Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, July 11

Ada ke jantan dalam umno?


 Rakyat perlu berani menegur mana-mana pemimpin yang didapati melakukan perkara tidak betul sehingga boleh memudaratkan pentadbiran negara.
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, tindakan itu wajar supaya pemimpin terbabit sedar bahawa apa yang dilakukannya adalah salah.
Menurutnya, ada di kalangan pemimpin terlalu leka dibuai puji-pujian sehingga pemikiran mereka menjadi rosak.
"Kita kena tegur pemimpin kalau dia buat perkara tidak betul, marah dia.
"Tapi saya tengok kalau pemimpin itu buat tidak betul, dalam ucapannya semua bangun tepuk tangan.
"Jadi pemimpin pun naik seronok, kembang (bangga). Bila orang puji sangat, pemikiran dia pun rosak sikit," katanya.

Orang tua ni memang dah cukup nyanyuk la, dalam umno ni mana boleh tegur pemimpin kalau lu buat konfirm lu bakal kena tendang beb. Ada ke sekor ahli umno berani tegur najib. Ada ke anak jantan dalam umno ni.

Kan dah jadi budaya umno, angguk-angguk,  geleng-geleng, tunduk-tunduk, ikut telunjuk, nanti tak pasal lak najib tempelak bukan budaya Malaysia. macam kes debat aritu. lu orang pernah ke pergi ceramah umno, dari mula sampai habis tah berape kali tepuk walaupun tak sehebat mana cerita yang disampaikan, demi membodek tepuk juga la.

Satu lagi budaya umno ni pantang ada pemimpin sebut sesuatu isu, berebut-rebut balaci dalam umno sambut, pastu tambah asam garam sikit bagi sedap, fitnah ke tak belakang kira janji hati bos perlu dipuaskan, memang patut la mahathir pemimpin pemikirannya rosak, banyak sangat kaki ampu dalam umno.

Kaki ampu ni pulak bukannya waras sangat, ada yang cuma baca kat akhbar je da sebuk buat demo, buat repot polis, last sekali kantoi dalam mahkamah. Apa barang beb. Yang balaci dari penang pulak ntah apa2 diorang buat, memang tujuannya untuk mengampu tapi rupanya merapu jadikan orang bertambah jauh dan menyampah.

Lu tengok je la kes mamak hantar taik kepada guan eng, idea bodoh siapa pulak la tu, orang tengok pun naik geli tengok orang bodoh usung taik kehulu kehilir, baik orang nak sokong makin jauh orang lari, yang berakal mesti berfikir ini ke budaya melayu, atau budaya mamak.

Semakin lama orang melayu diperbodohkan semakin ramai rupanya yang sedar, itu la yang mahathir cakap, pemimpin pemikiran dah rosak. Mahathir nampak benda ni cuma dia sorang je agaknya yang sedar dengan tahap mengampu dalam umno ni dah sampai tahap kritikal.

Gua berani cabar la orang umno ada berani ke tegur rosmak atau naji atau wak din pagoh, mampus kecut semua. Berani ke lu tegur pemimpin lu yang tegok arak, yang rogol amah, yang rogol budak bawah umur, yang cabul pramugari. Berani ke lu tegur pemimpin lu yang kaki rasuah, yang kaki betina, yang songlap duit lembu, yang makan komisen.

Akhirnya gua nak tanya ada ke jantan dalam umno ni???????

5 comments:

Anonymous,  July 11, 2012 at 4:24 PM  

jantan tak bertelur ramai..

lagi ramai, mamak mengaku melayu...

sampai melayu tulen dlm umno pon pening lalat, mana melayu mana mamak pon tak kenal..

walopon terang2 muka ada iras rajnikant, mengaku melayu

Anonymous,  July 11, 2012 at 5:56 PM  

TUAN,

DALAM UMNO BUKAN HANYA ADA MAMAK.....INDIA MASUK ISLAM KAWIN NGAN ORANG MELAYU PUN JADI AHLI UMNO, MALAH ADA JAWATAN PENTING DIPERINGKAT CAWANGAN.

Johor Born July 11, 2012 at 7:39 PM  

united mamak national organisation. aka umno tak gitu

Rojak July 11, 2012 at 9:39 PM  

Semasa Tun jadi PM dahulu, siapa yg dibenarkan mengkritik dan menegur beliau. Jangan lupa, Dato' Nazri pernah terkencing2 dipanggil mengadap semasa memegang jawatan Ketua Pemuda Umno.

Anonymous,  July 11, 2012 at 11:06 PM  

dalam umno semua jenis lembu dan lanun itu pun jenis lanun 'telok' pun tak ada!!!!

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP