Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Thursday, May 24

orang melayu rela dibodohkan

Da berape harigua tak update blog gua gara2 kerosakan laptop gua, dah hantar betul tapi da banyak hari kata sparepart tak dapat lagi, gua nak beli je laptop[ baru tapi sayang lak yang lama tu. tengok la kalau dalam duatiga ari lagi tak boleh betul terpaksa la gua sambar baru.

Gua tertarik nak tulis ari ni sebab gua nak tengok macam mana hebat nya baruah umno bernama datuk Jamal nak start berniaga kat depan rumah Ambiga.

Jalan Setiakasih 1, laluan menuju ke rumah Pengerusi Bersama Bersih 2.0, Datuk S. Ambiga ditutup mulai jam 12.30 tengah hari tadi.

Beberapa kun yang tertulis 'trafik warden DBKL' diletakkan hadapan simpang menghala ke rumah beliau bagi menghalang peserta 'Bersih 4.0' yang juga ahli Majlis Peniaga-peniaga Kecil Kuala Lumpur.

Peniaga-peniaga itu mahu mengadakan pasar malam mulai jam 4 petang ini.


Hebat sangat dia berkokok gua takut dia orang pertama sembunyi celah ketiak bini. jadi macam perkasam punya chif. Kalau la berjaya dia buat perniagaan pasarmalam hari ni gua nak ajak geng2 gua yang lain berniaga pulak depan banglo dia. kita suburkan budaya berniaga pasar malam di Malaysia.


Pas tu kalau diaorang nak berniaga depan rumah gua gua alu-alukan. jadi budaya berantai ni akan berterusan sampai bila-bila dan akan menjadi lubuk baru kepada peniaga pasar malam.


Tapi yang gua tak boleh tahan ni apasal buka 60 gerai je sikit sangat tu buka la lebih lagi baru meriah. Dan jamal kan boleh kaut untung lebih hasil bidaan tapak kalau asal bidaan Rm2000 x 60 baru dapat berape beb. Rm120000, tak cukup beb nak ganti kereta mewah lu tu. Kalau betul-betul nak ambil kesempatan jangan sikit-sikit beb biar juta-juta.


Apa pun tahniah la kepada atas Idea kreatif yang berjaya membodohkan orang melayu, Dan dengan idea Jamal ni menunjukan bahawa ramai lagi orang melayu rela diperbodohkan

2 comments:

MOH KEMBARA May 25, 2012 at 7:40 AM  

Salam Yob,

Nampak sangat, jelas dan nyata...suasana provokasi dilancarkan. Sengaja dilakukan supaya timbul ketegangan. Tujuannya nanti berlaku huru-hara. Nanti buleh buat Operasi Lalang II!

Johor Born May 25, 2012 at 6:13 PM  

itu yang sebenarnya yong, tapi kalau ada sibangang sahut pancing diorang ni gua tak tau la

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP