Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Wednesday, December 21

khaaak tuiii la najib

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau telah mengabdikan diri bagi melakukan yang terbaik untuk rakyat semenjak dua tahun setengah memegang jawatan Perdana Menteri.

"Tidak kiralah apa yang telah diperkatakan oleh sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawab mengenai saya, keluarga saya, atau pentadbiran saya, namun apa yang pasti saya telah berusaha untuk memastikan bahawa setiap keputusan yang saya ambil sebagai Perdana Menteri adalah yang terbaik mungkin.

Pi la, kepala bana la lu abdikan diri kepada rakyat, jadi kan rakyat semakin sesak, susah cari makan, gua nak je maki dengan kata2 lu.

sekarang ni gua agk sibuk jadi gua malas nak tulis banyak2, kepala guaa pun tengah serabut, mana nak fikir bonus pekerja, gaji lagi tapi macam biasa boleh sattle punya insyallah. Gua berapa hari ni konon nak rehat sekejap dari cerita politik tapi bila baca artikal atas tu gua tak leh tahan nk juga tulis sikit, bengang gila beb.

Dah tak de idea lain mamat sekor ni terpaksa mengampu diri sendir, supaya nampak bagus, pegi la sikit pun gua tak percaya, macam kata arman dol, khaak tuiiii!!!!!

Read more...

Rakyat didahulukan

Kilang nadir bumi Lynas Corporation LTD di Gebeng, Pahang adalah selamat dan tidak berbahaya sekiranya syarikat itu mematuhi langkah keselamatan dicadangkan Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) berhubung projek itu, demikian menurut dua badan profesional Malaysia.

Akademi Sains Malaysia (ASM) dan Majlis Profesor Negara (NPC) dalam kenyataan bersama mengenai projek itu berkata kilang itu perlu mematuhi prosedur pengurusan sisa buangan yang ketat untuk memastikan keselamatan pekerja, orang awam dan alam sekitar.

Laporan setebal 63 muka surat yang dikeluarkan di sini hari ini berkata pemprosesan nadir bumi akan menghasilkan hasil sampingan yang mempunyai risiko radioaktif yang rendah, bagaimanapun risiko itu boleh diurus dan terdapat teknologi yang boleh memastikan sisa buangan tersebut tidak berbahaya dan selamat.

Ni yang kata tak de kerja cari kerja, tak de nahas cari nahas, cuba lu baca apa yang gua bold kan tu. perkataan sekiranya tu yang gua tak gemar tu, kalau ikut ayat tu bermakna tak pasti la selamat.

Kalau gua guna perkataan sama, sekiranya pekerja tak mahir, sekiranya terlupa, sekiranya berlaku kebocoran, sekiranya berlaku kerosakan, sekiranya memang sengaja kurangkan ciri keselamatan. siapa yang bakal menanggung resiko beb. Lu orang sedap2 tidur atas duit untung rakyat yang merana. tak gila namanya tu.

Dari awal banyak bantahan da dibuat, tapi kerajaan pekak kan telinga je, kerajaan macam ni ke lu semua nak. mana laungan rakyat didahulukan, weiii sekawan gajah pun tahun nak protect group dia ni manusia beb. Tak siapa marah lu nak kaya tapi kalau dah melibatkan nyawa rakyat tu bukan main2 beb, tu kerja gila.

Read more...

Pas nak masuk kubur ke?

Kalau la maha raja lawak tu lawak bila gua tengok video ni gua guling2 gelak, tahniah kepada pembuat video ni.lawak gila beb.



Dalam gelak2 gila gua tak boleh tahan bila baca artikal ni memang cibai, pailang2 dalam Pas da gila sibuk berentap kat media, macam gua cakap sebelum ni. woiii apahal ni beb, gua sebelum ni pernah buat en3 tentang perkara ni. Mana perginya presiden Pas ni, Hj hadi masih tidur ke, memang patut la Aduka taruna nak langgar, Hj hadi, woiii bangun la.

Apa cerita adik beradik ni tak habis2 nak berentap ni, bila nak panggil duk satu meja, gua dah naik menyampah, apa ni beb. Si Hasan pulak tak boleh ke tutup mulut busuk mulut lu bila menguap pasal dalam kelambu. jangan jadi manusia cibai beb.

Yang cikgu Pa, mahfuz dan dr osman pulak apa hal kecoh2 ni beb, hilang respek gua. Ni la kata orang marahkan nyamuk kelambu dibakar. Hj Hadi pulak senyap sepi je, cepat sattlekan kutu2 ni, buat malu je, gaduh adik beradik satu Malaya dah tahu. Apa da membusung baru nak bertindak ke beb.

Kalau semua nak jadi hero tapi spender terkoyak apa barang, wooiiii umno tengah bergelek dangdut meraikan perangai orang2 tua tak sedar diri. Apa lu orang tak sedar ke lu sedang gali kubur untuk PAS.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP