Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Tuesday, May 8

Woi dalam kain pun mau cerita ke?


 Ummi Hafilda membidas kenyataan Azmin yang disifatkan sebagai usaha mempolitikkan isu ketika dihubungi sebentar tadi. “Janganlah segala-galanya dipolitikkan. Dia menyumpah ibu saya. Itu bukan derhaka? “Selama 14 tahun kami adik-adik perempuannya diabaikan. Itu bukan derhaka?“Janganlah putarkan kenyataan, Azmin. Awak mengabaikan keluarga tapi menuduh Umno,” kata Ummi Hafilda.
Beliau berkata demikian sebagai respon kepada kenyataan abangnya yang mendakwa bahawa dia tidak pernah menderhaka kepada ibunya Che Tom Yahaya.
Tidak peduli ibu sakit
Beliau turut mendakwa bahawa Azmin tidak mempedulikan ibunya yang sakit. “Saya panggil dia dan twit kepadanya tapi dia tidak balik.” Ummi Hafilda turut menyatakan pra-syarat agar Azmin boleh kembali ke pangkuan keluarganya. “Selagi Azmin tidak bertaubat kepada Allah dan meninggalkan Anwar, mak tidak akan membuka pintu rumahnya untuk Azmin.”
Selain itu Azmin turut dicabar mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan bahawa beliau meninggalkan PKR.Ummi turut memberitahu pesanan ibunya yang terakhir. “Apabila ibu meninggal dia telah berpesan agar kami anak-anaknya tidak memberitahu Azmin.”
Apa punya manusia ni dalam kain mahu cerita ke, cukup2 la macam da tak ada jalan lain ke main politik, apa barang ni. Gua ingat cerita diorang adik beradik merupakan permainan politik paling keji dalam arena politik Malaysia, Tali kekeluargan patut disimpul dengan kukuh tapi ni apa cerita.
Azmin yang patut matang dengan mainan politik kotor pun boleh teperangkap, buang ego beb,mak tetap mak, lain barang lu boleh beli cuma mak bapak je tak boleh beli beb.Sekalipun jika betul la mak lu mempunyai persepsi salah hasil bisikan orang lu kena cepat perbetulkan beb bukan dengan media beb, ikut nasihat kak wan jumpa mak lu tu. mak tetap benar walaupun salah beb.
Bagi si Ummi lak gua no komen semua orang tahu siapa dia ni, tak yah komen pun orang da meluat beb. 
Perang adik beradik lu ni sebenarnya boleh melumpuhkan semua apa yang ada. Gua pun dah menyampah dengan cerita adik beradik lu ni.
Fitnah ke tidak tu cerita no2 beb, cerita yang penting pasal mak lu. Azmin lu jangan menyesal beb kalau lu lambat.

6 comments:

Anonymous,  May 8, 2012 at 9:48 AM  

Kalau esok-esok kamu terjumpa perempuan Melayu gila berkeliaran dalam keadaan bogel. Dia mungkin adalah perempuan yang kuat memfitnah yang lagi hina ini.

Anonymous,  May 8, 2012 at 9:52 AM  

Agak-agak kamulah, jika seseorang tu pernah memfitnah dan menzalimi kamu. Jika dia menghantar sesuatu mesej kepada kamu adakah kamu akan melayan mesej dia?

Malang perempuan itu tidak diakui sebagai anak oleh ayahnya sehingga mati kerana tingkahlaku yang buruk dan budi pekerti yang hina.

Anonymous,  May 8, 2012 at 2:12 PM  

kalau azmin betul berkelakuan seperti yang dikata...ini soal peribadi..wa tak kisah ngan keluarga lu beb..tapu mak adalah segalanya..bawa berbincang..Kami anak muda akan tetp sokong lu beb..lu jangan risau..tapi ibu adalah segalanya dalam dunia ni..walu pun dia dipergunakan..tak salah lu sbg anak beb slowtalk ngan dia..mungkin keadaan akan kembali pulih..pasal adik lu beb semua dunia dah tahu..lu jangan risau beb kami tetap bersama lu

rakab,  May 8, 2012 at 6:02 PM  

Ini pemimpin jenis apa ni ??
Dengan mak sendiripun derhaka ! dengan adik-beradik pun porak peranda, layakkah nak memimpin rakyat jelata ??

Lu orang memang dah salah pilih pemimpin sedari awal lagi laa, beb..

Johor Born May 8, 2012 at 7:13 PM  

betul la rakab, lu cakap pasal rosmah kan

azamani May 8, 2012 at 11:23 PM  

aku setju dgn lu beb...wa pon menyampah tengok telenovela kuarga ni...
buat azmin..itu mak lu bro...cari jalan penyelesaian mesti ada punyeer....

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP