Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Tuesday, July 31

lelong umno kena lelong

Apakah kerajaan negeri Terengganu terlelong ekoran tanah yang dicagarkan kerajaan negeri kepada sebuah bank dilelong baru-baru ini?

Inilah persoalan yang dbangkitkan oleh Adun Batu Burok, Dr Syed Azman Syed Ahmad (gambar) dalam satu tulisannya.

Inilah yang berlaku kepada tanah milik Lembaga Tabung Amanah Warisan Negeri Terengganu (LTAWNT) seluas kira-kira 15 hektar yang terletak di Mukim Kerteh yang terpaksa di lelong. 

Tanah yang menjadi milik kerajaan negeri ini telah digadaikan kepada bank pada tahun 1997 bagi membangunkan satu projek 432 lot perumahan bercampur yang dikenali sebagai ‘Bandar Baru Kerteh Jaya’.

"Amat memalukan! Akibat kegagalan membayar pinjaman, Hong Leong Bank telah melelong  tanah milik kerajaan negeri ini melalui satu lelongan awam yang telah diadakan pada 18 Julai, 2012," tulis beliau.




Ini satu lagi lawak boleh pecah perut beb, dapat duit royaliti pun tak mampu bayar hutang bank kalau banyak tak pe jugak ni harga rezab RM 5.594 juta je beb. 

besar kemaluan beb, mana menteri besar yang katanya negeri lebih kaya dari jirannya kelantan, Semua kerajaan pusat tanggung tapi sampai kena lelong ni apahal beb, malu besar beb.

Nampak sangat tak pandai tadbir negeri beb, memang haramjadah gua cakap lu. Kita ambil cerita mudah je la, kerajaan terenganu ni diperintah oleh umno, jadi siapa yang kena lelong? jawapan mudah umno kena lelong. Dah macam cerita cyprus je beb. tanah sebesar tu je harganya kena lelong, lagi la negeri silap aribulan kena lelong jugak selagi umno berkuasa.

Read more...

Monday, July 30

lompat si katak lompat


Sebeluam mesej itu, Anwar, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR) memetik kata-kata pemimpin yang baru keluar parti semalam, "YB Wilfred Bumburing di Tuaran: kita akan catat perubahan, sokong reformasi dan PR. Tsunami politik gelombang di Sabah."
Kelmarin, Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Lajim Ukin mengumumkan keputusan meletakkan jawatan parti, beberapa hari selepas mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Kelantan.
Berdasarkan kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak lewat kelmarin, beliau akan memutuskan kedudukan Lajim hari ini. Berdasarkan kenyataan Lajim sendiri dan pengalaman-pengalaman lalu, Lajim sudah pasti tidak akan berada dalam Umno, BN dan jawatan kerajaan sama sekali.

Gua melihat senario keluar masuk parti di sabah ni dah macam trend, sekajap BN kejap keluar, kejap masuk BN, jadi orang sabah boleh dikatakan pandai mengambil kesempatan dalam berpolitik, Umno yang selama ni nak menyelamatkan fix deposit diorang kat sabah menubuhkan umno sabah hanya disebabkan takut kehilangan wakil rakyat lompat parti.
Kali nni gua melihat ada dua kemungkinan kenapa lompat parti di Sabah ni berlaku, kita lihat dari sudut positif dulu, sebabnya pemimpin kat sabah ni dah muak dengan janji Bn dalam membela nasib orang sabah, isu kad pengenalan, isu pendatang tanpa izin, isu kemiskinan, dan isu pembangunan disabah merupakan isu utama. atas kegagalan BN menanangi isu2 ni orang sabah jadi meluat dengan bn dan cabut lari dari BN. Ini cukup bagus untuk pakatan bertapak di Sabah.

Tapi gua melihat isu lompat parti ni dari sudut yang nagetif dan gua percaya banyak nagetif dari positifnya, kenapa baru sekarang nak lompat parti persoalan utama, kenapa dekat sangat pru baru ini semua berlaku.
persoalan kedua boleh ke dipercayai sepenuhnya kutu2 yang lompat parti ni atau memang sudah ada perancangan tertentu dari diorang untuk pru yang bakal hadir tidak lama lagi.
persoalan ketiga, kesetiaan diorang ni boleh dipercayai ke, jangan jadi kes ibrahim ali, zharin, zul kulim atau rakan sewaktu dengannya. bagi gua diorang ni boleh didengar tapi langsung tak boleh percaya.
Sejarah membuktikan upacara lompat parti ni bukan benda baru dalam sabah, dah lama da mainan politik dayus ni dibuat di Sabah, orang pakatan boleh bergumbira tapi jaga2 jangan ada yang menangis nanti.
keempat mana nak letak muka2 lama yang dah selam ni berjuang untuk pakatan nak dipinggirkan dengan memasukan muka baru ni atau beri peluang kepada muka lama bertanding dan muka2 baru ni diberi peluang untuk menunjukan kesetiaan dahulu baru bagi ruang untuk diorang.

Secara perbadi gua memang tak percaya pada kutu2 lompat ni, merbahaya beb, jangan main mercun nanti ada yang terbakar........

Read more...

Sunday, July 29

Karpal apa hal lu

DAP tetap menentang pelaksanaan hukum hudud di negara ini walaupun mengakui Islam sebagai agama rasmi Malaysia.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata kenyataan itu adalah jelas dan tidak pernah berubah kerana perundangan Islam tidak akan dilaksanakan sama sekali.

“Apa yang saya cakap ini adalah pendirian DAP, bukan pandangan peribadi saya. Sebagai Pengerusi DAP, saya bertindak sebagai jurucakap parti dan apa yang dikatakan oleh saya adalah kenyataan rasmi parti,” katanya kepada media semalam.

Menurutnya, beliau tidak menghiraukan pendapat Penasihat DAP, Lim Kit Siang atau Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengenai  pelaksanaan hudud ketika bertemu dengan pemimpin Pas sebelum ini.

“DAP sama sekali tidak akan bersetuju dengan pelaksanaan hukum itu di negara ini.

“Saya tidak kisah apa yang Kit Siang dan Guan Eng cakap mengenai hukum hudud sewaktu bertemu pemimpin Pas,. Tetapi bagi saya ia tetap tidak boleh dilaksanakan di negara ini,” katany


Kafir lakhanant ni bila buka mulut mesti menyusahkan Pakatan, bila la nak kojol si Kapal sink ni, asik nak menyusahkan orang je, Kalau setakat jadi Pengerusi Dap je jangan banyak mulut la sink, Lu tak mewakili seluruh suara Dap pun. Jadi jangan nak belagak ye sink.


Yang mempunyai kuasa dalam Dap adalah setiusaha Agongnya, dah setiausaha agongnya cakap lain mamat ni pulak cerita lain. Dap pulak bangang apahal nak kekalkan orang yang menyusahkan parti ni hidup dalam parti, kasi bungkus je. Dulu timbalan presiden boleh pulak lu orang halau dari parti. Sekarang si kafir tua ni apasal lu kekalkan.


HELO Sink lu jangan nak menyebok dengan Tuntutan Islam, Orang Islam pun tak masuk campur urusan agama lu, so SHUT UP! jaga mulut sikit jangan jadi longkang.


Sekarang bukan zaman nak pancing undi lu kena keluarkan cakap2 manis nak mengembirakan hati beberape kerat penyokong lu, yang utama rakyat nak kerajaan telus, tak rasuah, ada intragriti, ada maruah, tak membebankan rakyat, tak sapu harta rakyat.


Panas beb gua dengan mamat sink ni, meroyan tak tentu pasal. Kalau betul nak jadi hero kepada penentang hudud gi sana join mca takpun umno.

Read more...

Saturday, July 28

umno perah darah rakyat

Janji pembangkang mahu merombak Dasar Automotif Negara sekaligus mahu menurunkan harga kereta jika dapat menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang dilihat sebagai tidak rasional.
   
Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Tajuddin Abdul Rahman berkata cadangan itu tidak rasional kerana dalam sekilas pandang kelihatan menarik, namun untuk jangka panjang akan memberi kesan negatif kepada ekonomi negara dan kehidupan rakyat.
   
"Pembangkang ni, saya tengok, dengan mudahnya nak turunkan harga itu dan ini, sampai rugi. Sedangkan syarikat-syarikat kereta inilah yang membayar cukai kepada kerajaan, yang sekaligus kembali semula kepada rakyat dalam bentuk pelbagai faedah untuk rakyat," katanya kepada Bernama di sini hari ini.





Ni kata-kata lembu ke tenuk ni, apa barang beb, apa kesan negetif nya kepada negara dan kehidupan rakyat.Alasan dangkal yang diberi nanti syarikat kereta bayar cukai sikit kepada kerajaan, dan kerajaan tak dapat cari makan dari cukai kereta, beguling2 gua gelak beb.


Kalau macam tu sah la kerajaan sengaja nak cekik darah rakyat supaya membayar harga tinggi untuk kenderaan. konon bagi tujuan pembangunan, siapa yang lu nak spin otaknya ni beb.


Mana selogan rakyat didahulukan yang lu n Najib bangkan ni beb. ini bukan rakyat didahulukan, ni rakyat dahulukan duit, kerjaan sapu, apa rakyat ni hamba abdi yang perlu bekerja untuk kerajaan je ke, kemudian hasil titik peluh diorang diperas untuk cukai kepada kerajaan, macam tu maksud lu, dah la tarif Tnb, tarif Air, kos keperluan barangan makanan lu naikkan ni apa semua ni beb.


Rakyat gua rasa tiada masalah nak bayar cukai tapi, kalau cukai tu pulak digunakan dengan berhemah tak pe, ni sana sini berlaku ketirisan, mengayakan kroni, sampai duit lembu pun nak songlap apa barang beb, Sampai bila rakyat boleh bersabar dengan kerajaan korup macam ni.

Read more...

Friday, July 27

lebal islam ke lebal ayam

 Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perjuangan Barisan Nasional (BN) berada di landasan yang betul walaupun perikatan itu tidak menggunakan label Islam. 

Perdana Menteri berkata segala program transformasi yang dilaksanakan oleh kerajaan BN untuk rakyat adalah berlandaskan 'maqasid syariah'. 

"Apa yang kita lakukan adalah berpandukan kepada kehendak Islam seperti yang tertera dalam maqasid syariah. Maqasid syariah itulah panduan induk kita," katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa di Kediaman Menteri Besar di sini, hari ini. 

Turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan pemimpin parti komponen BN. 

simbolik beb bn hancur dibelah laki bini, perkataan arab yang umno baru jumpa beb maqasid syariah beb. Cantik jambul kak mah.

Yang belakang najib tu tak tepung tawar ke beb. Gua tertarik beb kata-kata najib
"perjuangan Barisan Nasional (BN) berada di landasan yang betul walaupun perikatan itu tidak menggunakan label Islam."


Tak mengunakan label islam boleh mamat ni kata di landasan yang betul, landasan apa yang diguna landasan keretapi ke, landasan jet peribadi. Apa lagi lebal yang betul selain label islam, lebel cap ayam agaknya.

Read more...

Thursday, July 26

Mimpi BN


Barisan Nasional (BN) dilihat mempunyai peluang yang cerah untuk memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 termasuk menawan semula Selangor dan Kedah yang dikuasai pembangkang.
Pengerusi Pusat Kajian Sosial, Pembangunan dan Persekitaran Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Fuad Mohd. Jali berkata, kesimpulan itu dibuat menerusi hasil kajian terhadap 1,400 responden di sekitar Kedah dan Selangor pada Mac dan April lalu.
Menurut beliau, pengundi di Selangor lebih memihak kepada BN manakala sokongan pengundi di Kedah terbahagi sama rata antara BN dan pembangkang.
''Secara keseluruhannya, sebanyak 69.6 peratus responden menyatakan BN akan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan 37.5 peratus yakin BN akan memperoleh majoriti dua pertiga dan 32.1 peratus berpandangan BN mendapat majoriti mudah.
''Di peringkat Parlimen pula, 57 peratus responden menyatakan akan memilih BN dan 54.1 peratus responden memilih BN di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN)," ujarnya.



"Yahoo!yahoo Bn akan menang PR akan tersungkur sekali lagi" Jerit Pak pandir belari ke sekeliling kampung ada peluang merembat harta rakyat lagi sambungnya. Gembira sungguh Pak pandir dengan perkhabaran BN akan menang, teruja sungguh.

Pak Pandir siap dengan songkok sejengkal bersamping umno, berkeris telanjang bersemangat untuk berjumpa Yb, mahu disalam Yb dengan ciuman ditanggan, Mahu diampu lagi sekali Yb dengan harapan rumah yang usang didiami tanpa kemudahan asas dihujung kampung akan di baiki oleh YB.

Dengan terkocoh2 Pak Pandir berlari, tanpa melihat kebawah, tiba-tiba Pak Pandir terlangar tunggul kayu tegolek terlentang jatuhnya, la rupanya Pak pandir bermimpi jatuh pula dari katil, malu sendiri.

Moral of the story jangan mimpi la BN menang lagi rakyat dah cerdik beb.

Read more...

Wednesday, July 25

Jaga norin je beb

Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin menyifatkan perbezaan pendirian antara PAS dan DAP dalam pakatan pembangkang memberi mesej ketidakmampuan mereka mentadbir negara sekiranya mendapat peluang itu. 

Beliau berkata perkara asas seperti soal perlembagaan, yang sepatutnya tidak menjadi masalah, dilihat masih menjadi isu kepada kedua-dua parti. 


Ini lawak ngeri ke apa ni, seorang yang langsung tidak diberi kepercayaan sebagai menteri, walaupun menang jawatan penting dalam parti mengatakan Pakatan tak mampu memerintah, kahkahkah


Weeiii cermin diri sendiri beb, bos lu sendiri pun tak percaya dengan lu lagi mahu cerita lebat beb, masa bapak metua lu jadi Pm pun dia tak bagi kepercayaan kepada lu jadi menteri, sekarang cerita pada gua nak percaya ke tidak cakap lu.


Tu la suruh jaga norin je lu sibuk nak jaga harta negara tak pasal2 kantoi beb. 


Dah la buang masa je lu melalak sana sini, Najib n Rosmah tak percaya lu. titik. hahaha.


Tonjol kan lah diri lu macam mana pun, ya ampuuun najib tak nak.

Read more...

Tuesday, July 24

haramjadah punya umno


Kerajaan Negeri Selangor tidak terkejut apabila Kerajaan Pusat mengambil pendirian tidak membenarkan pihaknya mengambil alih Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dan kini bersedia untuk mengadakan "referendum."
Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Negeri, Dr Xavier Jayakumar berkata, pihaknya kesal apabila Kerajaan Pusat lebih optimistik menyerahkan pengurusan kepada Syabas daripada beri kepada Kerajaan Negeri.
“Kerajaan Negeri Selangor bersedia untuk mengadakan referendum rakyat, di mana rakyat boleh mengundi dan memberi pendapat sama ada menerima atau tidak usaha Kerajaan Negeri untuk mengambil alih Syabas,” katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan lawatan ke Loji Rawatan Air Sungai Semenyih, Presint 19 di sini, hari ini.

Kalau hati da busuk tu mamng patut la mahathir kata umno dah busuk sampai ke usus, kepentingan rakyat lu sanggup ketepikan asal lu hati puas, gila betul la pemimpin umno ni, memang sah nak gali kubur kat selangor diorang ni, apa yang diorang dendam sangat dengan rakyat selangor pun gua tak faham.
sah memang haramjadah umno ni

Read more...

Monday, July 23

Bukti umno tu penyamun

Gua suka nak refreshkan balik memori orang umno, Pada 4 Februari 1988 Umno telah mati dan diistyharkan sebagai pertubuhan tidak sah oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur . Keputusan dibuat oleh Hakim Datuk Harun Hashim.  UMNO itu sebenarnya halal sehingga pemilihan 1984 sahaja. UMNO yang ada sekarang ialah UMNO BARU. Jadi jangan pulak nak bebangga dengan umno baru ni ye.



UMNO BARU
Diasaskan oleh Mantan Perdana Menteri Keempat iaitu Tun Dr. Mahathir bin Mohamad pada 13 Februari 1988 selepas UMNO asal yang ditubuhkan pada 1946 telah diharamkan pendaftarannya oleh mahkamah. UMNO ini secara rasminya dikenali sebagai UMNO (BARU) yang menggunakan semula semua hak-hak UMNO yang diharamkan termasuk lambang, perlembagaan (dengan pindaan),cogankata, lagu, bendera dan yang paling penting harta atau aset UMNO berjumlah lebih satu billion.(fakta yang pelik ialah bagaimana Pendaftar Pertubuhan boleh membenarkan UMNO (Baru) menggunakan Perlembagaan UMNO, lambang UMNO, lencana UMNO dan bendera UMNO sedangkan UMNO telah pun DIHARAMKAN oleh Mahkamah Tinggi Malaysia pada 4 Februari 1988). Sah kan umno sekarang ni sebagai perompak yang merompak segala-galanya dari umno lama, walaupun tidak mendapat restu dari bekas ahli umno lama. Memang dasar penyamun, jadi la harta umno lama sebagai harta umno baru.



Tun Hussein Onn dan Tengku Abd Rahman cuba mempertahankan harta umno dari dirompak  Mahathir




Tengok sendiri la keputusan mahkamah pun diorang langgar beb

Begitulah sehingga hari ini. Anak-anak muda yang buta sejarah begitu mudah mempercayai UMNO yang ada pada hari inilah yang begitu berjasa kepada negara. Walhal pemimpin UMNO yang asal sebenarnya puas dicemuh oleh Dr Mahathir dan sekutunya pada masa itu. Rujuklah sejarah. Sejarah tidak pernah berbohong.
Jadi gua nak bagi tahu sikit jangan marah kalau gua kata ahli umno sebenarnya penyamun kerana mengangotai parti penyamun. Kepada anak muda yang duduk dalam parti penyamun ni tak terasa bersalah ke lepas merompak harta orang kemudia mengaku harta sendiri.


Satu lagi mana ada satu pertubuhan penyamun yang akan mempertahankan Islam atau melayu. Toksah nak gebang lebih beb. Penyamun tetap penyamun.





Read more...

maksiat salah siapa



KETIKA ini masyarakat begitu prihatin terhadap isu mat rempit sehingga polis mengesyorkan istilah itu ditukar kepada samseng jalanan dan mereka yang didapati bersalah dikenakan hukuman lebih keras termasuk penjara mandatori.

“Ia merupakan satu gejala sosial remaja di Malaysia sekarang. Minah rempit pula boleh jadi seorang pelumba perempuan, atau teman wanita mat rempit.

“Betul,” kata seorang ustaz dalam kelas pengajian mingguannya di masjid berhampiran kediaman penulis baru-baru ini, “masalah mat rempit perlu ditangani segera tetapi ia hanya salah satu bahana yang mengundang kemurkaan Allah SWT.”

Menurutnya, negara bukan saja digegarkan masalah mat rempit tetapi pelbagai gejala yang jika dibiarkan akan mengundang bahana daripada Allah SWT. Beliau mengingatkan jika Allah Taala menurunkan bala seperti tsunami di Aceh yang mengorbankan 200,000 penduduknya, semua orang termasuk yang baik-baik akan terbabit.

Kebanyakan mat rempit adalah golongan muda, tetapi bagaimana kes maksiat di kalangan orang tua boleh dibiarkan berleluasa, tanya ustaz. Beliau berkata sekarang ini pusat menjual minuman keras, tempat berjudi dan hiburan berkembang bagaikan cendawan selepas hujan.

Orang muda bermaksiat secara orang muda tetapi ramai juga orang tua yang hampir masuk kubur berfoya-foya, apa ceritanya? Ustaz mendedahkan sekarang ini banyak kelab dan pub dangdut; yang ramai pengunjungnya orang tua.

“Kubur kata mari, dunia kata pergi, tetapi golongan ini asyik dengan dangdut. Buruk benar kalau orang tua buat maksiat ini,” kata ustaz. Beliau berkata kenapa pihak berkuasa asyik sibuk dengan golongan muda tetapi tidak sibuk bertindak ke atas orang tua yang bermaksiat.

Selain berhibur di pub dan kelab dangdut ada orang tua yang gemar minum arak dan main ekor. Sekarang ini mudah betul membeli arak, di kedai serbaneka 24 jam pun ada manakala kedai empat nombor makin banyak. Orang berwajah Melayu, tua dan muda, tidak segan-segan membeli nombor ekor.

Kenapa maksiat semakin banyak? Orang pun tidak malu, malah tidak takut melakukannya. Macam mana maksiat tak berleluasa, kata ustaz, pusat-pusatnya semakin banyak manakala undang-undang pencegahan tidak ada, apatah lagi melaksanakan undang-undang Islam.

Ustaz bertanya kenapa pihak berkuasa begitu sibuk mahu menghukum mat rempit tetapi tidak peduli akan Datuk dan datuk berhati muda yang keluar masuk kelab dangdut, main ekor dan minum arak. Asyik-asyik mahu bertindak ke atas mat rempit, kenapa tidak hukum orang tua ganyut di pub dan kelab dangdut? Katanya, mereka ini perlu diambil tindakan, kalau berjudi dan minum arak hukumlah berdasarkan undang-undang Islam.

Ini tidak, tempat minum arak dan judi makin banyak. Jika dibiarkan apa akan jadi pada masyarakat dan negara? Ustaz bimbang suatu hari nanti negara akan dilanda bala seperti di Aceh. Katanya, marilah diajak orang-orang tua ini bertaubat, kalau tidak mahu; berserah pada Allah, semoga Allah SWT menyelamatkan orang beriman, orang yang tidak mahu terpulanglah kepada Allah. Nasib kaum Nabi Lut dan Nuh sewajarnya menjadi panduan, orang beriman terselamat manakala yang bermaksiat dihancurkan.

Selain itu, apa nak jadi dengan negara ini, tanya ustaz. Rasuah, zina, bunuh, rompak dan aneka jenayah lain menjadi-jadi. Ini menunjukkan negara semakin jauh daripada barakah, punca utamanya hukum-hakam Allah tidak dilaksanakan sebaliknya nafsu menjadi raja.

Sekarang ini bukan mat rempit saja tidak boleh diharap, datuk pun sama. Seorang rakan baru-baru ini memberitahu dia membaca berita seorang bilal masjid merogol seorang budak sekolah berusia lapan. Lelaki tua sekarang ini sudah menepati peribahasa ‘haruan makan anak’. Manusia tua dan muda, semakin tidak terkawal nafsu serakah syaitan mereka.

Ada sepuluh jenis manusia, yang memiliki sepuluh sifat tercela, sangat dibenci oleh Allah SWT, mereka termasuklah orang tua yang cinta harta dan orang tua yang berzina (bermaksiat).

Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya Allah membenci orang tua yang suka berzina, orang kaya yang berbuat zalim, orang fakir yang sombong, peminta-minta yang memaksa, dan Allah menghapus pahala orang yang memberi namun mengungkit-ungkit (pemberiannya). Allah juga membenci orang yang suka pamer dengan kekayaannya lagi pendusta!” (Mizan al-Hikmah hadis no. 1757, Bihar al-Anwar 72:145)

Kenapa orang tua semakin banyak berbuat maksiat? Sejajarnya dengan keterangan tadi, kini semakin ramai orang tua cintakan harta dan terbabit dalam perzinaan.

Orang politik, tokoh korporat dan pemimpin masyarakat kerap berbincang dan bercakap mengenai projek, wang dan kuasa. Tidak ada dalam kepala mereka melainkan menjadi lebih kaya, lebih berkuasa dan lebih masyhur. Oleh itu mereka peduli apa tentang halal haram. Pemimpin kini sanggup merampas kuasa, merasuah, hatta membunuh.

Apabila sudah banyak wang dan ada kuasa, ke mana ia hendak dihamburkan kalau tidak ke meja judi, arak dan perempuan. Kalau dalam negara takut orang tahu, lakukannya di luar negara. Kini bertambahlah orang tua yang cinta harta, pangkat dan kuasa yang sekali gus kerap bermaksiat.

Jika mat rempit mahu dipenjara; apakah hukuman tepat untuk si tua ini? Pokoknya janganlah mahu menghukum si mat rempit, hukumlah sama Datuk dan datuk yang bermaksiat di pub, kelab dangdut, meja judi dan todi, tidak kiralah mereka pemimpin, berkuasa, kaya raya atau ternama.



Read more...

Saturday, July 21

Apa lu cerita Tapa

PAS yang dahulu tidak mengemari golongan artis, kini mungkin memerlukan kerjasama artis dalam kempen mereka di Kelantan kerana tertekan dengan kejayaan Barisan Nasional (BN) mendekati golongan muda, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Beliau berkata BN telah berjaya menarik golongan muda menerusi program kesukarelawan 1Malaysia Youth For You (1M4U) yang dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Ahad lepas dan ia memberi tekanan kepada PAS.

Gua sebenarnya cuba nak menahan dari memakihamun dan berkata kasar di bulan penuh keberkatan ni, tapi, bila melihat kenyataaan bangang macam ni gua panas hati beb, kenapa la dia ni jadi menteri yang bertanggungjawab terhadap perdagangan, patut la Malaysia ni kurang pelabur masuk, ada menteri pun dungu bebb.


Sham kamikaze, bob lokman, hairie, abby, aishah, dan beberape orang artis ni masuk pas baru semalam ke apa beb, program 1m4u tu dah dua tahun lepas ke dibuat, apa dah lupa tarikh ke orang tua ni.

Artis masuk pas dah lama la beb, program 1m4u baru berape hari beb, apahal orang pas nak jeles ngan umno pasal 1m4u ni, orang pas pun faham yang datang 1m4u tu bukan sokong najib beb, diorang datang sebab dpt helmet free, ada konsert, ada t-shirt free, dapat duit poket, dapat bas percuma, yang tak boleh bla tu murid sekolah atau u kena paksa datang program seumpama ni, kalau tak, bercakap dengan kerusi jela Najib gamaknya.

Lu cerita apa ni mus tapa, apa barang macam ni pun nak lu kencing, wat nampak sangat lu bal la beb.

yang ni pulak sambungan kata-kata bangang dia:

Beliau bekata BN sejak dahulu mesra dengan golongan artis kerana mereka mempunyai kemampuan mengeratkan hubungan parti itu dengan anak muda.

Tu semua orang dah tahu k-pop, nyanyian, artis seksi memang dah jadi trend umno beb memang la lu mesra dengan artis, bayar pun boleh tahan kan. tu sebab la anak muda sampai lupa dunia, lupa tuhan, apa lu cerita beb.

Read more...

Kenapa TGHA menentang umno

AMANAT HAJI HADI YANG TERGANTUNG DI SEBUAH LOKASI PASTI YANG DIRAHSIAKAN....

AMANAT

TUAN GURU HAJI HAJI ABDUL HADI AWANG,

“SAUDARA-SAUDARA SEKELIAN PERCAYA LAH KITA MENENTANG UMNO BUKAN KERANA NAMANYA UMNO.

KITA MENENTANG BN BUKAN KERANA NAMANYA BN.

KITA MENENTANG DIA KERANA DIA MENGEKALKAN PERLEMBAGAAN PENJAJAH + MENGEKALKAN PERATURAN KAFIR + MENGEKALKANPERATURAN JAHILIYAH. OLEH KERANA ITULAH KITA BERJUANG MELAWAN MEREKA.
PERCAYALAH PERJUANGAN KITA ADALAH JIHAD + UCAPAN KITA ADALAH JIHAD DERMA KITA ADALAH JIHAD KERANA BERJUANG DENGAN MENENTANG PUAK-PUAK INI, KALAU KITA MATI ADALAH MATI ISLAM.

KITA TIDAK PAYAH MASUK YAHUDI + KITA TIDAK PAYAH MASUK KERISTIAN (NASORA) KITA TIDAK PAYAH MASUK HINDU + KITA TIDAH PAYAH MASUK BUDHA, TETAPI KITA MENJADI KAFIRDENGAN MENGATAKAN POLITIK SUKU AGAMA SUKU”.
AMANAT ALLAH PULA,

1. Sesiapa yang mencari sistem (peraturan) kehidupan selain dari Islam mereka adalah golongan yang rugi di akhirat kelak.

2. Allah tidak akan memberi pertunjuk kepada mereka kerana mereka adalah termasuk dalam golongan Zalim.

3. Sesiapa yang tolak hukum (peraturan) Islam adalah kafir + zalim + fasik . lihat surah al maidah ayat : 44 + 45 + 47…

4. Sesiapa yang tolak dan menentang serta menghalang orang lain untuk menerangkan hukum Islam berkaitan Aqidah + Syariat + Akhlak + JIHAD (berjuang umtuk mewujudkan sistem pemerintahan berdasarkan Islam) adalah munafik. Lihat surah An Nisaa ayat : 61

5. Tempat balasan mereka ialah neraka.

Lihat surah Alim Imraan ayat : 85 - 91

Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi.
(A-li'Imraan 3:85)

Bagaimana Allah akan memberi petunjuk hidayah kepada sesuatu kaum yang kufur ingkar sesudah mereka beriman, dan juga sesudah mereka menyaksikan bahawa Rasulullah (Nabi Muhammad) itu adalah benar, dan telah datang pula kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata. Dan (ingatlah), Allah tidak akan memberikan petunjuk hidayahNya kepada kaum yang zalim.
(A-li'Imraan 3:86)

Mereka itu balasannya ialah bahawa mereka ditimpa laknat Allah dan malaikatNya sekalian orang-orang (yang beriman).
(A-li'Imraan 3:87)

Mereka kekal di dalamnya, tidak diringankan azab seksa daripada mereka dan mereka pula tidak diberi tempoh atau perhatian;
(A-li'Imraan 3:88)

Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah (ingkar) itu, serta memperbaiki keburukan mereka, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
(A-li'Imraan 3:89)

Sesungguhnya orang-orang yang kafir sesudah mereka beriman, kemudian mereka bertambah kufur lagi, tidak sekali-kali akan diterima taubat mereka, dan mereka itulah orang-orang yang sesat.
(A-li'Imraan 3:90)

Sesungguhnya orang-orang yang kafir, lalu mati sedang mereka tetap kafir, maka tidak sekali-kali akan diterima dari seseorang di antara mereka: emas sepenuh bumi, walaupun ia menebus dirinya dengan (emas yang sebanyak) itu. Mereka itu akan mendapat azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dan mereka pula tidak akan beroleh seorang penolong pun.
(A-li'Imraan 3:91)

Lihat : AMANAT RASULULLAH SAW SEPERTI DI BAWAH,

HADIS NABI MUHAMMAD SAW MELARANG MEMBERI UNDI ATAU MEMILIH PEMIMPIN YANG ANTI HUKUM ISLAM.

“ Diriwayatkan dari Ibn Umar katanya…” Aku telah mendengar Rasulullah saw bersabda,…” Sesiapa yang telah memberi SYAFAAT ( undi + bantuan + sokongan) untuk menghalangdaripada berlakunya HUKUM ALLAH , maka sesungguhnya ia telah menentang Allah Azzawajalla…

Sesiapa yang bermusuhan dalam perkara kebatilan, sedangkan ia mengetahuinya, akan kekallah dia dalamkemurkaan Allah (laknat Allah), sehingga Allah mencabutnya (mematikannya),,,

Dan sesiapa yang mengat-ngata orang mukmin (alim ulamak) pada yang bukan sebenarnya (mengumpat + fitnah),,, Allah akan menenpatkannya di dasar neraka,,, sehinggalah ia (orang itu) menarik balik perkataannya (minta maaf dan bertaubat)”…
(Hadis riwayat Ahmad, Abu Daud, Tabarani dan Al Hakim)

Read more...

Friday, July 20

Barah umno semakin tenat

SSSsebenarnya gua ada terfikir hendak berhenti sebentar dari menulis dalam blog sepanjang bulan ramadhan ni, kerana jika boleh gua tak nak terlajak memaki hamun atau terlepas bahasa agak kasar, Tpi rupanya gua rasa adalah tidak patut untuk gua membiarkan umno berterusan mengharamjadahkan rakyat Malaysia.

Walaupun tulisan gua mungkin tak akan mendatangkan kesan untuk perubahan politik tapi gua nak juga menyumbangkan sedikit rasa gua. Apa yang menyebabkan gua membatalkan hasrat untuk berhenti sebentar  dari menulis semua nya disebabkan artikel dibawah ni:

Risikan Cawangan Khas, Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendedahkan bahawa terdapat pengganas Jemaah Islamiah (JI) dan individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan komunis berusaha meresapi parti politik pembangkang selain cuba menjadi calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman, Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin berkata Cawangan Khas itu mengesan beberapa elemen JI cuba meresapi PAS selain elemen gerakan komunis cuba meresapi DAP. 

Kalau begini la mainan politik umno gua rasa Ustaz Fatul Bari telah gagal mendidik umno dan apa yang di debatkan dengan Ustaz Nasaruddin untuk mempertahan umno adalah sia-sia sahaja, umno tidak akan berubah malah semakin kronik membarah sehingga keusus.

Read more...

Wednesday, July 18

anjing suruhan umno yang aula


 Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar melahirkan kebimbangan kerana tiada tindakan diambil terhadap pengendali blogger pro-Umno termasuk Papagomo yang menurutnya menyebarkan fitnah terhadap pimpinan Pakatan Rakyat (PR) selama ini.
Beliau berkata ini bukanlah kali pertama penyebaran fitnah dilakukan, namun masih dibiarkan tanpa apa-apa tindakan.
“Tambahan pula Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesahkan tiada laporan yang diterima setakat ini," katanya kepada media selepas menghadairi jamuan teh di sini petang ini.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai diminta mengulas laporan blog yang menyebut kononnya seorang lagi siswa membuat laporan polis di kawasan utara kerana diliwat oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini.

Jangan harap la puan nurul, papagomo kebal beb, ilmu kebal dia ni cuma boleh cair lepas pru13 nanti, sekarang syaitan gomo ni salah satu aset penting umno beb, Binatang bebal ni mana tahu hukum semua langgar beb, lesen beso la katakan.
Pengikut dajal ni kalau masuk dalam mahu meraung pemimpin umno beb, orang harapan tu, anjing suruhan umno ni kalau tak ujud tak lengkap la umno beb, 
Lu ingat kalau tiada restu ayahanda dia dalam umno ni berani ke dia cabar Anwar untuk saman dia, berani ke dia beria-ia benar menjadi orang pertama siarkan cerita liwat, video chinadoll yang menghina Anwar.
Anjing ni takan berenti selagi diberi makan oleh tuan nya, dan disebabkan syang la tuannya mengharapkan anjing ni menjadi anjing aula dan menjadi pemimpin anjing blogger umno yang lain.

Read more...

Tuesday, July 17

Tak cukup ke kita diharamjadahkan umno

 Gua pernah menulis tentang entry mkedudukan melayu sebelum ni skaranglu lihat sendiri kejayaan umno 54 tahun beb memerih apa yang jadi kepada bangsa melayu, mana kedudukan melayu sekarang umpama melukut ditepi gantang, bila gua tengok senarai ni gua teringat masa gua mula jejakkan kaki di ITM dulu, minggu silaturahim semua pelajar baru kena nyanyi lagu ni:Anak kecil main api, terbakar hatinya yang pedihair mata darah bercampur keringat , bumi dipijak milik orang.Apa jasa umno kepada bangsa dan negara ni beb dari senarai 20 orang terkaya di Malaysia cuma ada dua sahaja yang berugama "Islam". Dua-duanya pulak hasil acuan Mahathir, lu  orang tak rasa apa-apa ke beb. Lu semua tak sedar lagi ke beb.Dah cukup lama beb, umno mengharamjadahkan bangsa sendiri, sampai bila beb, tak kan tiada penghujung beb, takan kita ni nak hidup hanya dengan gula-gula umno je, apa akan jadi kepada anak bangsa kita akan datang.Kita dah cukup menjadi juara beb, jura dadah, juara buang anak, juara hiv, juara peceraian, juara sumbang muhram, juara peragut, juara perogol, sampai bila kita nak menambah koleksi trofi kejuaraan sesat ni.Takan la kita sampai masuk kekubur masih lagi hayal dalam dunia keseronokan yang dicipta umno ni beb, Apa sahaj majlis umno mesti diiringi hiburan keseronokan, upah, helmet, tshirt, bas free. sampai bila beb.

Apakah kita rela selamanya hanya akan jadi warga kelas kedua dalam tanah tumpah darah kita sendiri beb. Gua bukan mengajak lu berperang atau membuat kerja gila, gua mengajak lu berfikir, bertindak memajukan diri, warga cina dan india yang menjadi kaya pun hasil usaha diorang cara mana itu soal kedua.Cukup, cukup sudah, cukup sampai disini saja. buat la perubahan beb. umno dah tak releven beb, 54tahun kita bagi diorang amanah tapi apa yang bangsa melayu dapat, cukup la kita dibuai hayalan, hidup kita bukan semakin selesa tapi semakin terhimpit. makin terpinggir beb.Lu belajar 3 hingga 5 tahun di U, tapi terus menderita sehingga 20 sampai 30 tahun membayar hutang adakah kehidupan begini yang lu mahu, Anak lu belajar tinggi akhirnya bekerja operator kilang itu kah kemajuan  yang lu nak sangat, Mungkin lu seronok melihat dikaca tv kejayaan anak melayu dalam pelajaran, akirnya mendapat kerja yang baik, tapi berape kerat sahaja yang bernasib baik begitu. Realitinya anak melayu ramai penggangur beb. Bagi yang mak bapak ada kebun sawit 5 6 ekar mungkin kurang terasa himpitan hidup, duduk pulak di kawasan kampung dengan hasil sawit mungkin bolehlah dapat 2 3ribu sebulan dapat la menampung hidup dan bemewah sedikit. itu yang duduk dikampung tapi yang dibandar macammana. Generasi akan datang pulak macammana. Tak cukup ke kita selama ni di haramjadahkan umno

Read more...

Hasan Ali syaitan gila


Kerajaan Selangor memutuskan untuk mengambil alih pengurusan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) dalam tempoh 14 hari selepas didakwa tidak mampu memberi perkhidmatan air yang baik kepada pengguna.
Menteri Besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata keputusan itu diambil menggunakan kuasa di bawah Klausa 32 dalam perjanjian konsesi.
Bagaimanapun, kerajaan negeri akan menghantar surat memohon persetujuan daripada kerajaan pusat dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), katanya kepada pemberita di sini hari ini. 

kita akan lihat macammana reaksi kerajaan pusat tentang perkara ini, samada akan cuba merumitkan keadaaan atau sebaliknya, gua percaya dendam umno kepada pkr belum terlerai, dan gua amat yakin cita-cita kerajaan selangor untuk membela rakyat dalam menghadapi krisis air ni tidak akan menemui jalan mudah, selagi umno berkuasa selagi itu akan ada sahaja helah untuk mengagalkan niat murni kerajaan selangor.

Sejarah membuktikan busuknya umno semasa pas dapat memerintah Terenganu, tarik bali royaliti diganti wang ehsan, umno bukan kira rakyat merana, yang penting dendam kesumat didahulukan.


Yang ni gambar balaci umno, perangai setan dia ni semakin menjadi-jadi, muka pun macam sial wa cakap lu, gua sebelum ni tak nak maki hamun beruk sekor ni tapi sifat melampau dia ni menyebabkan gua hila terus rasa hormat pada syaitan ni, yang gua tak boleh tahan ni bila di sesedap mulut menuduh Azmin syer bini. 

Bukan main longkang punya mulut syaitan ni, kata je faham Islam fitnah dah jadi mainan dia pulak, apa dia ni ke yang syer bini dengan Azmin sampai dengan penuh yakin menuduh Azmin syer bini, weeeii setan lu tahu tak apa yang lu ucap tanpa saksi hanya sekadar dengar dari mulut orang tu dikira fitnah, bangang ke apa lu.

Ini la bahana bila meningalkan perjuangan Islam masuk kepada perjuangan kafir lanat. Kan Allah bagi cash jadi sasau.

            
Gua sebenarnya langsung tak berkenan dengan Azmin, tapi bila gua dengar apa yang si syaitan ni kata gua panas hati beb, selama ni Pas tertipu dengan mainan drama syaitan munafik ni. gua bersyukur sangat dia ni kenahalau dari Pas.

Read more...

Monday, July 16

kita ni melayu ke (update)?


En3 ni gua pernah keluarkan dahulu, gua edit sikit kerana gua yakin melayu perlu pencerahan:

Inikah dikatakan Melayu


Atau ini Melayu


Gua tertarik untuk membicarakan tentang  ini, persoalan tentang melayu mundur, melayu malas ni bukan perkara baru, dah beratus tahun berlaku, apa yang berlaku ni dah menjadi sebahagian dari diri melayu, identiti melayu, berakar berumbi dan bernanah dalam diri melayu tu sendiri, kenapa kerana melayu amat sinoname dengan kebodohan, penakut, mudah terpedaya dan paling hebat melayu itu tidak punya identiti. Jadi ujudnya melayu sekarang ini umpama lalang ditiup kebarat ikut ketimur ikut.

Semua orang boleh dengan bangga mengaku melayu walau dari budaya bebeza, dari ras berbeza, dari rumpun berbeza, jadi campur aduk antara budya ni la yang ujudnya " melayu" sekarang. Gua bercerita tentang melayu jadi jangan ada yang meroyan tak tentu pasal kaitkan dengan agama pulak nanti.

Apa yang menjadi persoalan gua apa sebenarnya melayu?, orang yang dari tanah besar cina mudah mengaku melayu datang asal keturunannya. orang yang datang dari bumi india juga boleh sewenang2nya mengaku melayu, begitu juga dengan yang datang dari tanah arab. jadi mana  atau apakah identiti melayu. budaya cedok dari ras atau keturunan yang datang ke tanah ini kemudiannya diangkat menjadi melayu. jadi mana letaknya melayu.

Gua tak payah bagi contoh lu orang sendiri boleh berfikir apa yang gua katakan ni. Jadi kalau dikatakan melayu itu mundur pemalas atau segala macam caci maki kepada siapa sebenarnya ditujukan semua ni.

Apa yang gua cuba pertahan kan selama ini bukan pada keturunan kerana gua percaya bahawa melayu itu buka satu mazhab yang mesti diimani untuka membentuk diri atau kerohanian. Kalau la kita asik bercerita tentang kekuatan ras atau kaum dan kemudian cuba mengangkat setinggi mana sekali pun sesuatu kaum pada gua la kita tak kan kemana, malah kita semakin rebah, tersungkur. Kerana apa? kerana kita akan hanya bergantung kepada satu tali yang sangat nipis yang bila2 masa sahaja boleh putus.

Ini sebenarnya yang berlaku sekarang bila kita angkat satu kaum untuk memimpin roh keinsafan terhadap tanggunjawab atau amanah selalu dikesampingkan kerana manusia yang diangkat menjadi pemimin ini sendiri tidak faham hakikat hidup dan seterusnya hanya menjadikan kepentingan diri samada INGIN KAYA ATAU SENANG sebagai perkara utama dalam kehidupan.

Lu orang boleh tak bagi satu contoh seorang pemimpin yang benar2 ingin berjuang untuk kepentingan umum dan mekesampingkan kehendak peribadi. Gua rasa lu sendiri susah nak bagi contoh, tapi kalau la gua minta pemimpin yang gua sebutkan sebelumnya gua ingat petik jari je lu semua boleh jawab.

Kenapa gua asik menyerang pemimpin? jawapan senang sahaja kita ambil skop kecil dulu, dalam rumah lu dianggap pemimpin, lu punya kekuatan kewangan, lu punya kuasa veto sebagai pemutus, lu punya kekuatan untuk menghukum. Adakah lu rela membelanjakan duit untuk diri lu sendiri kemudian membiarkan anak2 lu diberi makan sekadarnya. Atau lu rela membelanjakan duit untuk bermewah2 membina gedung atau istana tanpa melihat mana lagi keperluan lain yang sepatutnya lu belanjakan.

Atau lu rela membiarkan anak tanpa pimpinan merayap sendiri mencari kehidupan, mencari pengalaman, atau didikan keagamaan.

Gua boleh cerita lebih panjang tapi untuk apa kalau yang menerima nya akan cuba melihat dari sudut yang nagetif. Seterusnya mencari seribu satu macam alasan agar apa yang dilakukan kelihatan benar dan syok sendiri.

Cuma apa yang boleh gua katakan sekarang ni, kenapa kita tak jadikan agama sebagai paksi kepada  segala macam persoalan, apakah kita tidak cukup yakin atau iman kita cukup rapuh untuk percaya bahawa Islam itu ada segalanya. Kenapa kita tak menjadi kemunduran Islam sebagai agenda yang maha lebih penting dari kemunduran Melayu.

Kekuatan apa yang ada pada diri melayu sekarang, hanya kekuatan memaki hamun, kekuatan beseronok, menabur fitnah, menghianat amanah dan merembat apa yang boleh dirembat

Kepada yang mengaku  pejuang melayu, gua bagi lu satu soalan kenapa dah 54tahun Malaysia diperintah oleh orang melayu (katanya), kenapa melayu masih jadi rakyat kelas ke 2 di bumi Malaysia ni,?

Jangan putar belit fakta 10 terkaya di Malaysia berape kerat melayu, pendapatan perkapita melayu berape sekarang, tahap kroniknya penyakit sosial melayu dikedudukan mana, so hantukkan kepala masing2 beri jawapan yang cukup lojik dari persoalan gua ni



Read more...

Sunday, July 15

Talkin untuk umno.... cian Najib

Merapu Najib lah!..
Najib berkata, ada pemimpin tertentu menggunakan fatwa ulama terkenal Yusuf Al Qaradawi bahawa kerajaan yang zalim wajib digulingkan, tetapi fatwa itu sebenarnya untuk Mesir dan Libya dan bukan untuk Bahrain, Qatar, Arab Saudi dan Malaysia atau negara-negara lain.
"Hanya untuk dua negara itu sahaja. Di Malaysia kita bukan kerajaan zalim. ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) pun dah takde. Kini ada undang-undang perhimpunan aman.
"Sesiapa pun boleh boleh berhimpun asalkan aman. Pembangkang pun boleh buat," katanya.


Ini pulak video terbaru penonton keluar beramai-ramai ketika najib berucap dan penonton pula memainkan horn membingitkan suasana sehingga najib terpaksa menenangkan penonton, kesian beb, dah semakin nazak umno ni, Najib dah tak laku. Minta nyawa, minta nyawa.

Terus merayu Najib orang dah tak percaya, umno bakal berkubur selepas pru13, tektik lu orang dah dapat baca. Talkin untuk umno.........


Read more...

Saturday, July 14

bila dah suka sangat bohong




Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Malaysia, Datuk Mohd Zaini Hassan berkata pengamal media dibolehkan "memutar" fakta untuk membentuk gambaran yang diingini kepada khalayak.

Menurutnya, langkah itu adalah "serangan berhemah" kepada pembangkang yang kini menguasai persepsi umum sehingga menyebabkan kerajaan BN "dibicarakan" dalam ruang politik negara.

"Dalam bentuk penulisan kita ada; satu fakta, satu spin (putar fakta), satu lagi blatant lie (pembohongan terang-terangan).

"Dari segi perang psikologi kita jangan ikutlah blatant lie, kita jangan tulis pembohongan.

"Spin kita boleh, spin macamana kita nak spin sesuatu fakta tersebut memihak kepada kita, itu OK," kata Zaini.

Beliau turut mengakui kelebihan kini berpihak kepada pembangkang dalam perang psikologi politik menerusi media sosial.

"Kalau kita lihat sebelah sana, media (mereka) tidak tengok duit.

"Di sana mereka kerja dengan hati, perasaan, dan fisabilillah (di jalan Allah).

"Tetapi kita di sini, minta maaf kalau saya cakap, tidak ada duit tak jalan (jentera)," kata Zaini sewaktu bercakap pada forum Media Sosial: Mengurus Isu, Menangani Persepsi dan Emosi Rakyat di Kuala
Lumpur.

Zaini yang popular dengan kolum Cuit dalam akhbar Utusan Malaysiaturut mengakui bahawa media kini memainkan peranan yang jauh lebih penting berbanding faktor wang dan jentera dalam memenangi pilihan raya.

"Dalam konteks Malaysia, media dah jadi tempat pertama (dalam memenangi pilihan raya)," kata Zaini.

Read more...

Friday, July 13

mohon bantuan sangat-sangat



KEPADA PIHAK YANG BERKENAAN.

MEMOHON BANTUAN  KEWANGAN .

Tuan,

Saya  MOHAMMAD SA’AD BIN ABIDIN No K/P 770818-02-5791 seperti alamat diatas ingin memohon bantuan keewangan  daripada pihak tuan bagi menampung perbelanjaan rawatan  anak saya.

2. Buat pengetahuan pihak tuan, anak lelaki saya yang kedua iaitu  MUHAMMAD HAFUZA RAYYAN No My Kid 081205-02-0097 berumur  3 tahun 5 bulan dimasukkan ke hospital pada 5hb Februari  2012 setelah didapati kencing berdarah dan  telah disahkan mengidap penyakit kanser buah pinggang (Wilm’s Tumor ) peringkat III selepas keputusan  ujian biopsy  pada 16hb Februari 2012.

Pembedahan telah dilakukan untuk membuang buah pinggang sebelah kanan yang rosak akibat kanser tersebut pada 23hb Februari 2012 setelah berlakunya pendarahan dalaman.  Buat masa sekarang saya perlu membawa anak saya untuk menjalani Chemotherapy  setiap kali mengikut jadual yang dikeluarkan Pakar kanser Hospital Besar Pulau Pinang dan dia juga kerap kali dimasukkan ke wad apabila keaadaannya tidak stabil selepas Chemotherapy di buat. Rawatan ini akan berterusan dan mengambil masa yang agak  panjang. 

3.  Saya terpaksa mengambil cuti tanpa gaji kerana cuti bergaji saya dah pun habis untuk menemani anak saya di wad memandangkan ibunya perlu menjaga  dua orang anak lagi yang berusia 5 tahun dan satu tahun lebih. Saya yang bekerja kilang secara kontrak ini dan berpendapatan rendah buntu kerana tidak dapat menambah pendapatan dengan bekerja lebih masa lagi seperti sebelumnya kerana anak  sering kali demam dan kerap dimasukkan ke wad. 


Dengan penerangan diatas saya amatlah berharap agar pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini dengan sewajarnya . Bersama ini saya sertakan dokumen pengenalan, surat pengesahan doktor  serta gambar anak saya sebagai rujukan.  Sekiranya pihak tuan sudi bolehlah menyalurkan bantuan ke akaun MAYBANK  152031508654 yang didaftarkan atas nama saya MOHAMMAD SA’AD BIN ABIDIN

Keperhatinan dan bantuan daripada tuan amatlah saya hargai dan saya dahulukan ucapan terima kasih.

Yang Benar,
Mohd Sa'ad
(MOHAMMAD SA’AD)




Read more...

umno dan ayah pin

Ni pe cerita ni budak sekolah pun nak di jadikan balaci umno, dah tak de yang dewasa ke nampak sangat umno da tenat, terpaksa import budak sekolah apa barang beb, ini la umno cakap tak serupa bikin, berape agaknya diorang ni dapat bayaran, tak boleh bla beb kesian gua tengok umno sekarang. umur baya ni la paling seronok dapat baju free, topi free, duit free bendera free, berebut diorang nak join

Yang ni pun dapat free, selendang free, baju free tak. patut la najib takut sangat kat minah ni, ada ilmu kuntau beb, silap hari mahu patah riuk najib dibuatnya, memang patut juga la najib takut nak bedebat dibuatnya kalah debat, camne bila balik rumah nanti nak jumpa dengan minah ni


Gambar tengah tu gua saja je selit tuk selingan, gambar ni dengan atas baru ada kesinambungan cerita dari gambar atas. ni baru gental beb. bukan setakat orang melayu orang india pun sokong pas, yang ni umno lu ada. Ini guna budak sekolah apa barang beb, buat malu je, satu dunia tau beb umno gua budak sekolah. Umno yang tengah nazak terpaksa minta bantuan oksigen dari budak sekolah, lawak ngeri beb.

Gambar ni baru betul sesuai sangai dengan parti sesat umno/bn regu pulak dengan ayah pin terbaikkkk la.
Yang ni pulak degar cerita blogger upahan umno menyamar jd blogger Pr betul ke?

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP