Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Sunday, January 15

la lagu retro umno ni lagi.....

Seramai 102 ahli Pas Kampung Kerdas Gombak bertindak keluar parti dan menyertai UMNO selepas tidak berpuas hati dengan kepimpinan Pas.
Kumpulan itu yang diwakili Mohd Jais Ismail menyerahkan borang untuk menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin dalam satu majlis di sini semalam.
Jais berkata, selain tidak berpuas hati dengan kepimpinan Pas, keputusan mereka untuk meninggalkan parti itu juga kerana kecewa dengan tindakan parti yang memecat Exco kerajaan negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamad Ali daripada parti tersebut.

Perrhhh setiap hari gua tengok beratus2 orang keluar pas masuk umno, habisla pas tinggal Bro Mat sabu je la nanti, kah kah kah kah.

Lagu retro ni memang selalu diulang oleh umno terutama bila dekat pilihanraya. macam lagu raya la katakan. Apa kata kita layan je lagu ni, masa pilihanraya 2008 dulu pun lagu retro ni diputarkan beribu2 la orang pas keluar masuk umno. tapi heran juga bila keputusan keluar hampir tersungkur lak umno. Gua ingat la pas ada ilmu ghaib boleh tukar kertas undi. Lu kena menuntut ilmu ni juga bro Isa, bro hanz, sis yong, mana tahu boleh tukar kertas jadi duit ke, boleh gua tumpang sekaki. kah kah kah.

Cuma gua agak heran la kenapa tak de pulak cerita ahli Dap keluar parti, seingat gua ada la sekali tu ada lagu retro tentang Dap ni tu pun dah lama. Kat johor ni lagi ramai orang pas keluar masuk umno, berjuta2 tu sebab umno, boleh menang mudah je kat Johor.

Tadi tu cerita gua berangan je, sebenarnya gua dan semua orang dah cukup masak dengan kencing umno ni. Lu cerita pada gua mana ada orang cerdik kemudian mahu jadi bangang. macam tu juga la bila orang umno keluar masuk pas bermakna diorang dah mula cerdik, nampak bahawa bukan umno je boleh perintah, diorang dah mula nampak putar belit umno, diorang dah nampak umno ni tempat berkumpulnya kaki sapu, kaki rasuah, dan segala macam kaki lagi la.Takan la kutu ni begitu bangang nak masuk lubang najis macam tu selepas keluar dari tong najis umno ni. Kalau benar la itu yang berlaku gua rasa orang Malaysia boleh masuk dalam senarai 7 keajaiban dunia.Yang ke 8 kot....

Macammana pun gua tetap kesian kat umno lagu retro sumbang tu la yang diorang duk putar selalu, kesian kerana dah tak de idea baru




Read more...

Kalau la rakyat Malaysia bijak


Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan bahawa Barisan Nasional (BN) tidak akan sesekali hilang fokus dalam menabur bakti kepada rakyat walaupun pembangkang sedaya upaya memburuk-burukkan kerajaan termasuk sanggup mempolitikkan badan kehakiman.


Gua setuju bebenor dengan kata2 Najib ni, BN tidak akan sesekali hilang fokus menabur bakti umpama petani beri jagung kepada ayamnya, bila ayam2 sudah gemuk, apa lagi tibai la, isi perut sendiri, bagi rakyat jagung bagi diri sendiri daging kaw2 punya rembat.

Lu semua tengok la dua tiga hari ni dan pada hari yang bakal mendatang gua tengok, bukan main sedaqp je dia tabur duit sebelumnya kat selangor lepas tu kat perak, gila babi punya banyak beb dia tabur pancing undi, rakyat pulak yang mana akal pendek sikit apa lagi angguk2 geleng2 ikut irama umno. punya la seronok minum kencing umno.

Gua nak tanya la, kalau betul la umno ni perihatin kepada nasib rakyat kenapa bila dah dekat sangat dengan pilihanraya baru nak tunjuk umno murah hati bagi itu ini, apa sebelum ni nasib rakyat tak perlu kemudahan ke atau lantak le orang malaysia bukan cerdik sangat, bagi sikit gula2 dekat pilihanraya. semua boleh sattle, pangkah terus BN.


Kalau lu orang boleh tengok la kenapa umno ni beria2 nak bagi macam2 bila dah dekat pilihanraya, jawapan yang ada dalam kepala gua, sebab umno sekarang ni betul2 dah nazak jadi terpaksa la minta oksigen dari rakyat.

Gua harap la rakyat malaysia sekarang ni bertambah cerdik, kalau umno pandai main wayang lu semua kena pandai main wayang juga, buat muka kesian, bila umno bagi puji lebih2 sikit, mudah2han boleh dapat lebih lagi, bila depan pemimpin umno pandai2 bodek, untung sabut timbul, dapat la dewan baru, jalan tar baru, bekalan air baru, surau baru, masjid baru, balairaya baru atau macam2 lagi la. Tapi bila sampai je hari mengundi jangan lupa pangkah pakatan. 

Apa nak takut beb, selama ni bila diorang rembat kaw2 punya, kita semua duk tenganga, sekarang ni la masa kita beb. Jangan risau beb umno sekarang betul2 tengah nazak beb apa lu mintak mesti diorang bagi punya. Tapi kalau lu orang boleh percaya tektik kitar semula umno bila dekat pilihanraya. sebelum ni kan tektik sama diorang guna, takan kita asik nak nanga je beb, untuk lembu je diorang boleh sakau 250juta, tu belu lagi komesen kapal selam, dan macam2 lagi. nak senaraikan panjang pulak nanti.

Kepada warga Felda lu jangan harap la nak jadi jutawan segera bila felda listing nanti, yang bakal kaya lu tengok la nanti, cukong2 lahap kat atas sana beb, paling banyak pun gua ingat lu semua dapat 5 hingga 10 lot saham (1000unit 1lot)tu pun tak sampai 50ribu beb nilanya, kejap je habis beb.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP