Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Thursday, July 26

Mimpi BN


Barisan Nasional (BN) dilihat mempunyai peluang yang cerah untuk memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 termasuk menawan semula Selangor dan Kedah yang dikuasai pembangkang.
Pengerusi Pusat Kajian Sosial, Pembangunan dan Persekitaran Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Fuad Mohd. Jali berkata, kesimpulan itu dibuat menerusi hasil kajian terhadap 1,400 responden di sekitar Kedah dan Selangor pada Mac dan April lalu.
Menurut beliau, pengundi di Selangor lebih memihak kepada BN manakala sokongan pengundi di Kedah terbahagi sama rata antara BN dan pembangkang.
''Secara keseluruhannya, sebanyak 69.6 peratus responden menyatakan BN akan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan 37.5 peratus yakin BN akan memperoleh majoriti dua pertiga dan 32.1 peratus berpandangan BN mendapat majoriti mudah.
''Di peringkat Parlimen pula, 57 peratus responden menyatakan akan memilih BN dan 54.1 peratus responden memilih BN di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN)," ujarnya.



"Yahoo!yahoo Bn akan menang PR akan tersungkur sekali lagi" Jerit Pak pandir belari ke sekeliling kampung ada peluang merembat harta rakyat lagi sambungnya. Gembira sungguh Pak pandir dengan perkhabaran BN akan menang, teruja sungguh.

Pak Pandir siap dengan songkok sejengkal bersamping umno, berkeris telanjang bersemangat untuk berjumpa Yb, mahu disalam Yb dengan ciuman ditanggan, Mahu diampu lagi sekali Yb dengan harapan rumah yang usang didiami tanpa kemudahan asas dihujung kampung akan di baiki oleh YB.

Dengan terkocoh2 Pak Pandir berlari, tanpa melihat kebawah, tiba-tiba Pak Pandir terlangar tunggul kayu tegolek terlentang jatuhnya, la rupanya Pak pandir bermimpi jatuh pula dari katil, malu sendiri.

Moral of the story jangan mimpi la BN menang lagi rakyat dah cerdik beb.

4 comments:

Metaphysics Disciple July 26, 2012 at 6:24 AM  

BN dalam dilemma. Puak BN kata depa akan menang besar. PR kata BN akan kalah teruk. Tapi yg gua suka baca, Jeferey Kitingan kata DSAI dah bersiap nak beli MP BN masa PRU13. Adoi.. Lagi dilemma, sapa yang patut jadi calon? Empat penjuru dah kena attack.

Anonymous,  July 26, 2012 at 6:53 AM  

Pada akhirnya, hanya Allah akan menentukan kemenangannya... kita kuatkan kerja untuk tumpaskan BN.

Johor Born July 26, 2012 at 6:09 PM  

biar umno terus lena dgn mimpi indaahh

Johor Born July 26, 2012 at 6:10 PM  

biar umno terus lena dgn mimpi indaahh

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP