Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, June 16

pakatan dengan umno macam sama je


iSU 1
 Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menghantar surat memohon perkenan menghadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, sebentar tadi.

Dalam surat itu, Mohamad Nizar yang juga bekas Menteri Besar Perak memohon menghadap Sultan Johor bagi mengzahir permohonan maaf berhubung kenyataan beliau menyentuh pembidaan nombor pendaftaran WWW 1.

Besar sangat ke dosa nizar ni berbanding dengan dosa sert penghinaan umno terhadap raja-raja melayu sebelum ini. sampai orang dalam pakatan pun naik sama meroyan menghukum nizar.


iSU2
PETALING JAYA, 14 Jun 2012 – Ceramah Debat Rakyat anjuran bersama Belia 4B Petaling dan Persatuan Penduduk Pangsapuri Blok-M, Taman Petaling Perdana, PJS1 berakhir dengan kekecohan.

YB Zulkifli Nordin selaku penceramah tunggal dalam progam Debat Rakyat itu diserbu oleh sekumpulan penduduk yang dipercayai penyokong Pakatan Rakyat apabila beliau membuka sesi soal jawab.

Salah seorang daripada mereka dilihat menolak muka pengerusi majlis dan berdepan dengan Zulkifli sambil mengeluarkan kata-kata yang kurang jelas didengari namun dalam nada yang agak beremosi sekali. Melihat kejadian ini, beberapa orang penduduk tampil ke pentas ceramah dan cuba untuk menenangkan keadaan .



Kenapa orang pakatan hilang adab, hilang sopan, bertindak seperti samseng haramjadah umno, apa yang berlaku sebenarnya ni, kalau setakat laungan anjing menyalak bukit kenapa bukit boleh runtuh.Apa pakatan dah nak jadi serupa macam umno,

Gua sentuh dua isu ini sebab gua lihat semakin hari, pakatan makin terikut cara umno jadi manusia hipokrit, jadi macam beruk tak bertamadun, jadi hilang akal macam puak bengap dan haramjadah dalam umno.Mungkin gua salah, tapi kepada orang umno yang dah mula jinak kepada pakatan, gua rasa lu orang patut kikis ke umno han lu itu.Kalau la orang itu memang orang pakatan asalnya, kan baik fikir sejenak sebelum bertindak.

Tulisan gua ni berkias bukan direct jadi fahamkan apa yang sebenarnya gua nak kata.

1 comments:

ISA June 15, 2012 at 9:50 PM  

1) Allah lebih MAHA BESAR dari makhluk.

2) Daki umno pada badan puak PKR aka PR masih tebal...

3) Gua pun dah naik menyampah dengan puak2 PR nih...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP