Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Friday, June 29

Kenapa marah sultan gua

Dari entry gua terdahulu gua terima banyak komen, kahkahkah, ada yang mengutuk ada yang mengeji tak kurang juga yang menyokong, tapi gua tertarik kepada salah satu komen ni: 


anonymous 6.33pm



Ape pekdah nk backup sultan nih?sultan bukan untuk disembah.bodoh.ni la melayu bodoh sikit2 salahkan umno.





Kahkahkah kan da meroyan puak umno ni tak pasal2 mengaku, sebelum ni bukan main cakap setia pada sultan la, umno bukan penderhaka la dan macam-macam cerita hipokrit sokong institusi Raja. nah ini lah sebenarnya perangai haramjadah umno, depan cerita lain belakang tikam beb.

Sebelum ni gua cukup beralas nak bagi komen pasal siapa dibelakang uncleseeker sekarang lu orang nilai sendiri, nampak tak bertapa jijiknya mainan politik umno, lucah jahat makanan diorang.

kenapa gua backup Sultan dalam tulisan gua, sebab sultan gua bukan perompak harta rakyat, dia kaya kerana memang pandai berniaga,  Almarhum sultan sebelumnya memang banyak harta jadi gua tak heran la kalau sultan gua banyak harta.

Asal keturunan dia yang orang sebut sebagai lanun bugis ke, atau keturunan temenggong ke bukan masalah bagi gua itu sejarah, kenapa sultan perlis ada perkatan syed di depan nama baginda pun pada gua bukan masalah, siapa yang angkat sesorang jadi sultan pun macam paramiswara, atau raja berok serawak atau sultan yang lain pun bukan masalah

Tak kira la British ke, orang asli ke, atau orang jawa ke mengangkat seseorang jadi sultan pun bukan masalah, sebab lahirnya manusia tu bukannya bersultan, kemudiannya baru lah setelah manusia menjadi ramai berpuak-puak, berbangsa-bangsa baru la timbulnya sultan.

Yang menjadi masalah kepada gua kenapa lu Hina orang yang dah diangkat menjadi sultan dan kenapa ada double standard dalam menghukum orang yang mempertikaikan sultan, Gua pernah sebut sultan gua tak berapa zalim kepada rakyat, sebab dia memang dah cukup kaya, yang jadi isu besar pada gua adalah kaki-kaki rembat duit rakyat yang dalam sekelip mata je boleh jadi kaya.

Baru jadi menteri satu dua penggal da boleh rembat ratusan juta, itu yang peliknya. bagi orang kebanyakan baru bisnes tak berapa tahun da boleh duduk dalam carta salah satu orang terkaya diMalaysia, kenapa anak Mahatet boleh jadi begitu kaya, sedangkan kalau ikut riwayat hidup Mahatet masa kecil jual nasi lemak je, Kenapa anak Dollah badawi boleh jadi kaya, sedangkan Dollah bukan nya orang kaya sebelum ni. Kenapa adik beradik Najib boleh kaya raya, kalau nak ikutkan Tun Abdul razak bukan kaya mana pun. Kenapa anak sharizat yang berumur setahun jagong boleh jadi begitu kaya, belum lagi anak Nong cik, anak jamludin jarjis.

 Kenapa orang-orang ini tak di serang habis-habisan. Cuba cerita sikit dengan gua dari mana atau macammana diorang ni boleh kaya.

Hari ini bila felda listing berapa ramai peneroka tak pasal-pasal menambahkan hutang diorang sebab beli ipo felda. lu nampak tak isu ini, sekarang yang gua rasa sedang sendawa dan ketawa besar adalah Isa samad serta kuncu-kuncunya. Nampak tak betapa senang nya duit rakyat ni dibedal oleh si sialan sana.

berbalik kepada Sultan tadi gua memang backing dia sebab gua rasa itu satu-satunya tapisan yang ujud yang mampu kurangkan rembatan duit rakyat, kalau tiada Sultan gua rasa lagi sedap diorang rembat. Itu la sebabnya gua tak puas hati kepada uncleseeker kenapa telanjangkan sultan gua, sedangkan cukong-cukong yang merembat duit rakyat tidak diserang, dan yang menjadi persoalan nya kenapa sampai sekarang ni uncleseeker mampu terus melondehkan aib Sultan tanpa sekatan, dan kelancangan uncleseeker ni seolah-olah direstui oleh satu kuasa yang cukup besar dibelakangnya.

Apa sebenarnya mainan politik yang cuba dimainkan ni, kenapa hanya sultan gua yang diserang, ini yang gua tak puas hati ni, pantang melayu derhaka. Mana perginya pendekar-pendekar umno ni.

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP