Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Friday, October 7

Bapa transfomer alias sesumpah nak bagi gula2

Belanjawan 2012, yang akan dibentangkan di Dewan Rakyat hari ini, disifatkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai "Belanjawan transformasi untuk semua rakyat Malaysia".

Bapa transfomer katun akan membentangkan di parlimen, gua tak sabar nak dengar apa yang diucap, gua pun tak sabar nak dengar komen kaki pengampu, ayat biasa yang akan kita dengar, belanjawan berhemah, mesra rakyat. tak tau la pulak kalau ada idea lain dari pengampu, sebab setiap tahun kata2 sama akan diulang, bapa transfomer atau dalam bahasa melayunya bapa sesumpah hari ini juga dijangka akan bagi gula2 kepada rakyat, dan siapa yang bangang akan menerima gula2 tu dengan rasa gembira dan terlonjak2 macam kera, gula2 beracun ni yang akan dikitar semula setiap hari oleh media pencacai.

tapi gua nak ingatkan ahli parlimen Pr jangan jadi bangsat macam semalam, jangan asik nak ponteng makan gaji buta, haaak tuiiii untuk lu orang, kepada mangkuk2 ni semalam lu nak prepare untuk malam jumaat patutnya da selesai malam tadi jadi jangan nak bagi macam2 alasan lu yang sangup jadi kuli rakyat dapat gaji dengan elaun sekali, jadi jangan lebih2 mentkedarah gaji buta.


Apa pun kita tengok gula2 yang akan diberikan hari ini, dan kita tengok juga perangai ahli parlimen PR, macam sial ke tak.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP