Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Thursday, October 6

khaakkk tuuiiiii untuk pakatan rakyat kalau.........

Kemelut dalaman DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di negeri ini yang berpunca daripada pertelagahan berhubung isu pembahagian kerusi membuktikan “perkahwinan” pakatan pembangkang semakin goyah dan tidak mampu membina kerajaan yang kukuh.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, pergeseran pakatan pembangkang dalam isu tersebut semakin jelas apabila masing-masing mahu dilihat dominan dalam mengejar tampuk kuasa menjelang pilihan raya umum akan datang.

Mamak ni apa hal sibuk pasal rumah tangga orang, rumahtangga sendiri berantakan, weeei malu la sikit lu siapa nak menyibuk, jaga kain lu yang koyak rabak, sibuk jaga kain orang apa hal. Apa lu ingat dengan komen lu ni rakyat boleh makan ke, perompak macam lu, ada maruah lagi ke. Rakyat da meluat la tengok lu, lu jaga je juak2 lu da dekat pilihanraya da ni, dulu lu boleh la, rembat mamat2 yang da tenat poketnya. kali ni jangan harap la.

Pkr dan Dap pulak jangan jadi bangang kali kedua, kalau nak pilih calon kaji betul2 latar belakang kaki lompat, kutu bemasalah, mamat gila RM lu orang kasi tendang awal2 jangan bagi can jadi calon, yang lebih penting kaki umno yang dulu ada jawatan dalam umno tak kira kat bahagian ke atau negeri ke lu kena jaga2, kutu2 ni la yang biasa main bangsat. Cari yang betul2 nak berjuang untuk rakyat jangan jadi bodoh untuk kedua kali, kalau belaku cerita lama hakkk tuiiii untuk lu orang. Rakyat da mula nak berubah tapi lu pulak bagi calon kat kutu2 haramjadah.

Lu orang terutama pemimpin PKR dan DAP jangan ulang silap yang sama, kalau belaku sekali lagi lu jangan nak salahkan BN ke UMNO ke salah patut letak pada lu, permainan BN memang da celaka, tak kan lu orang tak faham2 lagi, duk lama dalam BN pun tak kan tak boleh nampak kecelakaan BN ni,(yang ni gua tujukan kepada pemimpin PKR). PAS pulak jangan gatal2 nak bagi laluan pada kutu2 lain apa PAS da tak ada cukup orang ke untuk memimpin, kes Katak perkosa lu kena jadikan tauladan, kalau lu buat silap lagi gua bagi khaaakkk tuiiiii in advance.

Lu orang nak berebut kerusi lu punya pasal, tu lu boleh selesaikan dalam kelambu, tapi siap jika ada kutu dalam parti lu orang menyebuk kat media pencacai gua bagi khaaakkkk tuuuiiii dengan kahak hijau kat lu orang dan bukan gua seorang je yang akan bagi tapi ramai lagi yang gua rasa sependapat dengan gua akan bagi.


Read more...

penjarah nak belagak

Belanjawan bayangan yang dikemukakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam disifatkan hanya helah politik pakatan pembangkang untuk mengaburi mata rakyat demi mendapat kuasa.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, pembangkang boleh berjanji apa sahaja kerana yang penting bagi mereka adalah untuk meraih sokongan rakyat.
"Saya lihat dia (pembangkang) bercakap apa yang dia nak kerana yang penting adalah hendak memastikan rakyat menyokongnya.

Mamak penjajah ni apahal sibuk melalak, malu la sikit lu tu siapa, tak ubah macam penjajah merampas hak orang lain memerintah, bercakap macam lu suci, siapa sebenarnya main helah politik, siapa yang rakus rampas hak rakyat untuk mendapat pemerintah yang dipilih.

Selama ini siapa yang banyak janji degan rakyat lepas tu mungkir, apa tak kerja2 munafik ni bukan amalan biasa juak2 lu, jangan nak samakan orang lain dengan penjilat2 lu.

Kenapa lu takut sangat dengan belajawan PR ni, kalau berani lu buat la sesuatu yang lebih baik bukan belanjawan yang asik membesarkan perut cukong2 lu je.Siapa nak dengar cakap penjarah macam lu ni, pergi cermin muka sendiri, tengok betul2. macam sial tak

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP