Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Sunday, September 13

MUSANG YANG SEDANG MERATAH AYAM DALAM PAS

Alhamdullilah, Allah beri kesempatan untuk gua menulis lagi pada malam ni,

seperti yg gua janjikan semalam gua akan menceritakan sedikit ttg kronologi politik pr bermula dr pemecatan Anwar sehingga kini tp, setelah gua fikirkan balik gua nak ajak kita semua kembali pd tahun 1990 dahulu mungkin esok baru kita bercerita ttg pakatan rakyat.

cerita tahun 1990 ni agak penting juga untuk dijadikan panduan dan akan memberikan gambaran serba sedikit apa yg berlaku hari ini.

dalam penulisan ini gua sertakan beberape dokumen yg sebelumny mmg telah didedahkan, gua berharap kepada yg punya akal panjang dpt menilai dan mencantumkan puzzle politik malaysia.

Dokumen 1990 ini adalah grand design Anwariyun merancang semula bagaimana menguasai UMNO dan PAS selepas Kelantan jatuh ke tangan PAS pada tahun 1990, ketika mana Anwar masih dalam UMNO.




Apabila serangan terhadap TGHH dilakukan kita boleh nama-nama berikut merupakan individu yang paling lantang mengkritik. Mereka adalah; Dr Dzulkifli Ahmad (pemimpin IRC UK), Saari Sungip, lebih dikenali sebagai Abu Urwah (pemimpin IRC UK, mantan Presiden JIM), Dr Syed Azman Syed Ahmad (MISG USA), Dr Mujahid Yusuf Rawa (IRC Mesir), Khalid Samad (Suara Islam, Ummah Centric), Kamaruddin Jaafar (ABIM), Dr Hatta Ramli (MCKK) dan Husam Musa (UM).
“Mereka berada dalam PAS tetapi ada hubungan dengan rakan sejati dalam PKR dan UMNO dan sentiasa memikirkan bagaimana mereka boleh menguasai PAS dan UMNO serta membantu Anwar dalam apa keadaan sekalipun,” katanya lagi
ok setakat ni dulu tuk malam ni esok gua bg detail sikit...........


7 comments:

Anonymous,  September 13, 2015 at 1:34 AM  

pege la lu!kami sudah tak mahu sama lu punya parti kuno pak aji pil kuda. puiiiii

Dunia September 13, 2015 at 1:50 AM  

Jika nak rosakkan susu sebelaga jadi nila tuan kedai boleh nampak, maka jadi susu masam. Nampak sama tapi rasanya lain, nampak macam dia tapi orang lain.. Akhirnya Malaysia lebih hebat berpolitik, nasib rakyat, biarkan rakyat selesaikan sendiri..

1Crony,  September 13, 2015 at 5:14 AM  

Minta bloger PR jangan link blog pencacai PAS tahap sampah seperti ini dan sewaktu dengannya seperti RPK, Omakkau, TFK dan Pakkaramu kerana mereka ini tiada nilai berita dan hanya menambah kebodohan masyarakat Melayu yang sering ditindas pemimpin dan dibodohkan oleh Lebai kulup Almarangi.

Anonymous,  September 13, 2015 at 5:25 AM  

Kau ni buat aku orang johor malu .tukar johor born kepada zimbakwe born ke,Tulisan ni kau kutip dari tong sampah mana? ini dikatankan seorng pemitnah jahat.setipa orang baca tulisan kau ini dan marah kepada kau .kau akan menerima satu doa bala.

nick September 13, 2015 at 8:15 AM  

Wow, cerita fiksyen yang begitu menakjubkan yang hanya akan terpercaya oleh akar umbi PAS yang masih tak sedar walaupun pakai serban tapi otak dan pemikiran itu tak turut sama dililit dan ditutup. Jika ini lah standard para blogger PAS,maka PAS akan mengikut jejak UMNO iaitu semakin tenggelam dan ditolak oleh rakyat yang celik IT.

1Crony, adalah lebih bagus blog2 yang "half past six" seperti ini dan yang sama spesis seperti Omak kau dan pak karamu di hebahkan agar rakyat dapat menilai sendiri jenis2 manusia yang totok (cilok kata2 Muhyiddin) menyokong PAS. Rakyat Malaysia adalah bijak dan mereka denagn senang dapat membezakan perkara karut, tahyul, angan2 dan fiksyen. UMNO dah dihukum oleh rakyat di alam maya dan jika PAS bergantung kepada mereka2 ini, PAS juga akan mengalami nasib yang samam. Biarlah Si Labu terjun ke dalam laut ke, sungai ke. Biarkan, biarkan!

Nick.
Cape Tiger.

Anonymous,  September 13, 2015 at 9:49 AM  

Mmmm... Patut la mereka sehati sejiwa menubuhkan ghb.

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP