Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Tuesday, December 6

Melayu kena bohong lagi

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memberi amaran kepada semua pihak agar tidak lagi mencuit perasaan orang Melayu dengan cuba mempertikaikan hak dan keistimewaan kaum itu yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
Tegas Perdana Menteri, apa yang termaktub dalam Perlembagaan telah membolehkan kerajaan memerintah dan membina sebuah negara yang adil serta saksama untuk semua kaum.

Lu pernah tangok muka orang kena kencing dan lepas tu kegembiran, tak sikit pun rasa marah, malu atau dibodohkan. Tak pe nanti gua tunjukkan.

Sibabi CSL hina islam ada ke orang2 ni marah, keistemewaan Melayu kena ragut ada kutu2 ni marah, gua ambil satu contoh je dulu masa gua belajar biasiswa untuk anak Melayu semua dapat sekarang apa yang melayu dapat! hutang!.

Gua nak tanya apa keistemewaan orang Melayu yang tinggal, yang duk dibangga2kan ni, orang nak murtad senang, nak ambil gambar separuh bogel dapat bayaran pun senang, buat projek anak segera dan pas tu buang pun senang, nak bela lembu dapat duit ratusan juta pun senang, nak balun duit rakyat pun senang, agak nya ni la keistemewaan orang melayu, yang patut dipertahankan.

Rakyat sebenarnya da muak dengan cerita donggeng melayu istemewa ni, yang papa kedana tetap melayu, yang hidup susah pun melayu, yang kaki pit pun melayu, yang banyak kena aids pun melayu. jadi tak yah la nak menipu nak perjuangkan Melayu.

Puak2 pengkhianat melayu ni UMNo la tu! terjerit sana sini kata mempertahankan melayu, tapi bukti da 54 tahun merdeka, oppsss salah da 54thun tukar kerajaan british kepada Umno, apa yang sebenarnya Melayu dapat, Melayu cuma dapat kata2 manis, gula2 sikit, dan adalah beberapa kerat jadi jutawan.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP