadi tradisi Raja-Raja Melayu. -Zulkulim


Lihat la manusia munafik yang berselindung dengan kopiah putih ni, kaki bodek ni gua tengok saban hari emakin celaru pemikiran nya, bila masanya puak penderhaka seperti umno ni selalu taat pada perintah sultan dengan lapang dada, siapa yang maki sultan binatang di Terangganu, siapa yang menolak sultan hingga terpinggir dan hanya menjadi lambag sahaja pada tahun 1983. Kenapa mamat ni begitu membodek sehingga lupa pada maki hamun yang dikeluarkannya dulu. munafik sungguh lu.



Kalau tak ada parti yang mahu menerima beliau, buatlah parti sendiri. Parti tupperware pun takpe. Nanti dalam PRU 13, masuklah bertanding sebagai calon. Kalau takde sangat tempat, teman persilakan Aziz Bari bertanding di Parlimen Kulim Bandar Baharu, atau mana-mana kawasan Parlimen yang beliau mahu. Bertandinglah mewakili parti apa yang dia nak, ataupun atas lambang apa juga dia pilih.

Janganlah cari makan di Universiti Islam yang dibiaya oleh Kerajaan Persekutuan. Janganlah berselindung dibalik jubah professor di UIA sambil syok menembak sembrono orang lain. For once, be man enough to face the people, the voters!


Lihat la bertapa dangkalnya pemikiran yang ada pada mamat ni, si munafik ni bercakap seperti menghentam diri sendiri. Gua balikkan kata2 dia, kalau tak de parti mahu menerima beliau, pas da tendang, kemudian PKR pun tendang buatla parti sendiri, parti munafik pun takpe.

Jangan cari makan di parlimen yang dibayai oleh kerajan persekutuan, jangan berselindung dibalik kopih putih lu sambil membodek umprono. For once, be man enough to face the voters, jangan pecah amanah, pengundi bagi lu kemenangan bukan untuk lu mentakedarah duit elaun wakil rakyat dan kemudianya bercakap hanya untuk mebodek tuan lu, amanah rakyat supaya lu menjadi wakil kepada rakyat lu pijak2 dek kerana kerakusan lu dan dendam kesumat lu, ingat kalau lu masih ada iman dan malu. jadi lah manusia bermaruah, tunaikan amanah, lu menang atas tiket PKR jadi bercakap la atas inpirasi pengundi lu bukan atas inspirasi umprono.

Kalau lu nak sangat bercakap bagi pihak diri lu bukan suara pengundi lu, selepas ini bertanding la atas tiket lu sendiri, bukan jadi bacul mengadaikan amanah pengundi dan melalak bagi pihak umprono.

Pada gua la adalah lebih hina jadi manusia bacul yang mengadaikan amanah pengundi dari pandy kutty.

1 comments:

Anonymous,  October 13, 2011 at 1:22 AM  

Manusia ke atau jembalang dia ni? Meluat betul aku tengok muka dia. Haram jadah betui..!!

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP