Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Thursday, October 27

La mengelak lagi Muhyiddin

Kerajaan negeri yang dikuasai pakatan pembangkang PKR, Pas dan DAP juga perlu menjawab beberapa teguran dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010 kerana laporan itu mencakupi prestasi semua kementerian, agensi dan kerajaan negeri seluruh negara, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Apa hal mamat ni meroyan ni yang perlu menjawab bukan pembangkang  beb. kerajaaan pusat yang perlu jawab banyak persoalan dalam laporan ketua audit negara. berapa banyak pembaziran yang dilakukan jabatan dan agensi kerajaan lihat sini.

Rata2 laporan audit ini menunjukan kegagalan kementerian atau agensi dalam melaksanakan tender, hampir semua kementerian menhadapi masalah yang serupa, jadi kesimpulannya bila melibatkan duit yang dibelanjakan kerajaan mesti ada masalah, ketirisan, tak ikut sepesifikasi tapi bayar penuh, pengagihan tender dan perbelajaan tak munasabah. jadi kenapa lu tak sibuk jawab sebelum suruh orang lain jawab.

Lu ingat duit rakyat tu duit senang2 je pungut tepi jalan, pas tu boleh punahkan sesuka hati, mana tanggunjawab kerajaan, atau memang da jadi budaya bagi kerajaan untuk mengalih perhatian rakyat dengan menuding jari kepada orang lain, sedangkan kain yang dipakai kerjaan belubang sana sini.

Hello.... beb, jangan lu fikir dengan mengelak dari menjelaskan kepada rakyat duit yang dibazirkan tu lu akan selamat selamanya, jangan sampai di yamulmasyar nanti seluruh rakyat Malaysia menuntut. mana lu nak lari beb.

Hari ni lu boleh mengelak menepis dan menutup kelemahan kerajaan tapi bila sampai disana, apa lu boleh buat beb,

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP