Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, September 10

Nasihat Jais Jamaah surau bertumbuk

SELAYANG – Gara-gara berang dihalang menggunakan mikrofon untuk membaca kitab, seorang penceramah bebas terkenal di sini bertindak mencederakan seorang pengerusi surau di ruang solat, Khamis lalu.

Akibat tindakan tersebut, mangsa, Pengerusi Surau An-Nur Kampung Lembah Indah, Rostam Abdul Rahim cedera di bahagian muka dan telinga akibat ditunduk dan ditendang penceramah terbabit.

Menceritakan detik kejadian, Rostam memberitahu, kejadian selepas selesai solat Isyak bermula sebaik yang juga penceramah bebas yang didakwa tidak mempunyai tauliah itu menggunakan mikrofon surau untuk membaca kitab.

“Sebelum itu, ustaz (penceramah) sudah dimaklumkan agar tidak menggunakan kemudahan tersebut melalui arahan bersama dengan pihak Jabatan Agama Islam Selangor (Jais). Pihak Jais telah menasihati saya menghalangnya daripada membaca kitab kerana namanya tidak terdapat dalam senarai.

“Pihak Jais juga menasihati saya hanya membenarkan ustaz itu untuk menjadi imam atau jemaah sahaja,” katanya.

Kan biadap namanya ni, nak baca kitab pun kena ada tauliah, gila ke apa, weeiii wak yang halang tu kalau nak jadi barua Jais pun berpada2 la, kan lebih baik lu pergi halang orang baca majalah lucah yang belambak kat pasaran ni,mana yang lebih mudarat wak. Takan la baca kitab boleh pecahbelah umat, lu tengok akibat tindakan Jais umat Islam telah mula pecahbelah, bergaduh sesama sendiri, Jais boleh ketawa besar la lepas ni, berjaya mencapai cita2.

Lu tengok kata2 wak ni:
“Pihak Jais juga menasihati saya hanya membenarkan ustaz itu untuk menjadi imam atau jemaah sahaja,”

Gila ke apa nasihat Jais orang pergi surau hanya boleh jadi imam atau jemaah sahaja, zalim sungguh arahan tu, wak ni pun satu kalau Jais nasihat je lu terus ikut walaupun tak betul, kan pelik namanya.Kata orang jawa wong edan. Semakin gila nampaknya orang Malaysia yang tak dijajah Inggris katanya.

1 comments:

Metaphysics Disciple October 8, 2011 at 9:42 PM  

Salam,

Malam ni 8/10/11, ada majlis meraikan bakal jemaah haji di kg separap. majlis yang sepatutnya elok, bertukar menjadi majlis ceramah politik oleh anggota BTN di UTHM. Cukup keras menipu orang kampung dengan mengatakan bahawa PR bahlol, tak reti jadi kerajaan. Habis orang kampung kena tipu dengan cerita budget, kena tipu bahawa kelantan mundur, kena tipu kononnya PR akan mengambil duit kerajaan dan dibahagi-bahagikan. Bodoh punya ketua kampung dgn JKKK. Dah lah korang bodoh, ko jadi agen pulak menipu orang kg. Apa yang ko dapat dgn menipu org kg? Dapat dosa ada la.

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP