Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Friday, July 20

Barah umno semakin tenat

SSSsebenarnya gua ada terfikir hendak berhenti sebentar dari menulis dalam blog sepanjang bulan ramadhan ni, kerana jika boleh gua tak nak terlajak memaki hamun atau terlepas bahasa agak kasar, Tpi rupanya gua rasa adalah tidak patut untuk gua membiarkan umno berterusan mengharamjadahkan rakyat Malaysia.

Walaupun tulisan gua mungkin tak akan mendatangkan kesan untuk perubahan politik tapi gua nak juga menyumbangkan sedikit rasa gua. Apa yang menyebabkan gua membatalkan hasrat untuk berhenti sebentar  dari menulis semua nya disebabkan artikel dibawah ni:

Risikan Cawangan Khas, Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendedahkan bahawa terdapat pengganas Jemaah Islamiah (JI) dan individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan komunis berusaha meresapi parti politik pembangkang selain cuba menjadi calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman, Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin berkata Cawangan Khas itu mengesan beberapa elemen JI cuba meresapi PAS selain elemen gerakan komunis cuba meresapi DAP. 

Kalau begini la mainan politik umno gua rasa Ustaz Fatul Bari telah gagal mendidik umno dan apa yang di debatkan dengan Ustaz Nasaruddin untuk mempertahan umno adalah sia-sia sahaja, umno tidak akan berubah malah semakin kronik membarah sehingga keusus.

4 comments:

Metaphysics Disciple July 20, 2012 at 2:15 AM  

sememangnya dia gagal, kerana dia adalah mereka. sejauh mana dia telah menegur pimpinan sedangkan dia pernah menyatakan menegur pemimpinan secara sirr (rahsia/senyap? kalau dah masuk lubang taik... takkan le dia boleh berbau wangi..

Anonymous,  July 20, 2012 at 7:25 AM  

bn/aumno/apco boleh melakukan apa saja terhadap tuboh badan ku,berikan wang saya ambil kerna saya tidak punyai wang untok melawan barang naik.berikan saya kain batik/pelikat saya ambil kerna saya tidak mampu melihat tuboh dibaluti kain yang sudah lusoh.berikan saya susu,gula,beras dengan gambar/logo bn/umno/apco saya ambil kerna keperluan ini tidak pernah dapat mencukupi keperluan keluarga saya harian kerna harga barangan mengila naik.berikan saya brim rm500 saya beratur mendapatkanya kerna bn/umno/apco adalah ah long yang menjaga wang saya.apa yang bn/umno/apco tidak akan dapat ialah undi dan hati saya yang akan tetap melawan sehingga islam memerintah dan bukan diperintah.

Anonymous,  July 20, 2012 at 7:48 AM  

Tlg beritahu pegawai2 polis yang kurang membaca berita2 luar selain dari utusan malaysia bahawasanya KOMUNIS itu is DEATH n OBSOLETE dan musuh utama UMNO skrg adalah perubahan pemikiran rakyat dari bodoh kepada pandai mereka tidak boleh di pertipu2 dan diperbodoh2kan lagi oleh pemerintah yang zalim x zaman zalim seperti pemerintahan fuedal akan berada dalam lipatan sejarah.

MikeDo Stulang,  July 20, 2012 at 9:26 AM  

propaganda ini sebenarnya telah dimainkan sejak 3-4 bulan lepas kalu aku x silap. disampaikan kepada ahli umno peringkat akar umbi pada setiap cawangan dgn tujuan utk disebarkan secara perlahan-lahan kepada masyarakat. aku dpt tau pun sbb mak mertua aku kat kampung yg bgtau. walaupun masa tu dlm rumah cuma aku ngan dia aje, tapi cara dia sampaikan tu dgn nada perlahan dan yakin. menunjukkan betapa seriusnya ancaman pemimpin PR ni pada negara. Bezanya, dia bgtau aku KERAJAAN yg syak, dan arahkan SB siasat. kekeke (ketawa aku dlm hati). Kesalnya, Aku terpaksa menerima hakikat bahawa org2 kampung, pakcik,makcik dan mereka yg hanya ada akses pada media arus perdana, sentiasa diperbodohkan dan terus ditipu oleh geng penyangak Umporno ni. Bencana ini hanya akan berakhir apabila BN disingkirkan dari pemerintahan pada next PRU. InsyaAllah!

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP