Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Sunday, July 29

Karpal apa hal lu

DAP tetap menentang pelaksanaan hukum hudud di negara ini walaupun mengakui Islam sebagai agama rasmi Malaysia.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata kenyataan itu adalah jelas dan tidak pernah berubah kerana perundangan Islam tidak akan dilaksanakan sama sekali.

“Apa yang saya cakap ini adalah pendirian DAP, bukan pandangan peribadi saya. Sebagai Pengerusi DAP, saya bertindak sebagai jurucakap parti dan apa yang dikatakan oleh saya adalah kenyataan rasmi parti,” katanya kepada media semalam.

Menurutnya, beliau tidak menghiraukan pendapat Penasihat DAP, Lim Kit Siang atau Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengenai  pelaksanaan hudud ketika bertemu dengan pemimpin Pas sebelum ini.

“DAP sama sekali tidak akan bersetuju dengan pelaksanaan hukum itu di negara ini.

“Saya tidak kisah apa yang Kit Siang dan Guan Eng cakap mengenai hukum hudud sewaktu bertemu pemimpin Pas,. Tetapi bagi saya ia tetap tidak boleh dilaksanakan di negara ini,” katany


Kafir lakhanant ni bila buka mulut mesti menyusahkan Pakatan, bila la nak kojol si Kapal sink ni, asik nak menyusahkan orang je, Kalau setakat jadi Pengerusi Dap je jangan banyak mulut la sink, Lu tak mewakili seluruh suara Dap pun. Jadi jangan nak belagak ye sink.


Yang mempunyai kuasa dalam Dap adalah setiusaha Agongnya, dah setiausaha agongnya cakap lain mamat ni pulak cerita lain. Dap pulak bangang apahal nak kekalkan orang yang menyusahkan parti ni hidup dalam parti, kasi bungkus je. Dulu timbalan presiden boleh pulak lu orang halau dari parti. Sekarang si kafir tua ni apasal lu kekalkan.


HELO Sink lu jangan nak menyebok dengan Tuntutan Islam, Orang Islam pun tak masuk campur urusan agama lu, so SHUT UP! jaga mulut sikit jangan jadi longkang.


Sekarang bukan zaman nak pancing undi lu kena keluarkan cakap2 manis nak mengembirakan hati beberape kerat penyokong lu, yang utama rakyat nak kerajaan telus, tak rasuah, ada intragriti, ada maruah, tak membebankan rakyat, tak sapu harta rakyat.


Panas beb gua dengan mamat sink ni, meroyan tak tentu pasal. Kalau betul nak jadi hero kepada penentang hudud gi sana join mca takpun umno.

4 comments:

Mat Indera July 29, 2012 at 5:34 AM  

Salam ziarah bro... betul sangat lah apa yang lu tulis tu... tak sudah-sudah menyusahkan PR... bila nak jalan pun entah lah... kah kah kah... Salam Ramadhan bro...

hussin July 29, 2012 at 5:49 AM  

salam.

yang ni bagaimana pula?:

""Some of our leaders are considering a move to pull the party out of Pakatan Rakyat if DAP and PKR do not approve its plan to introduce hudud law should PR wins the next general election. On my part, I think PAS should opt out."

A PAS central committee member from Terengganu told me over the phone last nite after receiving my text message.

"Even many of PAS members like the idea. We believe PAS can stand on its own as had been in the past (in Kelantan).

"Without DAP and PKR, we are confidence PAS can win more seats in the coming general election, God willing."

http://malaysia-today.net/mtcolumns/from-around-the-blogs/50832-almost-certain-pas-to-leave-pakatan

Johor Born July 29, 2012 at 4:58 PM  

Salam, Mat Indera n Hussin. salam ramdhan, betula la apa yang lu orang kata, kepada Hussin rasanya kita perlu lihat sehingga pru nanti, kita dah biasa kalah tapi semua tu guru terbaik untuk pas bertambah maju.

Anonymous,  July 29, 2012 at 10:20 PM  

Salam Ramadhan.

Teman tak heran kalau sink kapir laknat yg berkata begitu.
Tapi teman pelik bebenor kalau ada puak gerombolan mengaku Islam tapi asik menyerang kehendak melaksanakan hudud.

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP