Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Friday, May 11

Melayu bukan bacul

Ketua Menteri, Lim Guan Eng kesal dengan tindakan sekumpulan ahli Perkasa yang cuba 'membuat kacau' di kediamannya selain mencemarkan kebersihan dengan membuang poster di beberapa jalan di bandar ini semalam.
Menurutnya, perbuatan 'budak-budak' itu juga menghina kaum India dengan mempersendakan ritual mereka.

"Perbuatan mereka ini bukan sahaja mengancam keselamatan saya, malah keselamatan ahli keluarga terutama anak saya yang berusia lima tahun," kata beliau pada sidang media di sini semalam.
"Kalau nak buat apa-apa demonstrasi mereka boleh buat di Komtar sebab mereka dah biasa buat di sini tapi jangan libatkan keluarga saya jika tidak berpuas hati dengan saya," katanya.

Semalam, kira-kira 30 ahli Perkasa yang diketuai Ketua Wira Perkasa negeri, Mohd Rizuad Mohd Aizudin berhimpun di hadapan kediaman Ketua Menteri di Jalan Pinhorn dan di hadapan pintu masuk Komtar bagi meluahkan rasa tidak puas hati mereka terhadap kepimpinan Guan Eng.

Dalam perkembangan sama, ketika ditanya mengapa enggan bertemu dengan kumpulan itu walaupun beberapa kali permohonan dibuat, Guan Eng berkata, Kerajaan Negeri enggan bertemu dengan kumpulan samseng.
"Bila kita berjumpa dengan mereka... mereka bukan menggunakan bahasa yang sopan tetapi bahasa yang kesat, bukan bahasa beradap tetapi bahasa yang lucah dan tidak senonoh.
"Sebab itu Kerajaan Negeri enggan melayan orang yang macam ini. Biar rakyat yang lihat gelagat mereka," katany


Mamak kasut ni buat lagi dah dah masuk air agaknya otak dia biol dia ni, apasal tiada tindakan boleh dikenakan kepada kebal sangat ke mamak kasut ni macam mamak taik, dan bila masa pulak dia ni jadi melayu, pelik kan bila India tiba-tiba boleh jadi melayu. Ni masuk ketegori haram jadah ke tak? lu tak payah jawab lu dah tahu jawapanya kan.


Betul la kata Guan eng buat apa layan budak-budak nanti kita jadi budak juga, tak matang berpolitik betul si mamak biol ni. wooiii lu ingat Malaysia ni mak bapak lu punya sendiri ke, suka hati lu je nak tunjuk samseng lu. kalau lu nak sangat tunjuk samseng balik la kenegara atuk nenek atau bapak lu. ini Malaysia la beb, Tanah Melayu bukan tanah mamak la beb. 


Lu tak payah nak bermuka-muka konon nak mempertahankan melayu apa lu ingat orang melayu semua bacul ke, tak tahu nak mempertahankan hak orang melayu. Orang melayu tak perlu mamak import la beb untuk mempertahan kan orang melayu. Orang melayu penuh adat penuh sopan santun, bila bertindak tahu batas, budaya melayu itu halus, kalau asas melayu pun lu tak tahu tak payah la nak sibuk nak jadi melayu. mamak tetap mamak. melayu tetap melayu la beb. Ingat mamak bukan melayu jadi jaga je kemamak kan lu tu jangan sibuk dengan melayu. nak suruh gua sebut dalam bahasa yang lebih kasar lagi ke mamak bodoh bingai.

2 comments:

onlajer May 11, 2012 at 3:41 PM  

Kulit gelap,mata bulat banyak bulu ada hati nak ngaku melayu kah,kah,kah

Anonymous,  May 11, 2012 at 6:03 PM  

Mamak sial ni besar kepala kerana UMNO BARU yg mengiktiraf mereka almaklum lah ...ni kan puak mader kutty...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP