Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Monday, July 23

Bukti umno tu penyamun

Gua suka nak refreshkan balik memori orang umno, Pada 4 Februari 1988 Umno telah mati dan diistyharkan sebagai pertubuhan tidak sah oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur . Keputusan dibuat oleh Hakim Datuk Harun Hashim.  UMNO itu sebenarnya halal sehingga pemilihan 1984 sahaja. UMNO yang ada sekarang ialah UMNO BARU. Jadi jangan pulak nak bebangga dengan umno baru ni ye.



UMNO BARU
Diasaskan oleh Mantan Perdana Menteri Keempat iaitu Tun Dr. Mahathir bin Mohamad pada 13 Februari 1988 selepas UMNO asal yang ditubuhkan pada 1946 telah diharamkan pendaftarannya oleh mahkamah. UMNO ini secara rasminya dikenali sebagai UMNO (BARU) yang menggunakan semula semua hak-hak UMNO yang diharamkan termasuk lambang, perlembagaan (dengan pindaan),cogankata, lagu, bendera dan yang paling penting harta atau aset UMNO berjumlah lebih satu billion.(fakta yang pelik ialah bagaimana Pendaftar Pertubuhan boleh membenarkan UMNO (Baru) menggunakan Perlembagaan UMNO, lambang UMNO, lencana UMNO dan bendera UMNO sedangkan UMNO telah pun DIHARAMKAN oleh Mahkamah Tinggi Malaysia pada 4 Februari 1988). Sah kan umno sekarang ni sebagai perompak yang merompak segala-galanya dari umno lama, walaupun tidak mendapat restu dari bekas ahli umno lama. Memang dasar penyamun, jadi la harta umno lama sebagai harta umno baru.



Tun Hussein Onn dan Tengku Abd Rahman cuba mempertahankan harta umno dari dirompak  Mahathir




Tengok sendiri la keputusan mahkamah pun diorang langgar beb

Begitulah sehingga hari ini. Anak-anak muda yang buta sejarah begitu mudah mempercayai UMNO yang ada pada hari inilah yang begitu berjasa kepada negara. Walhal pemimpin UMNO yang asal sebenarnya puas dicemuh oleh Dr Mahathir dan sekutunya pada masa itu. Rujuklah sejarah. Sejarah tidak pernah berbohong.
Jadi gua nak bagi tahu sikit jangan marah kalau gua kata ahli umno sebenarnya penyamun kerana mengangotai parti penyamun. Kepada anak muda yang duduk dalam parti penyamun ni tak terasa bersalah ke lepas merompak harta orang kemudia mengaku harta sendiri.


Satu lagi mana ada satu pertubuhan penyamun yang akan mempertahankan Islam atau melayu. Toksah nak gebang lebih beb. Penyamun tetap penyamun.





2 comments:

Metaphysics Disciple July 23, 2012 at 12:07 PM  

Baru la gua tau.. rupanya gua bekas anggota UMNO yang dah haram. Gua masuk UMNO 1986 masa gua umur 16 tahun. Gua naik meluat dgn UMNO sbb asyik nak menggemukkan diri sendiri, bukannya nak bantu Melayu.. Bila UMNO diharamkan oleh Mahkamah, gua decide gua tak mahu join lagi, sampai la sekarang gua tak masuk mana2 parti..ni gua cuba share link pasal UMNO dgn komunis, kalau tak leh load, lu cari sendiri la buntat..
http://www.youtube.com/watch?v=RIiqKMTLnA4&feature=player_detailpage

Johor Born July 23, 2012 at 6:41 PM  

tks bro,lu ahli umno rupanya, hahaha

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP