Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, March 29

Darah mamali masih segar di tangan Mahafiraun.

Assalamualaikum semua, dah lama gak gua tak update blog ni, disebabkan kesuntukan waktu, dan kebanyakan masa gua berada di facebook, malam ni teringin pulak nak berkongsikan sesuatu, tp bila start menaip idea gua macam tiada la pulak hahahahaha. tp gua amat tertarik dgn cerita Mahafiraun yg cuba ditutup untuk sekian tahun, tangan haramjadah yg berlumuran darah para syuhada ini akhirnya terbongkar jua,
Bak kata pepatah bangkai gajah tak boleh ditutup dgn sehelai daun sekentut. brgitu juga perangai bangkai situa ganyut ini tak kan mampu ditutup dgn bontot sayfool.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad didakwa melakukan lawatan rasmi ke China sewaktu berlakunya peristiwa berdarah Memali pada 1985 yang mengakibatkan 18 orang terkorban.

Dan hampir tiga dekad selepas peristiwa itu berlaku, Timbalan Perdana Menteri ketika itu, Tun Musa Hitam mendedahkan bahawa Dr Mahathir berada di ibunegara ketika kereta perisai menuju ke kampung terpencil di Baling, Kedah itu untuk melumpuhkan satu kumpulan agama yang diketuai oleh Ibrahim Mahmud, yang lebih dikenali sebagai Ibrahim Libya.

Malah, Musa dilaporkan memberitahu satu forum di Kota Bharu malam
tadi dan petikannya dimuat naik di Youtube, bahawa Dr Mahathir masih berada di Kuala Lumpur pada hari kedua, ketiga dan keempat selepas peristiwa tersebut.

Gua pada masa itu masih kecil lagi semasa peristiwa ini berlaku tapi dalam hati selalu berkata, semua adegan dan penyataan yg dikeluarkan jauh dr logik akal manusia yg waras.

Tapi gua tak heran la org umno pada masa itu mmg mudah ditipu n percaya bulat-bulat dengan apa yg dipaparkan oleh media2 umno ni. Dan yg lebih penting umno kan terdiri dr orang yg bodoh n senang diperbodohkan. tak gitu.

3 comments:

Anonymous,  March 29, 2014 at 2:13 AM  

Secara logiknya, tidak mungkin Musa Hitam selaku TPM dan KDN serta bukan orang Kedah, berani buat fasal di negeri PM, tanpa mendapat restu mamak ni. Mamak inilah yg menggerakkan sehingga tercetusnya tragedi Memali, tetapi kerana berhajatkan sokongan rakyat Kedah berterusan, Musa Hitam digunakan membayangi tindakan jahatnya. Malang sekali, ramai orang melayu mudah ditipu oleh firaun ini.

Ayah Co

Ayu March 29, 2014 at 8:49 AM  

Sayang,

Ini adalah kerana sifat manusia yang sangat sensitif dengan pemikiran sendiri terhadap persepsi orang ramai.

Mereka beranggapan bahawa menipu itu adalah sesuatu yang pintar yang menonjolkan kemahiran mereka apabila menipu. Dalam pemikiran mereka, untuk menipu perlu ada kecerdasan otak. Mereka rasakan menipu itu adalah suatu kemahiran diri.

Mereka berpendapat bahawa keupayaan untuk berbohong itu adalah keunikan setiap manusia. Mereka bukan hanya menipu orang lain tetapi mereka sendiri tidak sedar bahawa mereka menipu diri sendiri sehingga mempercayai sesuatu yang salah itu adalah benar. Ini adalah kerana motivasi untuk menipu sudah terlekat pada jati diri.

Dalam perkataan lain, "human lies in an effort to create the best possible version of their ownselves, and they lie so that they don't have to face the consequences that their less-perfect self incurs. They lie because it works, and because it has benefits!"

Anonymous,  March 29, 2014 at 11:54 PM  

yee...laa...apa yang tv kata semo diaorang pecaya.......

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP