Powered by Blogger.

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


pm 1malaysia

Followers

Wednesday, December 14

Lu jangan banyak hal Karpal

DAP menubuhkan satu panel tiga anggota bagi menyelesaikan pertelingkahan antara Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh dan Timbalan Ketua DAP Pulau Pinang Dr P. Ramasamy.

Pertelingkahan Karpal-Ramasamy bermula selepas Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang itu dilaporkan berkata terdapat 'godfathers' dalam DAP selepas beliau menamakan tiga individu sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang.

Ini seekor lagi kafirun yang paling gua meluat, tak habis2 menyusahkan orang, kalau dalam umno ada mahafiraunnya sendiri, dalam DAP pulak ada sekor kutu yang kerjanya tak habis2 buat kontrovesi, si tua kutuk ni masih tak sedar diri, selalu anggap diri da cukup bagus.

Hei orang tua kafirun lu jangan banyak hal, dah dekat pilihanraya masih nak buat kontovesi lagi nampak sangat lu tak dapat nak satukan hati lu orang, macam mana nak satukan hati rakyat Malaysia menyokong Pakatan.

Gua dari dulu bukat setakat meluat, menyampah, tapi gua cukup benci dengan situa ni, suka sangat cakap lepas, lu jangan ingat gua boleh lupa kata2 lu pasal hudud dan kata2 lu sebelum ni yang buat gua dan mungkin orang yang sependapat dengan gua bengang dengan lu.

lu kena ingat sikit singh kita orang sokong pakatan bukan bermakna kita orang sokong lu. sebab mudarat yang dibawa BN lebih besar dari lu, gua terpaksa sokong parti lu, tapi dalam hati gua tak sikit pun gua suka sama lu.

Lu selalu sangat buka bola tanggung untuk BN libas, yang akhirnya menyusahkan orang lain, gua ingat la DAP kena buat sesuatu terhadap singh ni, jangan sampai tahap meluat orang dengan situa ni melebihi had, tak pasal2 nanti dengan DAP sekali gua turut meluat.

Mulut kena jaga sikit la singh jangan macam bontot lembu je kat mana2 je boleh melepas, tak caya tanya shahrizat dia pakar lembu. Jangan jadi mulut longkang. tak pun jangan sampai gua bagi gelaran macam Ghani taik

Read more...

Pasukan Iblis @ BN

Mengingat Allah dalam Setiap Kesulitan

     Tujuan hidup orang-orang beriman adalah beribadah kepada Allah. Salah satu cara beribadah adalah menyampaikan ajaran Allah di mana pun dan berjuang melawan pasukan iblis. Perjuangan ini biasanya sangat berat dan keras kerana setiap saat “pasukan iblis” mempunyai peralatan yang lebih baik.
Orang-orang beriman tidak terpengaruh oleh hal ini kerana mereka menyedari adanya sebab akibat di dunia. Realiti ini mengkhabarkan bahwa kemenangan tidak berhubungan dengan jumlah yang banyak atau kekuatan yang dahsyat, tetapi atas perintah dan kehendak Allah. Ajaran agama yang benar memberikan penghargaannya berupa kemenangan iman, 
 "....................  Berapa banyak (yang pernah terjadi), golongan yang sedikit berjaya menewaskan golongan yang banyak dengan izin Allah; dan Allah (sentiasa) bersama-sama orang-orang yang sabar"(Al-Baqarah: 249)
Keimanan yang murnilah yang menunjukkan kemenangan. Kebenaran yang pelik ini, yang tidak dipahami orang-orang ingkar, dijelaskan dalam ayat,
"Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya, dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)."(Al-Anfaal: 45)
Gua cilok dari blog sahabat sini sory bro gua cilok tanpa kebenaran!!!
Saja gua nak sama2 kongsi entry ni supaya kita semua mudah2 diberi kekuatan untuk menentang kezaliman berterusan BN. Dan supaya kita ingat PASUKAN IBLIS @ BN lebih canggih senjata dari kita

Read more...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP