Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Sunday, December 18

Belanja macam duit mak bapak dia je

Ni satu lagi projek gila perabih duit rakyat, yang tidak dirancang dengan teliti, alasan untuk projek ni tak masuk akal langsung, mampuh duit rakyat digunakan untuk bina gajah putih, lu tengok je la apa yang berlaku kepada projek ni yang telah siap dibina, ayam, kambing, anjing je yang banyak guna.

Jabatan Belia dan Sukan Kedah merancang membina lebih 20 gelanggang futsal lagi di negeri ini tahun depan setelah menyiapkan 80 buah gelanggang sehingga bulan lepas.

Pengarahnya, Aziz Hamid berkata rancangan itu bagi mencapai hasrat kerajaan Persekutuan supaya sekurang-kurangnya satu gelanggang dibina di satu mukim.

Katanya setiap gelanggang dibina dengan kos RM150,000 dan dilengkapi lampu supaya boleh digunakan pada waktu malam serta kemudahan tandas.

"Projek ini diharap dapat menarik ramai golongan muda bermain futsal bagi mengelakkan mereka terjebak dalam gejala sosial yang tidak baik,"

Lu bayangkan la nak buat je guna duit RM150ribu, lepas ni untuk maintan kerosakan atau kebersihan je ntah berapa ribu yang akan diguna.

Berapa kerat je anak muda yang akan guna kemudahan ni, kalau guna pun sehari belum tentu 1jam, selebihnya seperti gua kata anjing kambing ayam je yang guna.
Gelanggang futsal boleh hidar gejala sosial beb

Apa dengan adanya gelanggang ni anak muda boleh terhindar dari gejala sosial, dari pemerhatian gua tempa begini la menjadi tempat muda-mudi berpeleseran, kalau malam pula, tempat kereta rosak. tu sebab gua cakap kajian teliti tak dibuat.

Bukan kah lebih baik difikirkan sesuatu dengan duit sebanyak Rm150ribu x (20+80)= Rm15juta tu. Macam2 boleh dibuat beb.

Gua bukan anti sukan gua dulu pun pernah mewakili negeri dalam sukan, tapi bila gua tengok telalu banyak pembaziran dilakukan tu yang gua hangin. nak buat gelangang futsal pun sampai guna RM150ribu satu nilai yang besar beb,

Tak kan la dengan cuma simen lantai, pasang pagar keliling, buat tandas kecil dan cat epoxy lantai sebanya tu kos nya. Apa lu ingat orang tak pandai kira ke.? Ini la salah satu kejayaan BN dalam pembaziran dan keborosan mengunakan duit rakyat. Tu belum pembaziran lain2 nya. buat pondok bas pun kos nya gila babi tinggi, buat landskap pun begitu.

Tu yang kecil beb bagi projek yang lebih mega natah berapa banyak pembazirannya. gila la

3 comments:

rakab,  December 18, 2011 at 4:40 PM  

Encik Jebon,

Inilah kali pertama aku dengar seorang yang mengatakan gelanggang futsal yang dibina kerajaan pusat itu satu pembaziran semenjak pembentangan bajet tempohari.

Kau pasti ke yang kau ni sihat ??

Gelanggang futsal itu dipohon sendiri oleh golongan belia melalui NGO-NGO kepada kerajaan untuk mengisi keperluan masyarakat
muda di negara ini.

Ianya adalah gelanggang sukan dan pusat riadah, bukannya tempat berpeleseran atau kandang binatang !!

Cubalah berfikiran positif..!!

rakab,  December 18, 2011 at 5:23 PM  

Kau dah siasatkah kenapa harga sebuah gelanggang futsal tu mencecah sehingga RM150 ribu ??

Cuba kau selidik harga bagi pagar besi yang mengelilingi gelanggang tersebut. Ketinggian pagar tu aku rasa sekurang-kurangnya 10 kaki.

Bagaimana dengan lantai konkrit
yang dilapisi dengan getah sintetik. Harga pagar besi serta
getah sintetik ini pun dah cukup
besar jumlahnya.

Belum dikira lampu dan pendawaiannya, lantai konkrit, bilik persalinan dan tandas.

Jika kau meragui harga tersebut,
bertanyalah pada orang yang tahu..

Johor Born December 18, 2011 at 10:07 PM  

Rakab,

Sebab gua tahu pasal besi an binaan la gua cakap, kalu gua tak pasti gua tak kan cakap,satu lagi gelangang futsal ni bukan berlantaikan getah sintetik beb tapi cuma cat epoxy.

kalau lu nak lebih pasti g check gelanggang futsal yang dah lebih setahun dibina.

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP