Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, May 9

Tahniah pandai ko belit rakyat ye

Sambungan kepada keterujaan gua untuk mengetahui durian runtuh yang bakal diberi kepada peneroka, setiap peneroka dapat 5k, isteri lak dapat 5k kalau ada dua kena bagi dua kot. anak peneroka 5k lau ada 10 kena bagi sepuluh kot. tapi kalau peneroka tu duda berape dapat eeeh, kalau peneroka da tak de tinggal balu je berape leh dapat pulak, kalau suami isteri dah tiada peneroka dapat berape pulak yeee.

Apa pun tahniah peneroka dapat duit walaupun sepatutnya boleh dapat 50k hasil yang diterima oleh felda. kalau dengan pemberian sebanyak rm15k tu cuma 30peratus je dari hasil yang diterima felda  jadi baki 70peratus tu g kemana nak lebih faham gi sini.

Ada je nak dibelit oleh BN ni, duit peneroka pun nak dibelit, apa barang beb. semalam gua tulis cerita ni, jangkaan gua tepat peneroka akan dapat 5k je. tu bukan durian runtuh beb itu memang dah dijangka beb.

Bn ni memang cukup pandai pancing orang bila nak pilihanraya mesti bagi gula-gula, mesti ada yang mabuk lupa semua pada isu besar rakyat, isu kezaliman BN. gua harap pru13 akan dibuat paling cepat hujung tahun ni kalau dibuat sekarang keterujaan orang felda dapat gula-gula masih hangat, kalau dah setengah tahun da mula kendur kot. tapi Bn kan pandai bab tipu muslihat. lu tngok la pemberian 5k ni akan jadi ungkitan dan sebutan diorang.


Selamat membelanjakan duit yang bakal dapat, bergembira la, Tapi jaga jangan masuk perangkap BN

Bagi yang tak dapat cium bau pun jadi la kahkahkah

Lupa gua nak tulis tadi kepada bapak babi Rahim Noor apa lu meroyan beb. Siapa yang Kapir. jangan sedap mulut je beb, lu sekarang bukan Polis lagi beb jangan ingat lu kebal macam dulu, lu kena ingat lu bekas banduan yang terselamat beb.

2 comments:

MOH KEMBARA May 9, 2012 at 3:10 PM  

Salam Yob,

RM15k tu cam celah gigi diorang jer...Alhamdulillah juga, tapi.....

Anonymous,  May 9, 2012 at 6:39 PM  

ayat yg last hampir lupa nak tulis tu,,, gua pun nak juga ulang... kepada bapak babi Rahim Noor,,, sudah nak mampos tu ingat2lah lubang kkubur tu... ke rasa diri tak mampos?

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP