Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Sunday, February 19

Jangan harap lu nak tawan johor

Sana sini gua dengar orang kata Umno Johor akan bungkus pada pilihanraya kali ni, Gua rasa mimpi indah tu lu semua baik lupakan beb, Umno johor gua rasa takkan bungkam kali ni, gua bukan tak yakin pada kalimah kun fayakun tapi ini semua andaian gua beb.

Gua anak jati Johor duk perati selalu, keadaan politik johor, tahap kesetian orang johor cukup tinggi beb, walaupun terang2 kena kencing, kena perbodohkan, Orang Johor tetap angguk kepala pada Umno, Gua ingat Nfc da tak yah bela lembu beb, kat Johor ni dah cukup banyak lembu kena cucuk hidung.

Lu tengok je la, situa kaki sek, alias pelakon video sex hotel, sekarang ni pulak jadi penentang kuat islam yang cukup terang menghina islam, orang cina johor memang lama da menyampah gila pada apek kafir harbi ni, yang peliknya orang melayu yang mengaku Islam pulak begitu taat setia menjadi penyokong kuat sikafir harbi ni, siapa ada yang boleh cium tangan ngan sisetan ni. haramjadah punya melayu.

 Dulu pernah ada sekor lagi kafir yang jadi yb kat kawasan melayu, pernah sekali meludah kat seorang mamat tukang sapu sebab menghalang kenderaan dia, bukan main lagi lagaknya, cerita ni semua orang batupahat tahu, tapi bila pilihanraya si kafir ni juga yang menang, pelik kan orang melayu Johor ni.

Kat belakang bukan main lagi semua belagak nak jadi hero maki hamun kafir2 ni tup,tup menang jugak diorang. Tu cerita si kafir tua, yang YB2 melayu pulak, kalu lu g kedai kopi bila diorang bebual pasal politik mesti kutuk Yb tu sapu projek la, Yb ni kaki betina la, Yb c mulut celupar la, yang kontraktor pulak mesti cerita pasal kabel nak dapat projek kabel yb rengit, kabel yb semerah, kabel yb penggaram macam2 kabel lagi la, yang maki hamun cukup banyak tapi bila pilihanraya menang juga kaki2 sakau ni.

Sebab tu la gua kata kesetian orang johor pada BN memang tahap gila babi beb, nak kata bangang memang bangang, nak kata ada maruah pun susah beb. Johor memang lubuk emas BN beb, walaupun ramai orang Johor da mula sedar tapi yang masih lena diulit mimpi umno masih ramai. Yang masih sedap minum kencing umno tetap belambak. Jadi jangan harap la Umno akan tumbang kat Johor ni.

Pakatan kat johor pun malap je gerak kerjanya, orang johor lak percaya bulat2 apa yang utusan tulis, tv3, rtm pulak jadi rujukan. Bagi orang johor hidup mati BN, Orang lelaki kat johor ni kebanyakan nya, da mula bukak mata tapi orang perempuan pulak subhanaAllah karat biru dengan BN. Oran lelaki Johor ni bukan takut bini, tapi bini diorang tak takut suami, kahkahkah nasib baik bini gua tak macam tu kahkah kah


2 comments:

Anonymous,  February 19, 2012 at 10:11 AM  

...setuju pada pendapat anda. Baru2 ini saya pergi ke Johor setelah lebih 20 tahun. Memang ada banyak perubahan sokongan pada PR kalau kalau dibanding 20 dahulu tapi ianya agak perlahan.
Tak perlu tawan Johor tapi kalau boleh menang beberapa kerusi lagi kira cantiklah. Kalau menang 1/3 kerusi diJohor bermakna negeri-negeri diutara Johor boleh dianggap dah jatuh ke PR.

Johor Born February 19, 2012 at 1:43 PM  

Tu yang gua maksudkan bro anon, PR kena lipat gandakan usaha. bukan tungu lihat

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP